دوجکیامرسدس بنز

درگ دوج چارجر با سدان‌های چهارچرخ محرک کیا استینگر و مرسدس CLS53

در این درگ دوج چارجر دیتونا با ۴۸۵ اسب بخار قدرت به مصاف کیا استینگر ۳۶۵ اسب بخاری و مرسدس ۴۳۵ اسب بخاری می‌رود.

درگ جدید سم کارلیجن، یک ماسل کار V8 محرک عقب در برابر دو سدان چهارچرخ محرک قرار گرفته است. فکر می‌کنید در این رقابت کدام خودرو پیروز خواهد شد؟ بیایید ابتدا با شرکت‌کنندگان آشنا شویم. یکی از سدان‌های چهارچرخ محرک این جمع کیا استینگر GT است. البته این سدان اسپرت کره‌ای به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت ۲,۲۰۰ دلار برای آن قابل سفارش است.

در این نسخه وزن استینگر به ۱۸۲۵ کیلوگرم می‌رسد که با توجه به ابعاد آن بسیار خوب است. همچنین باید به یاد داشته باشیم که یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو هم زیر کاپوت این ماشین پنهان شده که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. خودروی چهارچرخ محرک بعدی هم مرسدس CLS53 AMG است که از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف مشترک با E53 و AMG GT53 استفاده می‌کند.

هرچند سری ۵۳ مرسدس را نمی‌توان AMG واقعی دانست چون پیشرانهٔ آن‌ها به‌صورت دستی در افلترباخ مونتاژ نمی‌شود ولی بااین‌حال، این شش سیلندر خطی خروجی قابل‌توجهی برابر با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو نیز بجای گیربکس چند کلاچهٔ سری ۶۳، توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک معمولی با مبدل گشتاور صورت می‌گیرد. CLS53 با ۱۹۹۰ کیلوگرم وزن، تنها ۱۰ کیلوگرم از سنگین‌ترین خودروی این جمع یعنی دوج چارجر ۲ تنی سبک‌تر است.

این ماشین از بسیاری جهات یک دایناسور است زیرا نه‌تنها پیشینهٔ پلت‌فرم آن به دوران دایملر کرایسلر بازمی‌گردد بلکه زیر کاپوت نیز یک موتور ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی سنتی دارد. این موتور ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. چارجر دیتونای قرمزرنگی که در این ویدئو حضور دارد بجای لاستیک‌های استاندارد کارخانه‌ای از نمونه‌های افترمارکتی استفاده می‌کند. برخلاف درگ‌های قبلی، ما نتیجهٔ این رقابت را لو نمی‌دهیم تا خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مقایسه مشخصات فنی

 

دوج چارجر SRT

کیا استینگر GT

مرسدس CLS53

پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۸۵ اسب بخار ۳۶۵ اسب بخار ۴۳۵ اسب بخار
گشتاور ۶۴۴ نیوتن متر ۵۱۰ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم ۱۹۹۰ کیلوگرم
قیمت ۵۰,۳۴۰ دلار ۴۷,۲۳۵ دلار ۸۲,۶۰۰ دلار
بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4825 ديدگاه)

    چشم بسته مرسدس CLS53 💘

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۲۵
    1. آقا میلاد

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (117 ديدگاه)

      درود بر کیا آلمان و عمریکا رو لوله کرد .

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۷۰
      1. علی

        ۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (101 ديدگاه)

        وقتی یه کره ای فن پشت نام آلمان قایم میشه !!! بدون شک اول دوچ بعد مرسدس

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۱۰
    2. RENAULT5

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (350 ديدگاه)

      مرسدس قیمتش خیلی بالاست
      کیا استینگرم ارزش نداره
      پس دوج چارجر SRTاز همشون بهتره
      گشتاور وقدرت بیشتری هم داره نسبت به رقبا

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۲۳
    3. ali(chevynova)

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (6204 ديدگاه)

      چارجر کلا یه دنیای دیگه داره
      هیولایی که با وجود پا به سن گذاشتن هنوزم محبوبه و فروش خودش رو داره
      در هر صورت آسمون بیاد زمین و زمین بره آسمون انتخاب ابدی من چارجره

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۲۱
  2. hssn

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (443 ديدگاه)

    لحظه شاهکار این ویدیو دیالوگ راننده مرسدس بود : wow I got smoked by the kia
    بنظرم حیف ترین محصول کیا شد ، تقریبا بهترین چیزی که میتونستن ارائه بدن استینگر بود

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۵
    1. Amirreza.M

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (162 ديدگاه)

      اگه بخوام یه عیب از استینگر بگیرم اینه که جلوش به اندازه ی کافی حس اسپرت بودن نداره وگرنه انصافا محصول قابل احترامیه

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2248 ديدگاه)

    اصول درگ اینه که باید تو شرایط برابر باشه.اولین نکتش وجود پیست درگه.اگر هم نباشه باید ماشین دف عقب رو باد چرخهای عقبش رو کم کرد بعد لاستیکها رو گرم کرد اگر از چسب اسلیک هم استفاده بشه که عالیه.ولی همین چارجر ۳۹۲ رو بدن به من اونم با گیربکس دستی شیرین تایم ۱۱.۳ رو ازش میکشم بیرون.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴۳
    1. AMIN (M.A.S)

