دوج

نسخه نهایی دوج چلنجر احتمالاً ۹۰۹ اسب بخار قدرت خواهد داشت

اوایل این ماه، موپار اینسایدر (Mopar Insiders) اعلام کرد که به مناسبت پایان تولید دوج چلنجر، نسخهٔ ویژه‌ای از این خودرو ارائه خواهد شد. طبق گفته‌ها، این نسخه می‌تواند با سوخت E85 کار کند. در آن زمان تنها چیزی که در مورد قدرت این چلنجر ویژه می‌دانستیم این بود که از دیمن قدرت بیشتری خواهد داشت. برای یادآوری، پیشرانهٔ دیمن با بنزین معمولی ۸۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از بنزین اکتان ۱۰۰، این رقم به ۸۴۰ اسب بخار افزایش میابد. برای پی بردن به قدرت دقیق نسخهٔ نهایی چلنجر اما موپار اینسایدر از منبعی قابل‌اعتماد در استلانتیس پرسیده است که باید انتظار چه قدرتی را داشته باشیم؟ این رسانه رقم ۹۰۹ اسب بخار را مطرح می‌کند و گویا حدس آن درست بوده و منبع مذکور این عدد را تأیید کرده است.

دلیل مطرح کردن ۹۰۹ اسب بخار این است که چلنجر هلکت اولیه در سال ۲۰۱۵ با ۷۰۷ اسب بخار و سپس دیمن در سال ۲۰۱۸ با ۸۰۸ اسب بخار معرفی شدند. البته به‌تازگی دوج نسخهٔ جدید جیل‌بریک را هم برای چارجر و چلنجر ارائه کرده است که ۸۰۷ اسب بخار قدرت دارند اما این رقم به میزان قابل‌توجهی از دیمن با بنزین اکتان ۱۰۰ کمتر است؛ بنابراین، قدرت ۹۰۹ اسب بخاری در نسخهٔ نهایی چلنجر کاملاً منطقی خواهد بود. همچنین این رقم هنوز هم وارد قلمروی پیشرانهٔ هلفانت که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و به‌صورت موتور جعبه‌ای عرضه می‌شود نخواهد شد (موتور جعبه‌ای به پیشرانه‌ای کاملاً مونتاژ شده اطلاق می‌شود که به‌طور کامل و آمادهٔ استفاده توسط سازنده به فروش می‌رسد).

اما علاوه بر این چلنجر ویژه که قرار است با سوخت E85 کار کند و قدرت ویرانگری داشته باشد، در ماه‌های آینده دو شگفتی دیگر هم از دوج خواهیم دید که یکی از آن‌ها کراس‌اوور کامپکت هورنت خواهد بود. این خودرو بر اساس آلفارومئو توناله ساخته شده و در ماه آگوست معرفی خواهد شد اما پیش از آن، کانسپت ماسل کار الکتریکی دوج را خواهیم دید که به گفتهٔ رئیس این برند، قبل از هورنت معرفی می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2300 ديدگاه)

    اون الکتریکی رو که کار ندارم ولی خب دوج داره جون میگیره کم کم و بروز میشه
    ایکاش نسخه نهایی چلنجر موتور هلفانت میداشت

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
    1. Reza Waffen SS

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4350 ديدگاه)

      پدال جان قدرت دیمن ۸۴۰ اسب بود نه ۸۰۸ اشتباه نوشتید

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۰
      1. امیر دهقان

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (576 ديدگاه)

        لطفاً متن رو با دقت بیشتری بخونید!

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۲
    2. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1299 ديدگاه)

      موتور هلفانت نمیتونه بره روی ماشین تولیدی
      قوانین آلایندگی خودرو های تولیدی این اجازه رو بهش نمیده ولی میتونه جدا بفروش بره که قوانین شامل حالش نمیشه

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۰
    3. Aboalfazl demon

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (519 ديدگاه)

      دوستان زده ماه اگوست معرفی میشه
      یعنی دقیقا چه تاریخی به شمسی؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. Bhp1400

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (55 ديدگاه)

        مرداد

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  2. viper2

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (958 ديدگاه)

    یا خود قدرت موتور

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
    1. viper2

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      راستی چرا توی متن نوشته دیمن سال ۲۰۱۵ معرفی شد؟ مگه سال ۲۰۱۸ نبود؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
      1. Reza Waffen SS

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (4350 ديدگاه)

        اشتباه نوسته شده دیمن سال ۲۰۱۸ معرفی شده اونم با ۸۴۰ اسب بخار نه ۸۰۸ اسب

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. viper2

          ۲۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (958 ديدگاه)

          اها درست میگید اما دیمن ۸۰۸ اسب داره .

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        2. AMIN (M.A.S)

          ۲۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (745 ديدگاه)

          شما درست میفرمایید ولی ۸۴۰ اسب در صورت استفاده از بنزین اکتان بالا بدست میاد
          با بنزین معمولی حداکثر قدرتش۸۰۸ اسب بخاره و خود متنم میگه که قدرت جیل بریک ۸۰۷ اسبی به مقدار قابل توجهی از دیمن اکتان ۱۰۰ کمتره
          و همچنین دیمن تونمایشگاه نیویورک۲۰۱۷ به عنوان مدل ۲۰۱۸ معرفی شد

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
  3. deanwinchester

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    “اعلام کرد که به مناسبت پایان تولید دوج چلنجر”
    یعنی دیگه تولید نمیشه؟ یا یه مدل ماسل کار دیگه جاشو میگیره و به اصطلاح ریبرند میشه؟

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
    1. AMANTE

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (951 ديدگاه)

      چلنجر و چارجر دیگه تولید نمیشن و ماسل کار الکتریکی جاشون رو میگیره.

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱
      1. deanwinchester

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        جدی ناراحت شدم

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
  4. Si

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (434 ديدگاه)

    واقعا چلنجر یکی از ماشین های دوست داشتنی هست و ای کاش الکتریکی نشه و توقیف تولید هم نشه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  5. ali(chevynova)

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5833 ديدگاه)

    منتظر هورنت و ماسل جدیدش هستن عاشقانش

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  6. RezaRs

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (195 ديدگاه)

    اوف میدونم فقط هط مستقیم خواهد بود میدونم در مجموع شاید چیزی بشه که بهش بگن یه عده شت باکس ولی من بدون توجه به حرفشون منتظرشم و دوسش دارم

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  7. Alan.r

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (508 ديدگاه)

    چلنجر الکتریکی معنی نداره چلنجر یعنی غرش موتور یعنی دود کردن لاستیک

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  8. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1299 ديدگاه)

    ماسل کار الکتریکی میاد تا به تسلا نشون بده تاج سر کیه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
    1. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      یا خدا
      یه امریکن فن یه برند آمریکایی رو هیت کنه؟!!!!
      آقا بنویسید تو تاریخ

      موافقم ۹
      مخالفم ۹
      1. viper2

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (958 ديدگاه)

        خوب المانی فن ها هم همدیگه رو هیت میکنن ‌. یکی طرف بنزه بی ام و هیت میکنه و…

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. JDM lover

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (886 ديدگاه)

        تسلا فقط‌ تو امریکا ثبت شده
        وگرنه هیچ بویی از اصالت و کیفیت و جذابیت امربکایی نبرده

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
  9. imperial

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دارم هرکی میدونه بگه. تو متن نوشته=
    (برای یادآوری، پیشرانهٔ دیمن با بنزین معمولی ۸۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از بنزین اکتان ۱۰۰، این رقم به ۸۴۰ اسب بخار افزایش میابد)

    خب اکتان تاثیر زیادی روی قدرت تولیدی خودرو و احتراقش داره. یه سوال دارم. اگه من تو ایران بنزین اکتان ۱۰۰بریزم خودرو چینی یا کره ای ، قدرت تولیدیش۱۰ اسب بیشتر میشه؟ مثلا تو سانتافه اکتان ۱۰۰بریزیم قدرت تولیدی۲۰۰اسب میشه تا زمانی که اون بنزین تو باکش باشه؟(سانتافه تو ایران موتور ۲۴۰۰ تنفس طبیعی قدرتش ۱۸۸ اسب هست) البته باید ماشین با اون سوخت سازگار باشه. حالا اگر نباشه چی؟چه اتفاقی رخ میده؟هرکی میدونه بگه ممنون.

    (ماشین داخلی بعید میدونم بنزین اکتان۱۰۰سازگار باشن ماشین چینی و کره ای منظورمه.و اینکه بنزین اکتان۱۰۰تو ایران هست فقط باید خودت بری دنبالش)

    هرکی میدونه بگه. ممنون.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. Matin2

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (197 ديدگاه)

      اینستا ی سایتو نگا کن پستش هست احتمالا جوابتو میگیری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. phonix

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (615 ديدگاه)

      معمولا خود شرکت ها اطلاعات این چنین رو درمورد حداکثر توان خروجی موتور روی درب داخلی باک مینویسن .
      اگر روی ماشینی نبود پیشنهاد میکنم انجام ندید

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
    3. Swedish Arrogant Tiger

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1890 ديدگاه)

      اکتان بالا درصورتی روی قدرت تاثیر میزاره که انجین توانایی استفاده از پتانسیل سوخت با اون اکتان رو داشته باشه در غیر این صورت تاثیر محسوسی در خروجی نداره، اما چیزی که واضحه استفاده از سوخت با اکتان کمتر از پیشنهاد سازنده باعث افت توان و حتی بد کارکردن موتور میشه.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2110 ديدگاه)

    متاسفانه استلانتیس داج کرایسلر و جیپ رو از بین برد.اینا وظیفه پرفورمنس رو به عهده مازراتی و آلفا گذاشتن و به همین دلیل داج جیپ تبدیل بع خودرو سازهای معمولی میشن مثل اوپل پژو سیتروئن دیگه نشونی از عظمت آمریکاییشون نمیمونه.البته این اشتباه مرگباریه به این دلیل که مازراتی و آلفا نهایت تا دو سال دیگه روانه زباله دان تاریخ میشن.بعد ورود چلنجر برقی هم نهایت یک سال زمان میبره تا داج هم نابود بشه و تبدیل به مونتاژ کننده همین توناله یا پژو بشه.البته اگر توانش رو داشتن رم رو هم نابود میکردن

    موافقم ۷
    مخالفم ۸
  11. امیر

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2878 ديدگاه)

    مثل همیشه خاص و جذاب!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ARMAN سابق

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ای خدا
    آخه ماسل کار الکتریکی
    مدیر دوج یا استلانتیس خیلی آدمای احمقی تشریف دارن که می خوان ماسل کار الکتریکی بدن بیرون
    اگه من بودم دیگه تولید نمی کردم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. AMIN (M.A.S)

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (745 ديدگاه)

    یه شایعه عجیب پخش شده که میگه بخش درونسوز هورنت قراره موتور اپاچی (۳۹۲همی) باشه!!!!!!! و هورنت اخرین محصول داج با موتور همیه
    چلنجر هم
    خب جای خوشحالی داره که یه نسخه وحشی تر داره میاد
    ولی وقتی فک میکنم بعدش قراره خاموش شه میگم کاش هیچوقت ۲۰۲۲تموم نشه
    برقی سازیم مث یه ویروس دنیا روگرفته
    پاندمیش که تموم شه …

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2110 ديدگاه)

      هورنت دف جلو هستش و ۴ سیلندر با اومدنش آبروی داج میره.امثال دیگه سال آخر داج هستش دیگه از بین میره.کاش اسمش بایگانی بشه و یه برند دیگه بسازن برای مونتاژ آشغالهی استلانتیس.

      موافقم ۱
      مخالفم ۶
  14. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    برای یه خداحافظی با شکوه حرکت خوبیه اما چیزی که واضحه این قدرت ها برای خودرویی مثل چلنجر نیاز نیست و زیاده رویه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  15. JDM lover

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    با خوندن این خبر هم خوسحال شدم هم غمگین
    خوشحال بخاطر اینکه ۹۰۹ اسب بخاری خواهد بود
    و ناراحت بخاطر اینکه اخرین چلنجر بنزینی هست 😞

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا