درگ جالب دوج چارجر با کادیلاک CT5-V و بی ام و 650i گرن کوپه

جمعه 7 بهمن 1401 - 15:30
مطالعه 3 دقیقه
kch-zkjnd14hd
در این درگ، چارجر با 485 اسب بخار قدرت به مصاف کادیلاک CT5-V با 360 اسب بخار قدرت و ب‌ام‌و 650i قدیمی 445 اسب بخاری می‌رود.
تبلیغات

دوج چارجر که در سال 2006 احیا شد، در پایان سال جاری از روی خط تولید کنار خواهد رفت و جای خود را به یک کوپهٔ الکتریکی خواهد داد اما این ماشین علیرغم سن بسیار بالا هنوز هم سدان فوق‌العاده جذابی است خصوصاً اگر به موتور V8 همی مجهز باشد. بااین‌حال، مشکل اصلی چارجرهای همی هرزگردی چرخ‌ها در آغاز حرکت است. به همین دلیل، حتی در نسخهٔ وایدبادی که لاستیک‌های پهن‌تری دارد، لانچ کردن درست با این سدان قدرتمند بسیار سخت است. این موضوع را به‌خوبی می‌توان در ویدئوی سم کارلیجن که یک چارجر 392 را در برابر دو سدان چهارچرخ محرک قرار داده است دید.

یکی از این رقبا، ب‌ام‌و 650i گرن کوپهٔ قدیمی است که هنوز هم زیبا به نظر می‌رسد. این ماشین که با کد F06 شناخته می‌شود، نسخهٔ چهاردر از نسل قبلی سری 6 محسوب می‌شود و به موتور N63 مجهز است. این پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربو در اینجا 445 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این سدان آلمانی از لحاظ مشخصات بسیار به چارجر 392 نزدیک است زیرا خروجی پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 تنفس طبیعی دوج با 485 اسب بخار قدرت و 645 نیوتن متر گشتاور تقریباً هم‌اندازهٔ موتور توئین توربوی ب‌ام‌و است و هردو خودرو نیز حدود 2 تن وزن دارند.

رقیب سوم یعنی کادیلاک CT5-V اما تفاوت‌های بزرگی با دو خودروی دیگر دارد. این ماشین که جدیدترین عضو این جمع محسوب می‌شود، از نوع بلک‌وینگ نیست و بنابراین زیر کاپوت آن یک موتور 3 لیتری V6 توئین توربو با تنها 360 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. البته در عوض سدان کادیلاک حدود 200 کیلوگرم از دو خودروی دیگر سبک‌تر است و مثل ب‌ام‌و از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهره می‌برد. چارجر و 650i از گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کنند درحالی‌که CT5-V به گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است.

با آغاز درگ از حالت سکون، موضوعی که در ابتدا بدان اشاره کردیم نمایان می‌شود زیرا هرچند چارجر 40 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ب‌ام‌و دارد اما لاستیک‌های عقب آن نمی‌توانند این قدرت و گشتاور را تحمل کنند. به همین دلیل، دوج در درگ‌های اول مغلوب رقبای چهارچرخ محرک می‌شود اما در مسابقات رولینگ از سرعت 50 و 80 کیلومتر بر ساعت که دیگر خبری از مشکل کشش نیست، این ماسل کار چهاردر هردو رقیب را پشت سر گذاشته و پیروز می‌شود. کادیلاک نیز علیرغم قدرت کمتر، در همه درگ‌ها و رولینگ‌ها جایگاه دوم را کسب می‌کند.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

دوج چارجر SRT

کادیلاک CT5-V

ب‌ام‌و 650i

پیشرانه

6.4 لیتری V8

3.0 لیتری V6 توئین توربو

4.4 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

485 اسب بخار

360 اسب بخار

445 اسب بخار

گشتاور

644 نیوتن متر

550 نیوتن متر

650 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

10 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

2000 کیلوگرم

1800 کیلوگرم

2005 کیلوگرم

قیمت

50,340 دلار

54,390 دلار

88,850 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.