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (769 ديدگاه)

      البته اینکه چارجر نسخه دنده دستی شرکتی نداره هم بی تاثیر نیست (هرچند فک کنم میتونید یه دونه ازین گیربکسای ترمکو از طریق دیرکت کانکشن دوج بخرید و نصب کنید)
      چلنجر اسکات پک ۱۳۲۰ تایم ۱۱.۴ زده که اون نسخه از طرف شرکت تایر رادیال درگ داره
      سیستم ترنس بریک داره و تعلیقش هم ستاپ درگ داره
      البته یه تایم ۱۱.۳۲ هم هست که موقع ثبت اون تایم فقط از لاستیک باریک جلو استفاده کرده بودن و بقیه چیزا عین فابریک بودن
      الان توی این نسخه های لست کال چارجر سوپر بی اومده که بعید میدونم دیگه تا ۱۱.۴ یا ۱۱.۳ بیاد ولی اونم سیستم تعلیق درگ و تایرای درگ رادیال داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۶
    2. Siyavash

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      سلام عرض ادب..این چارجر که هیچ هلکت هم بهت بدن عمرن ۱۱،۴بزنی

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
    3. hamidreza72

      ۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (51 ديدگاه)

      یعنی پشت چراغ قرمز بخوای با یکی تست کنی بهش میگی صبر کن تا باد لاستیکامو تنظیم کنم و گرمشون کنم و چسب بزنم؟؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    4. فرشاد

      ۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (53 ديدگاه)

      میخوای بگم انجین چارجرو یه ماساژ تایلندی ریز هم بدن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. 911

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (441 ديدگاه)

    چارجر چون هم یه سدان خانوادگی و هم یه ماسل کار

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  5. F

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    واقعا پدال دیگه شده سایت تبلیغ به علاوه کمی مقالات خودرو. مثل پارچه چهل تیکه شده واقعا، تصویر خبر بالاست بعد ده ردیف تبلیغ متن شروع میشه بعد هر تیکه متن هم یک تبلیغه، واقعا آدم فکر میکنه داره جملات گسسته و بی ربط به هم میخونه.

    نمیگم مقصر هستن یا حق دارن ولی واقعا من دو سال گذشته رو لذت بردم از پدال ولی دیگه داره اون تخصصش رو از دست میده و یاد اون سایت های زرد میندازه منو که لازم نیست بگم یکیش تو اسمش «اسب….» داره یکیش هم «…..بانک»

    امیدوارم به همون پداله خفن همیشه برگردی سایت قشنگ و مفیده من💚

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱
  6. Royal Driver

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (847 ديدگاه)

    نمی‌خوام بگم ولی چرا صفحه شده پر از تبلیغ، چیدمان هم یک جوری شده انگار شلوغه امیدوارم دوباره سبک سایت مثل قبل بشه.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
    1. Amirreza.M

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (162 ديدگاه)

      کامنت ها رو این مدلی کردن که تبلیغ ها دیده بشه چون اون پایین پایینا خیلی دیده نمی شد

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
      1. RENAULT5

        ۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (350 ديدگاه)

        پدال بی پول شدی خجالت نکش
        پدال پراید هامونو میفروشیم بهت پول میدیم😂

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (803 ديدگاه)

          هزینه های سایت، حقوق کارمندان و نویسندگان، مبلغ قابل توجهی هست
          برای ارائه خدمات به صورت رایگان برای شما عزیزان، باید حامی مالی و تبلیغات داشته باشیم

          موافقم ۳۰
          مخالفم ۴
        2. Royal Driver

          ۳ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (847 ديدگاه)

          درک میکنم

          موافقم ۹
          مخالفم ۰
  7. علی

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خسته نباشید آقای اشتری بخاطر سایت خوبتون . باید آدم داخل کار باشه تا بدونه چقدر مشکلات هست اونم تو این زمونه .

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2248 ديدگاه)

    سایت پدال هم از فیلترینگ نهایت بهره رو میبره.مثال میزنم اگه اینجا شرایط نرمال بود مثل اون کشورها که امروز میزان فروش ماشین اونا رو دیدیم و خودرو های جهانی عرضه میشد دیگه اثری از خودرو سازیه داخلی نمیموند یا اگه میموند باید صادقانه کار میکرد که مثال رقیبی شایسته برا فورد پوما بسازه که هم کلاسش تو ارابهای داخلی میشه تیبا۲ پس بدون شک هیچ کس از ارابه ساز داخلی خربد نمیکرد و اونا هم مجبور به جمع کردن میشدن.این مثال برا همه چی صدق میکنه از ماشین گرفته تا قاشق چنگال و سایتهای خبری ماشینی.فکر کنید موتور وان فارسی مخصوص ما بعد کی دیگه اسم سایتی مثل اسب بخار رو سرچ میکرد همشون مجبور میشدن جمع کنن و دمه ایستگاه مترو نواب شانسی بفروشن البته جا سوییچیها رو در میاوردن که یه وقت ما برنده نشیم.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۱
  9. maranello550

    ۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    درگ های این گروه اصلا خوب نیستن یعنی من حال نمیکنم بقیه بچه ها رو نمیدونم

    موافقم ۰
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا