قیمت دوج چلنجر با پیشرانه V10 وایپر مشخص شد!

چهارشنبه 28 تیر 1402 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Challenger-V10-1
یک چلنجر که به پیشرانهٔ 8.4 لیتری وایپر مجهز شده برای فروش گذاشته شده و بالاترین قیمت پیشنهادی آن 30,500 دلار است.
تبلیغات

دوج برای خداحافظی با چلنجر، نسخهٔ دیمن 170 را ارائه کرد اما کسانی که خودرویی خاص‌تر از این هیولای 1025 اسب بخاری می‌خواهند می‌توانند سراغ خودرویی که در اینجا می‌بینید بروند: یک چلنجر با پیشرانهٔ V10 وایپر و گیربکس دستی! این خودرو بر اساس چلنجر SXT ساخته شده که در حالت استاندارد به پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 مجهز است اما در سال 2016 شرکتی بنام پرفیکس کورپوریشن پیشرانهٔ 8.4 لیتری V10 وایپر را در سینهٔ این ماشین قرار داد تا افراطی‌ترین چلنجر را خلق کند.

در طول تعویض پیشرانه، این شرکت اصلاحات دیگری مثل تعویض ترموستات و رادیاتور را هم انجام داده است. قدرت این چلنجر V10 اعلام نشده اما موتور 8.4 لیتری روی نسل‌های چهارم (سال‌های 2008 تا 2010) و پنجم (سال‌های 2013 تا 2017) وایپر نصب می‌شد که در مدل قدیمی‌تر 600 اسب بخار و در نسل آخر 640 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این یعنی درهرصورت، چلنجر داستان ما از تمام نسخه‌های کنونی این خودرو به‌جز انواع هلکت قوی‌تر است. نیروی موتور V10 هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

برای کنترل این همه اسب بخار وحشی، ترمزها با دیسک‌های بزرگ شیاردار و سوراخ‌دار و کالیپرهای قرمزرنگ و تعلیق با کمک‌فنرهای قابل تنظیم ارتقاء پیدا کرده است. رینگ‌های 20 اینچی مشکی‌رنگ خودرو هم با لاستیک‌های فول‌وی HP108 با اندازهٔ 275 در جلو و 315 در عقب پوشیده شده‌اند. برای اینکه چلنجر با قلب وایپر در ظاهر هم نمای متمایز پیدا کند، سازنده آن را به کاپوت و سپر هلکت، اسپلیتر بزرگ جلو، کاناردهای کناری و جلوپنجرهٔ جدید مجهز کرده است درحالی‌که در عقب هم بال بزرگی جلب‌توجه می‌کند که البته با ظاهر کلی خودرو هماهنگ به نظر نمی‌رسد.

هرچند روی صفحه آمپر این خودرو عدد 7 هزار مایل یا 11,260 کیلومتر دیده می‌شود اما کارکرد واقعی آن نامشخص است زیرا طبق گزارش‌ها، این چلنجر در آخرین بررسی در سال 2022 کارکرد 310 هزار کیلومتری داشته است. این چلنجر منحصربه‌فرد هم‌اکنون برای حراج گذاشته شده و بالاترین قیمت که تا این لحظه برای آن پیشنهاد شده 30,500 دلار است. هرچند این خودرو کارکرد بالایی دارد و از مشکلاتی مثل خرابی سیستم تهویه رنج می‌برد اما ازآنجایی‌که پروژهٔ منحصربه‌فردی است، ارزش این قیمت و حتی بیشتر را خواهد داشت. همچنین وقتی در نظر بگیریم که قیمت چلنجر صفرکیلومتر با موتور V6 از 31,100 دلار آغاز می‌شود، 30 هزار دلار برای چلنجری با پیشرانهٔ وایپر رقم زیادی نخواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.