دوج چلنجر هلکت در چنین مسابقهٔ درگ جذاب به مصاف نسخههای مختلف پورشه 911 رفته که نتایج جالبی را به دنبال دارد.
هرچند دوج چلنجر مدتها است که از روی خط تولید کنار رفته و جای خود را به چارجر الکتریکی جدید داده اما این ماسل کار سنتی آمریکایی هنوز هم در بین علاقهمندان طرفداران زیادی داده و دیدن مسابقات درگ آن همچنان جذاب و هیجانانگیز است. ازاینرو، مجموعهای از مسابقههای درگ چلنجر با یکی از بهترین خودروهای اسپرت اروپا یعنی پورشه ۹۱۱ را جمعآوری کردهایم که قطعاً میتواند هر علاقهمندی را به وجد بیاورد.
درگ اول
در اولین مسابقه، یک دوج چلنجر هلکت آبی در برابر پورشه ۹۱۱ توربو خاکستری قرار گرفت. ازآنجاییکه نوع دقیق خودروها مشخص نیست، باید به مشخصات کلی اکتفا کنیم. تمام نسخههای چلنجر هلکت از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکردند که در ابتدا ۷۰۷ اسب بخار قدرت داشت اما در مدل ۲۰۱۹ این رقم به ۷۱۷ اسب بخار و در نسخهٔ ردآی به ۷۹۷ اسب بخار افزایش یافت. در مقابل، پورشه ۹۱۱ این درگ از فیسلیفت نسل قبلی یعنی ۹۹۱.۲ و یکی از نسخههای کاررا است که در قویترین نسخه یعنی GTS با موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو، ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشت. این مسابقه به نفع پورشه با زمان ۱۰.۹۵ ثانیه در برابر ۱۱.۲۹ ثانیه برای هلکت به پایان رسید. این نتیجه نشان داد که فناوری چهارچرخ محرک و موتور عقب پورشه برتری اندکی در این رقابت ایجاد کرد.
درگ دوم
در مسابقه بعدی یک چلنجر هلکت قرمز در برابر پورشه ۹۱۱ نقرهای قرار گرفت. این ۹۱۱ از نسل کنونی ولی بازهم از سری کاررا است که در قویترین نسخه ۴۸۰ اسب بخار قدرت دارد. این بار، هلکت با زمان ۱۱.۱۴ ثانیه در برابر ۱۱.۶۶ ثانیه پورشه پیروز شد. این پیروزی امید را به طرفداران بازگرداند و نشان داد که هلکت در شرایط مناسب میتواند رقبا را شکست دهد.
درگ سوم
در سومین رقابت در پیست، یک چلنجر هلکت سفید با کاپوت مشکی را در برابر پورشه ۹۱۱ کابریولت مشکی میبینیم. این ۹۱۱ از نوع توربو از فیسلیفت نسل قبلی است که با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو در نسخهٔ پایه ۵۴۰ اسب بخار و در نسخهٔ توربو S تا ۵۸۰ اسب بخار قدرت داشت. چلنجر در اینجا هم با زمان ۱۱.۵۴ ثانیه در برابر ۱۱.۸ ثانیه پورشه به پیروزی رسید و نتیجه را دو بر یک به نفع موپار کرد.
درگ چهارم
در مسابقه بعدی، چلنجر قرمز و پورشه نقرهای دوباره به مصاف هم رفتند. هلکت بار دیگر با زمان ۱۱.۱۵ ثانیه در برابر ۱۱.۶۲ ثانیه پورشه پیروز شد و قدرت عضلانی خود را به رخ کشید.
درگ پنجم
در آخرین مسابقه، یک پورشه ۹۱۱ توربو در برابر یک چلنجر آبی قرار میگیرد که احتمالاً از نوع دیمن با ۸۴۰ اسب بخار قدرت است. ۹۱۱ نیز بازهم از نسل قبلی است که حداکثر میتواند ۵۸۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. چلنجر با لاستیکهای مخصوص درگ، از همان ابتدا پیشتاز شد و با زمان خیرهکننده ۹.۷۶۵ ثانیه در برابر ۱۱.۴۱ ثانیه پورشه به پیروزی رسید.
