درگ مدعی کرهای با کهنهکار آمریکایی، کیا استینگر در برابر دوج چارجر
کسانی که دوج میخرند، معمولاً به خودروهای کرهای و ژاپنی با پیشرانههای کوچک نگاهی از بالا به پایین دارند. حال اما کیا استینگر GT به میدان آمده تا دوج چارجر R/T را به چالش کشیده و انتقام این نگاهها را بگیرد. کسانی که به دنبال یک سدان جذاب و هیجانانگیز هستند اغلب پشت فرمان دوج چارجر مینشینند. این یکی از معدود سدانهای آمریکایی باقیمانده با بدنهٔ عضلانی و پیشرانهٔ V8 است.
چارجر با پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 همی گزینهٔ وسوسهانگیزی است زیرا این موتور قدرت و پرفورمنس مناسب و معقولی را در کنار قیمتی نهچندان زیاد ارائه میکند. این موتور که 370 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور دارد، در چارجر R/T ارائه میشود. سدان دوج با این موتور ظرف 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت 400 متر را زیر 14 ثانیه طی میکند. این پرفورمنس نسبتاً سریع به نظر میرسد اما طبق استانداردهای امروزی، چندان فوقالعاده نیست؛ بنابراین، ازآنجاییکه چارجر سدان بزرگ و سنگینی است، کسانی که بیشتر وقت خود را در پیستهای درگ میگذرانند بهتر است سراغ نسخهٔ اسکات پک با موتور 6.4 لیتری V8 بروند.
در سمت دیگر میدان، کیا استینگر GT در نسخهٔ چهارچرخ محرک ایستاده است. زیر کاپوت این سدان اسپرت کرهای یک موتور 3.3 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که مثل دوج، به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و با 370 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور، از لحاظ خروجی هم تقریباً با رقیب آمریکایی برابر است. به همین دلیل، کیا کاملاً برای نبرد با چارجر R/T آماده بوده و در درگها آنرا مغلوب میکند. البته یکی از دلایل اصلی برد استینگر، کشش بیشتر به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. البته این مشکل در دوج با قدرت بیشتر قابلحل بوده و چارجر با موتور 6.4 لیتری قطعاً در برابر استینگر عملکرد بهتری دارد.
مشخصات فنی
| دوج چارجر R/T | کیا استینگر GT |
پیشرانه | 5.7 لیتری V8 | 3.3 لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | 370 اسب بخار | 370 اسب بخار |
گشتاور | 535 نیوتن متر | 510 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | 1945 کیلوگرم | 1825 کیلوگرم |
قیمت | 39,250 دلار | 42,835 دلار |