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴بابا مرحبا کاربراتور
بابا زنده باد کلاسیک
بابا جونم چلنجر
چه کرده این هیولای کلاسیک
ماشینی که از روز اول ساخته شد برای لوله کردن رقبای غیر امریکایی
چلنجر در ۱۹۷۰ وقتی با موتور ۴۲۵ اسبی ساخته شد نشون داد اومده تا رنده کنده
در حال حاظر هم مدلی مثل ۱۷۰ با شتاب ۱.۶۶ و تاییدیه nhra تونسته راه پدران خودش رو با افتخار طی کنه🇺🇸💪
بابا مرحبا تورینو ۴۲۹
بابا مرحبا پولارا ۱۹۶۴
بابا مرحبا موتور ۴۵۴ تمام چدنی
بابا مرحبا فنر شمش عقب
بابا مرحبا امریکن کاربراتور کارز که طرفدارهاشون رو همیشه سربلند میکنن
R
۹ خرداد ۱۴۰۴همش خزعبلات
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴نتیجه بهت فشار اورده
محمد
۹ خرداد ۱۴۰۴دوستان این علی نوا وقتی توی مجازی همچین آدم غیرقابل تحملیه در دنیای واقعی چند برابر چیزیه که اینجا نشون میده طبیعتاً همچین آدم دوستی هم نداره و کسی تحویلش نمیگیره سر همین میاد با مضخرف گویی کاری میکنه که بقیه شده برای دشنام دادن چند کلمه ای باهاش حرف بزنن ، این آدم منفور بودن رو به گمنام بودن ترجیح میده یه دیسلاک بهش بزنید و رد بشید نمیخواد برای کل کل باهاش وقت بذارید
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴از چشم امثال تو منفور بودن اوج افتخاره
trollyab
۹ خرداد ۱۴۰۴باید اسمشو بزاره علی کاربرات یا کاربراتور چهار دهنه دلکو چدنی😂😂😂
کسرا
۹ خرداد ۱۴۰۴سنت شکنی نکن
ماشاءالله
R
۹ خرداد ۱۴۰۴بیا عکس کاور پست رو عوض کردن از طرف پورشه گذاشتن قبلی از سمت چلنجر بود😂😂😂
trollyab
۹ خرداد ۱۴۰۴😂😂😂😂👍
ایییزرل
۹ خرداد ۱۴۰۴مرحبا کلمه عربیه ما عرب نمیپرستیم آمریکا رو میپرستیم
Arash2009
۹ خرداد ۱۴۰۴همین پورشه رو بندازی تو پیست نتیجه کاملا به نفع پورشه تموم میشه
همه چیز توی خط راست خلاصه نمیشه
همایون
۹ خرداد ۱۴۰۴حیف از این هیولا که با چارجر برقی جایگزین شد که حتی از لحاظ ظاهری هم پسرفت داشت
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴🇺🇸Mopar or no car🇺🇸
الکی نیست که بیش از ۶۰ ساله شعاره کرایسلره
امریکن کاربراتور کارز همیشه مایه سربلندی طرفدارهای متعصب و دو آتیششون هستن
پیروزیهای مکرر چلنجر در این رقابت یاداوری میکنه که دوج همون شرکتیه که سال ۱۹۶۲ و با معرفی موتور ۴۱۳ max wedge تونست ۴۲۰ اسب قدرت اون موتور رو به مسابقات nhra بیاره
شرکتی که سال ۱۹۶۹ تونست با چارجر دیتونا رکورد سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت رو بزنه
شرکتی که چارجر ۵۰۰ ی که ساخت سلطان ابدی نسکار بود اونم با موتور ۴۲۵ اسبی
و در آخر یادی کنیم از خدایگان چلنجر ۱۷۰ با ثبت رکورد ۱.۶۶ که nhra با افتخار تاییدش کرد، ماشینی که با دف عقب و وزن بالای ۱۹۰۰ کیلو تونست رکوردی بزنه که خیلی از الکی گرونهای تولید محدود در توانشون نیست
بابا مرحبا سرسیلندر موتور ۳۴۰
بابا مرحبا دیسک و صفحه رم چارجر ۷۸
بابا مرحبا پلوس چلنجر ۷۲
بابا مرحبا قدرت مهندسین موپار💪
Cadillac-V
۹ خرداد ۱۴۰۴ماشاالله به دوج با بیش از صد سال قدمت
مهندسی آمریکایی یعنی این💪🏻
https://www.pedal.ir/dodge/dodge-challenger-demon-170-drag-time-record/#:~:text=%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%A9%D9%86%DB%8C,%DB%B8%20%D8%AB%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AB%D8%A8%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF.
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴آفرین ، به موقع بود
سربلندی دوج برای طرفدارهاش کم از صبح پادشاهی نیست
این پیروزی رو تبریک میگم به طرفدارهای HEMI DART مدل ۶۸ که ۶۰۰ اسب قدرت داشت
تبریک به طرفدارهای کاربراتور کارتر ترموکواد
تبریک به طرفدارهای گیربکس ۷۲۷ کرایسلر
🇺🇸🇺🇸🇺🇸
Sina_carshow
۹ خرداد ۱۴۰۴برام تو پست کادیلاک جواب نوشته سر مسئله اولین V8 و از پدال منبع آوردی درحالی که من اشاره کردم تو خود پدال نوشته تو کامنتم ولی افسوس که کامنتم رو حتی کامل نخوندی
اینم لینک
https://www.pedal.ir/training/first-car-v8-engine/
جالبه تاریخ مقالش مال همین 4 ماه پیشه
امیدوارم پرونده این اسرار بیش از حد که اولین V8 مال کادیلاک بوده برا همیشه بسته بشه
سوشیانت
۹ خرداد ۱۴۰۴امیدوارم پرونده چینی ۳۰ هزار دلاری در حد آمریکایی دست ساز هست هم بسته بشه
Sina_carshow
۹ خرداد ۱۴۰۴جایی من این حرفو زدم؟ گفتم بازدهی موتور برقی چینی 30 هزار دلاری بالاتره مثلا رنج بیشتر میده با قدرت موتور بیشتر
یعنی چون اون دست سازه پس 50 کیلومتر هم رنج بده با 50 اسب بخار بهتره جنس موتور برقیش؟ باید تو این خودرو V8 یا v12 میزاشت خیلی موفق تر میشد
Cadillac-V
۹ خرداد ۱۴۰۴پس چرا پدال اومده گفته ۸ سیلندر جزو اختراعات کادیلاک و جنرال موتوره؟
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
پس این لینک چی میگه؟
همه میدونن ۸ سیلندر یعنی آمریکایی
هم مخترعش آمریکایی ها هستن و هم متخصصش
Sina_carshow
۹ خرداد ۱۴۰۴این مقاله ها ترجمه هستن ولی چیزی که ثابت شده هس کادیلاک اولین نیس
هزاران مقاله وجود داره ثابت کنه سازنده اولین V8 رولزرویس بعدم تولید انبوه توسط شرکت د دین بوتون فرانسه هس
Hf capri
۹ خرداد ۱۴۰۴اروپا اختراعش کرد. کادیلاک تولید انبوهش کرد برای همین به اسم امریکا ثبت شده
Cadillac-V
۱۰ خرداد ۱۴۰۴هزاران مقاله معتبر علاوه بر پدال هستند که دارن میگن اولین V8 رو کادیلاک ساخته
اگر اولین V8 رو اروپایی ها زده بودند حتما خود پدال هم اشاره میکرد، حتی سایت های معتبری که ترجمه میکنه هم اشاره میکردن ولی جالبه هیچ کس از جاهای معتبر این حرفو نمیزنه فقط شما میزنید، اگر انبوهش مال کادیلاک بود حتما پدال اشاره میکرد اما به وضوح پدال اشاره کرده که اولین V8 رو کادیلاک ساخته
امان از تعصب تعصبی که نه کارباز و نه پدال رو قبول داره
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴کاربراتور/ دهه ۶۰ / موتور ۸ خورجین / ۶ متر طول و ۲ متر عرض / صدای قل قل اگزوز / دود کردن لاستیک با پهنای ۲۹۵ / باک بنزین ۸۰ لیتری به بالا
اینها تنها گوشه ای از مشخصات هیولاهای کلاسیکه امریکاییه
ماشینهایی که ساخته شدن برای پادشاهی در جاده و پیست💪
ماشینهایی که از دلکو و کاربرات ۴ دهنه فرمان میگیرن نه از ecu و رقاص بازیهای جدید
ماشین های جدید امریکا مثل همین چلنجر هم راه پرافتخار گذشتگانش رو پرقدرت ادامه میده تا ثابت کنه پیروزی برای کاربراتوره و نه سنسور
Hf capri
۹ خرداد ۱۴۰۴ماشین برقی که کاربراتور نداره. بهتر بود میگفتی ادامه داد. الان که نمیشه حتی اسم نسل جدیدشو بیاری.
Mk
۹ خرداد ۱۴۰۴سلام
بنظرت خودت چرا دوج و آمریکایی ها فقط تو پیست مخصوص حرف برای گفتن دارن ؟
ما قراره خودرویی بخریم هرجا اراده کردم همه رو شکست بده نه فقط پیست مخصوص
بنظرت دلیلش این نیست که دوج نمی تونه گشتاور خودشو مهار کنه و فقط هرز میزنه و دود بلند می کنه ؟
برای همینه که آلمانی ها رو چسبندگی شتاب اولیه کار می کنن و با قدرت کمتر شتاب بهتری دارن
حسن
۹ خرداد ۱۴۰۴یه خودرو عادی روزانه موتور جلو دف عقب المانی بگو که راه بره حالا اصلا رکورد نمیخواد بزنه
وقتی از خودرو هیچی بلد نیستی افاضات نکن المانیها 4 چرخ متحرک با هزار تا ادوات الکترونیکی و کمک راننده و لانچ تبدیل به ربات شدن کدوم توانایی
این یه خودروی راننده است نه برا پیر زنا
R
۹ خرداد ۱۴۰۴واکنش بی ام و 🤣🤣🤣
نویدی
۹ خرداد ۱۴۰۴بی ام و m2 cs شش سیلندر دف عقب با شتاب 3.7 ثانیه ای و تاپ اسپید 300 سلام داره خدمتت.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۹ خرداد ۱۴۰۴خوب الان دقیقا کجایید.فکر کنید به ۹۱۱ هست اگکه فقط یک بار هزینه طراحی و قالب بدنه کرده و تمام هزینه رو صرف مسائل فنی کرده ولی بازم دولا پهنا جا میکنه بازم حریف نسخهای پایه چلنجر ۲تنی نشد.فقط اون ۹۱۱ آخری با چه جراتی رفتی کنار دیمون ایستادی فکر کنم دود لاستیک دیمون جای اکسیژن رو تو سیلندر پورشه گرفت که تونست یکم راه بیاد.بماند که هیچ کدوم از درگهای قبل دیمون رو قبول ندارم چون این تایم ۱۱.۵ تایم چلنجر ۴۸۵ اسبی هست و هلکت ۱۰.۹ میزنم ردای هم ۱۰.۵ میزنن و نسخه ۸۰۷ اسبی هم تایم ۱۰ تا برسیم به دیمون اول با تایم ۹.۶ و دیمون دوم با تایم ۸.۸
Cadillac-V
۹ خرداد ۱۴۰۴هیچ کدوم از تایم های چلنجر رو قبول ندارید چون متعصبین متعصب
اصلا دلیلت چیه که میگی قبول نداری؟هیچ دلیلی وجود نداره جز فشار!!! همه چیز واضحه که هیچ اروپایی نمیتونه تو درگ حریف دوج بشه، دیگه پورشه که ته ته مهندسی آلمانی بود نتونست بقیشون که هیچی
دیمن ۱۷۰ حتی رکورد اعلامی خود دوج رو هم شکست و در پدال هم مقالش موجوده و کسی این شاهکار آمریکایی رو نمیتونه کتمانش کنه
Hf capri
۹ خرداد ۱۴۰۴دوج برای درگه. پورشه برای لذت رانندگی مشخصه که نمیشه باهم مقایسشون کرد.
کسی که همیونو قبول نکنه متعصبه.
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۴(دوج برا درگه پورشه برا لذت رانندگی)
یا خداااااااا
یا خداااااااااااااااا
از کجا در آوردی خداوکیلی
فقط میتونم بگم یا خدااااااااااااااااااااا
همه عالم و آدم میدونن هیچ ماشینی تو دنیا لذت رانندگی ماسل کارو اونم دوج رو نداره، بعد پورشه ای که کابین ناراحت برای استفاده روزمره داره رو میگی لذت رانندگی؟؟؟
مازیار
۹ خرداد ۱۴۰۴طاهاجان ظاهرا احساسات شما سلطه زیادی به بخشهای دیگه داره
لذت رانندگی اونجایی هست که فرمون رو میچرخونی. البته تعابیر و سلیقهها در این مورد میتونه متفاوت هم باشه اما اصل و اساس لذت رانندگی در فرمانپذیری دقیق و بدون نقص هست. دستکم از حرکت تو خط مستقیم خیلی پرطرفدارتره
Cadillac-V
۱۰ خرداد ۱۴۰۴هیچ چیزی لذت بخش تر از پیشرانه V8 سوپرشارژر نیست
الان به پورشه ای که هزار تا توروبو گذاشته و صدا قوطی نوشابه میده میگی لذت رانندگی؟
همانا که وقتی که فرمون رو میچرخونی میفهمی ماسل کار چه لذتی داره، لذتی که هیچ پورشه ای ندارع و نخواهد داشت
cehx
۹ خرداد ۱۴۰۴الان کی داره نظرات رو پذیرش می کنه سه تا نظر تقریبا یکسان ترول کامل تازه با توجه با دانشی که دارم اسپم هم محسوب میشه در هر صورت ماشالا کاربرات چهار دهنه که بار دیگر نشان داد انژکتور بدرد نمیخوره و تمام خودرو سازان دارن اشتباه می کنن ( دو تاشون انژکتور هستن🤷)
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴هنوز نفهمیدی منظور از ماشالاه کاربراتور چیه
البته توقع من زیاده که تو متوجهش بشی
در ضمن این سایت خودش صاحب داره لازم نیست امثال تو برای دیگران تعیین و تکلیف کنن
امیر
۹ خرداد ۱۴۰۴خود برتر بینی و تکبر باعث شده خواب آمریکا ببینی؟
cehx
۹ خرداد ۱۴۰۴چشم سلطان ای کاش می شد حضورا بیام یک امضا از شما بگیرم بزنم دیوار اتاقم♥️
و منظور شما هم از ماشالا کاربرات چهار دهنه می فهمم
Hf capri
۹ خرداد ۱۴۰۴باز یک جا پیدا شد شما بیای برای خودت نظر بدی و حرف بزنی؟
این درگ نتیجش از اول مشخص بود.
ولی اینم در نظر بگیر که پورشه هنوز همون پورشست ولی دوج دیگه دوج نیست.
لطفا این رو درک کنید.
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۴آقا عالی
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۹ خرداد ۱۴۰۴ای داد بی داد تا بن دندان تقویت این ۹۱۱ ها رو کجای دلمون بزاریم.اون ۹۱۱ آخر قشنگ معلوم بود بالای ۸۰۰ اسب تقویت شده ولی اینجا میدان واقعی هست اینجا عیار مشخص میشه.اوففففففف
arvin44
۹ خرداد ۱۴۰۴درگ آخر خنده داره دوج ۲۶۰ اسب بخار بیشتر داره هم لاستیک مخصوص
(Ali(chevynova
۹ خرداد ۱۴۰۴بجاش دوج سنگین تره
تکنولوژی موتورش هم پوشراده و سنتی
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۹ خرداد ۱۴۰۴مشتی شما درگ آخر رو ببین قشنگ مشخصه ۹۱۱ تا بن دندان تقویت شده اون دود سیاه با آتیش که از اگزوز میزنه بیرون نشان از بوست وحشتناکه توربو هست من همیشه میگفتم که به درگهای احمقانه استناد نکنید میدون اینجاست عیار اینجا مشخص میشه.یادتون باشه کامارو کوپو موستانگ کبری جت چلنجر اسکات پک برای درگ هستن و هیچ رقیب غیر آمریکایی ندارن
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۴فارغ از نتیجه، درگ به این میگن.
Mr wrong
۹ خرداد ۱۴۰۴دوتا از سلاطین خط مستقیم
۹۱۱ چه بزرگ تر هایی رو که مقهور نکرد بخاطر همینه بهش میگفتن “حرمت شکن”
چلنجر هم که پیست درگ لونه شه و جرات میخاد بیای دم لونه شیطان
هردو بینظیر
ALI.S
۹ خرداد ۱۴۰۴درگ خوشگلی بود.
ولی لاستیکها رو باید در نظر گرفت. دود اون لاستیک یعنی چسبندگی MAX!
یک کم زیادی بود ولی قشنگ بود👌
باشو
۹ خرداد ۱۴۰۴من خودم بشخصه عاشق چارجر و چلنجر و کامارو هستم واقعا بی نظیرند البته موستانگ هم دوست دارم، اما تو متن هم اشاره کرد مشخصات ماشین ها معلوم نیس و تو آلمانی ها بی ام و رو بیشتر از بقیه دوس دارم و پورشه برام هیچوقت جذاب نبوده اما این معیار درستی برای اینکه سینه چاک بدیم و اعصاب همو خورد کنیم نیس، چون ذات این ماشین ها باهم متفاوته، ولی هیچی دنیای جذاب ماشین نیس، بعضی ها عاشق کفترن بعضی ها موتور سنگین ولی من دنیای خودرو برام چیز دیگه ای هست، جدیدا میخوام یه ماشین تصادفی بخرم رخش رو تبدیل به جی تی ار ار34 کنم البته اگه بشه و منع قانونی براش نباشه
باشو
۹ خرداد ۱۴۰۴چرا تو پدال کامنتا من ثبت نمیشه
پارسا
۹ خرداد ۱۴۰۴اون سفیده نسخه ار تی بود . این نسخه نسبت به بقیه نسخه های دوج ضعیف تره ولی سربلند بیرون اومد
هرکی جرعت داره با دیمن ۱۷۰ بندازه
دیمن ۱۷۰ اعجوبه ای هست که با ۱۰۰ هزار دلار میشه ۹ سانت از زمین بلند شی
Bentley
۹ خرداد ۱۴۰۴میدونم این کامنت پذیرفته نمیشه ولی مینوسم.تیم پدال خسته نباشید پدال نشون داد خودش دوست داره جو سایت و متشنج کنه و همه رو به جون هم بندازه.
من نمیگم چلنجر ظعیفه ولی این درگ های بی معنی رو فقط گذاشته که همه رو بریزه به جون هم.
در تمام درگ ها هم همه ۹۱۱ ها از نسل های قدیم بودن و دلیلی نداشت این درگ گذاشته بشه و جو سایت رو متشنج کنه بعید بود از پدال همچین حرکتی!
کامت آخر.تشکر.
Iman 007
۹ خرداد ۱۴۰۴چلنجر خفن🔥🔥🔥
سوشیانت
۹ خرداد ۱۴۰۴چلنجر ردآی تایمش ۱۰.۶ پس میتونه پورش رو شکست بده🇺🇲🔥💪
AMIN (M.A.S)
۹ خرداد ۱۴۰۴درباره درگ اول باید بگم پورشه هه واقعا تایمش به یه کررا نمخوره تازه همون پورشه تو درگ اول تو یه درگ دیگه میاد تایم ۱۰.۸ میزنه مشخصه تیونینگ شده
در کل که این درگا بین مالکا هستن و بعضا واسه سرگرمی میان (حدس میزنم پورشه اخری همینطوری بود) بعضیام مث راننده دیمن (هرچند با لاستیک اسلیک و باریک جلو) مهارتشون نشون میدن ولی خب بعضی وقتا میشه بهشون استناد کرد
جالب ترین چیز توی این درگا سرعت اون هلکت قرمز تو انتهای مسیره 130 تا سرعتشه! که ظاهرا لانچ خوبیم نمزنه صدای لاستیکش داره میاد
در کل این دوتا ماشین نشون میدن که واسه لذت بردن رانندگی حتی سرعت و شتاب هم به تنهایی ملاک نیست و تعریف های متفاوتیم از رانندگی لذت بخش وجود داره
یه هلکت یا دیمن داشته باشی
یه 911 GT3 RS نسل ۹۹۱.۲
آخ جونم که چه پارکینگی بشه …
yektachafi
۹ خرداد ۱۴۰۴پورشه هم که باشی
هلکت رندهات میکنه!
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۴هلکت = هلاکت
اردوان
۹ خرداد ۱۴۰۴تازه حالت پایه بود هلکت وگرنه اون دیمن و سوپر استوک اینا از اینا خفن ترن
صامورایی
۹ خرداد ۱۴۰۴تعجب میکنم ( شاید بهتر بود میگفتم خندم میگیره ) از اونایی که همینطور کامنت گذاشتن و برا خودشون جشن گرفتند! درگها انقد جنبه فان و سرگرمی داشت که حتی مشخصات دقیق هرماشین موجود نبود! دوستان از تیون پورشه گفتند اما از احتمال تیون بودن چلنجر کسی چیزی نگفت. وقتی مشخصات دقیق نداری، یعنی هر چی ممکنه دیگه. چه فرقی داره.ضمنا بعید میدونم کسی باشه که هنوز ندونه خودروهای پورشه به چی معروفن.
بیشتر از این واقعا نیاز نیست برای یه درگ تماما فان وقت گذاشت. حداقل میخواید حریفتون رو بکوبید یا کری بخونید جایی اینکارو بکنید که حرفه ای باشه و به همین سادگی انتقاد بهش وارد نباشه. نه این که مثل بچه ها بگی آخ جون ماشین ما جلو زد و درحالیکه اسباب بازیتو به یه گوشه پرت میکنی، بپری بالاپایین و جیغ بکشی …
Cadillac-V
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اگه یکم دقت کنید پورشه حتی از نسخه پایه چلنجر یعنی R/T هم خورد دیگه SRT بماند
این هم فانه؟
https://www.pedal.ir/dodge/dodge-challenger-demon-170-drag-time-record/#:~:text=%D8%AF%D8%B1%20%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%DB%B4%DB%B0%DB%B0%20%D9%85%D8%AA%D8%B1%D8%8C%20%D8%A7%DB%8C%D9%86,%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86%20%DB%B1%DB%B7%DB%B0%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8B%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.