دوج

حراج داج دارت سوئینگر ۳۴۰ کانسپت، الماسی قدیمی و جذاب…

صنعت خودرو در سال‌های قبل جذاب‌تر بوده است، این‌گونه نیست؟ قطعاً با دیدن خودرویی همچون دارت سوئینگر ۳۴۰ کانسپت که اولین بار در نمایشگاه شیکاگو ۱۹۶۹ معرفی شده نظر ما را تائید خواهید کرد. این کانسپت که قرار است در ماه ژانویه حراج شود توسط برادران الکساندر طراحی و تولید شده و البته از کرایسلر نیز برای توسعه آن کمک گرفته شده است.

خودروی موردبحث که تقریباً کاملاً جدید و نو به نظر می‌رسد یک فرایند بازسازی و احیای کامل را سپری کرده است. این خودرو از رنگ مارون چشمگیر به همراه نوارهای مشکی در عقب سود می‌برد و به این موارد باید چراغ‌های جلوی مربعی و مه شکن‌های گرد را اضافه کرد. از دیگر ویژگی‌های برجسته دارت سوئینگر ۳۴۰ کانسپت می‌توان به کاپوت با فرایند باز شدن سریع و ورودی هوای بزرگ روی آن اشاره کرد. رینگ‌های آلومینیومی هم با لاستیک‌های پلی گلس گودیر همراه شده‌اند.

به نظر می‌رسد کابین خودرو در وضعیت بسیار خوبی بوده و پذیرای صندلی‌های اسپورت شده‌اند. در این بخش همچنین می‌توان فرمان سه پره چوبی، پشت آمپرهای آنالوگ و فقدان رادیو را مشاهده کرد. همان‌گونه که نام این خودرو نشان می‌دهد پیشرانه دارای حجم ۳۴۰ مکعب اینچی (۵.۶ لیتری) بوده و ظاهراً همان قدرت ۲۷۵ اسب بخاری دارت سوئینگر استاندارد را دارد؛ اما پیشرانه موردبحث با یک گیربکس ۴ سرعته دستی همکاری کرده است.

فعلاً اشاره‌ای به قیمت تخمینی این خودرو نشده اما گفته می‌شود دارت سوئینگر ۳۴۰ کانسپت آخرین بار در سال ۲۰۱۹ و با قیمت ۱۱۰ هزار دلار فروخته شده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. viper

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    عششششششققققققققققققق😍😍😍😍
    جاناااااااااااا به به عالیه
    یه نکته ای بگم؟
    موتور های کرایسلر یه خوبی ای که نسبت به موتور های شورلت داشتن (فورد رو نمیدونم) این بود که کپه های یاتاقان اون ها ۴ پیچ داشت برعکس موتور ۴۰۰ یا ۳۹۶ شورلت البته اینم بگم شورلت هم موتور هایی داشت که کپه های یاتاقان ۴ پیچ داشته باشه اما موتور کرایسلر یه پین کج هم گذاشته بود کنار پیچ ها تا محکم تر بشن
    خیلی عالی هستن موتور های کرایسلر واقعا افتخار میکنم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۳
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6394 ديدگاه)

      اما این خودرو برای همان سالی بوده که موستانگ به جهانیان معرفی شد و نه نظرم در بحث طراحی اصلاً جذابیت موستانگ را نداره و اگر هم جذابتی بوده ، برای موتورِ حجیمش بوده !

      جذابیت رقبا را نداره و گیرا نیست !

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۷
      1. viper

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (206 ديدگاه)

        ممنون از توجهتون
        والا به نظر خود من چارجر ۷۰ خیلی خوشگله خودم حدودا ۲۰ تا عکس تو اتاقم از این ماشین دارم ولی هرکس یه سلیقه ای داره
        در کل خودم کلا از فورد موستانگ خوشم نمیاد
        ولی اینکه من خوشم نمیاد دلیل بر بد بودنش نمیشه و به سلیقتون احترام میذارم

        اما دوج اون موقع فقط موتور حجیم تر نداشت تازه موتور نسکارش از موتور موستانگ یک کیوبیک اینچ کوچیک تر بود ۴۲۶ همی …. ۴۲۷ فورد

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6394 ديدگاه)

          شما بزرگوارید

          موافقم ۹
          مخالفم ۳
      2. AMIN (M.A.S)

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (619 ديدگاه)

        این خودرو در سال ۱۹۶۹ اومده و ماستنگ در سال ۱۹۶۴ و ماستنگ بیشتر رقیب چلنجر ۱۹۷۰بوده
        داج دارت یه نسخه ای داشته به نام Hurst Hemi Dart که یه جورایی مثل چلنجر درگ پک فعلی هست
        یعنی رود لگال نبود و کاملا مسابقه ای محسوب میشد و البته طبق معمول یه نسخه از پلیموث باراکودا هم درواقع همین دارت بود
        این ماشین (ها) برای شرکت در کلاس سوپر استوک های NHRA توسعه پیدا کرده بودن
        برخلاف سایر ماسل کارهای داج که روی پلتفرم B Body توسعه پیدا کرده بودن(مثل چارجر چلنجر کورونت) این ماشین روی پلتفرم A Body توسعه پیدا کرده بود که تقریبا از هر نظر ۱۰تا۱۵درصد کوچک تر از ماشین های B Body و بسیار سبک تر بود
        بدنه های این ماشین ها به صورت خام برای کمپانی Hurst در ارتفاعات مدیسون در میشیگان ارسال میشد تا در انجا بسته به سفارش مشتری برچسب ها نوع کاپوت و سایر قطعات نصب بشن و برای کاهش وزن بیشتر پنل های درب داشبورد کنسول ها سیستم رادیو و بخاری حذف شده بودن و شیشه ها هم بسیار نازک شده بود
        این ماشین از موتور ۴۲۶Hemi افسانه ای (نسخه مسابقه ای ) استفاده میکرد که خودش اختصاصی برای مسابقات درگ توسعه یافته بود
        نسخه مسابقه ای از سرسیلندر الومینیمی استفاده میکرد و از یه کاربراتور چهاردهنه هالی (نسخه خیابانی دو کاربراتور چهاردهنه داشت و سرسیلندرشم اهنی بود) که به مانیفولد دولایه الومینیمی وصل بودن و به شاتون و میل لنگ فورج کاری شده مجهز بودن و ضریب تراکم بالاتری داشتن
        با این همه نسخه ریبج پلیموث باراکودا (که درواقع همین دارت با نشان پلیموث بود) به تایم ۱۰.۳۰ در سرعت فراتر از ۱۳۰mph رسید!! حتی میشد با چند مود و دستکاری ساده به راحتی تایم ۹ ثانیه باهاشون زد !!!!
        این اعداد استاندارد ها و معیار های بی سابقه ای در کلاس سوپر استوک بودن و این ماشین ها تا دهه ها عنوان سریع ترین ماسل کار تاریخ رو به خودشون اختصاص داده بودن
        از Hurst Hemi دارت فقط ۸۰تا و از نسخه پلیموث فقط ۷۰تا ساخته شد

        موافقم ۷
        مخالفم ۲
        1. viper

          ۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (206 ديدگاه)

          به به عالیه متشکرم از شما افتخار میکنم ه این همه اطلاعات
          فقط یه اشتباه کوچیک داشتید دوج چلنجر که تو پرانتز گذاشتید پلتفرم A بادی هست و همچنین باراکودا

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
        2. AMIN (M.A.S)

          ۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (619 ديدگاه)

          بله وایپر جان درست میفرمایید چلنجر رو قاطی کردم اشتباه عرض کردم ممنون بابت یاداوری
          چلنجر روی پلتفرم E بادی هست
          اما باراکودا مدل ۱۹۶۴تا ۱۹۷۰روی پلتفرم A بادی بودن و عرض کردم که نسخه سوپر استوک باراکودا درواقع همین دوج دارت سوپر استوک (هرست همی) هست
          مدل های ۱۹۷۱تا ۱۹۷۴ با چلنجر اشتراک داشتن و E بادی بودن

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        3. viper

          ۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (206 ديدگاه)

          نه بابا امین جان این چه حرفیه شما استاد هستید خواهش میکنم متشکرم از اطلاعات مفید 🌺🌺🌺

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
      3. مهراد

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (552 ديدگاه)

        نوید جان برادره با اطلاعات و عزیزم ❤

        ماستنگ ۱۹۶۹ ؟

        ۱۹۶۴ : اَم آی جوک تو یو ؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
  2. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (976 ديدگاه)

    “الماسی قدیمی و جذاب…”
    اصلا مگه دوج قدیمی میشه 🤔🤔

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  3. Aboalfazl demon

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (247 ديدگاه)

    آقا بیاین یچیز رو قبول کنیم
    داج جذاب ترین برند دنیاس

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
    1. viper

      ۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (206 ديدگاه)

      اگه اتیش عشقش به ما فرصت زندگی بده 😂

      من خودم دوج کرنت رنگ فابریک دیدم عجب ابهتی داشت ۴ در بود مدل ۶۶ عشق است دوج عشققققققققققق

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    2. ارین صاحب جمعی

      ۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (339 ديدگاه)

      حرف حق

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
    3. جناب ایکس

      ۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1160 ديدگاه)

      دوج بهترین برند دنیاست؟! جواب سوال از دید برند های مختلف:
      مرسدس بنز:😐
      فراری:😑😑😑😑😑😑
      لامبورگینی:😳
      مک لارن:🤔
      بوگاتی:🥲
      تویوتا:😘
      شورولت و فورد:😠
      استون مارتین:😓
      کونیگزگ:😏
      پاگانی:😆
      پورشه:🧐
      بی ام و:☹️☹️☹️
      لکسوس و بنتلی و جنسیس:😶
      رولز رویس:🥸
      پونتیاک فقید و کادیلاک:🤨
      ایران خودرو و سایپا:😂😂😂
      تسلا:😀
      هوندا، مزدا و نیسان:🤢🤮
      . . .
      . . .
      . . .
      خود داج:😅😅😅🌝🌝🌝🗿🗿🗿

      موافقم ۸
      مخالفم ۶
      1. جناب ایکس

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1160 ديدگاه)

        پدال جام دوساعت بخاطر بررسی کامنت علافمون کردی.
        Your comment is awaiting moderation.

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (525 ديدگاه)

          برای هزارمین بار
          کسی که مدیریت کامنت های پدال رو داری بیا کارت دارم
          مرد حسابی یا نیرو بیارید یا کمتر اذیت کنید

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
      2. viper

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (206 ديدگاه)

        جناب ایشون گفتند جذاب ترین و سلیقه ایشون هست
        مقاله جذاب ترین کمپانی فیسبوک تو سال ۲۰۱۸ رو تو همین سایت برید بخونید که دوج بود…..

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
      3. Aboalfazl demon

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (247 ديدگاه)

        اولا . گفتم جذاب ترین . نه بهترین .
        دوما داج از نصف اسم هایی که تو لیستت بردی بهتره
        برای اثبات حرف میتونی وایپر رو بررسی کنی .
        که هنوزم با تایم عالی ۷.۱ دقیقه سریعترین خودرو دنده دستی نوربورگرینگ هستش

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. جناب ایکس

          ۱۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1160 ديدگاه)

          منم نگفتم اونا بهترن. مثلا ایموجی ای که برای لکسوس و جنسیس اینا گذاشتم یه چیزی تو مایه های شرمندگی درمقابل داج هست.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    4. Hamid

      ۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1932 ديدگاه)

      نمیشه قبول کرد 🙂

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  4. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    چقدر خوشگله خدا ایسی.

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
    1. Hamid

      ۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1932 ديدگاه)

      ناموسا چطور پورشه ۹۱۱ آشغال و زشته و این با چراغ جلوی پیکانی (همون هیلمن هانتر) خوشگله
      عه …
      این چ سلیقه ایه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۶
      1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (204 ديدگاه)

        فرد متعصب مانند کسی است که چند صد کیلومتر را در بیابان اشتباه آمده و سپس متوجه اشتباهش شده ، اما دوست ندارد حقیقت را باور کند و به پاهای خسته و تاول زده اش این حقیقت را بگوید ، پس ترجیح میدهد به راه اشتباهش ادامه دهد و بر درست بودن آن تاکید کند در صورتی که قلبا آن را باور ندارد ( یه بزرگی گفته )
        تعصب رو چیز های بی ارزشی مثل ماشین حماقت هست ، این فقط یه سرگرمی برای اوقات فراغت هست و نه بیشتر

        موافقم ۹
        مخالفم ۴
        1. viper

          ۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (206 ديدگاه)

          جناب روحانی
          هرکس هر سلیقه ای داره و هرکس شغلی داره و هرکس هدفی داره و هر کس علاقه ای داره برای بعضی افراد و خود من ماشین سرگرمی نیست عشقه زندگیه شغله نیازه و ……….

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
        2. Aboalfazl demon

          ۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (247 ديدگاه)

          آقا روحانی هر کسی سلیقه ای داره
          یک نفر از سلیقش مهندسی بنز هستش
          یک نفر هم سلیقش موتور های حجیم داج هستش

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        3. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

          ۱۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (204 ديدگاه)

          دوستان من سلیقه ایشون رو کاری ندارم و خودم هم ساهاست که دیوونه ماشین هام ولی میگم نباید تعصب داشت ، تعصب آدمو گمراه میکنه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
      2. viper

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (206 ديدگاه)

        این سلیقه کسای اهل دله
        کلاسیک بازاااااا

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
        1. جناب ایکس

          ۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1160 ديدگاه)

          شما برو ۱۲۰ لیترتو مصرف کن😏😏😏

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
  5. viper

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    بعد تازه دوستان یه چیزی هم بگم البته جسارت میکنم جلوی اساتید ماسل کار

    اقا شورلت درست نیست شورُلت تلفظ المانی و فرانسوی هست امریکاییش میشه شِوِرلی به همین علت هست که مخففش میشه شوی

    در ضمن اقا شاهین دستت درد نکنه مقاله ها عالین

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  6. محمدرضا

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (526 ديدگاه)

    عجب غولی بود
    دارت جدید به چه روزی افتاد

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  7. mm-yarlou

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (129 ديدگاه)

    این موتور حجیم به این قیافه زمخت خیلی میاد

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  8. جناب ایکس

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    چرا پیکانا رو ریخته بودن تو چارجرا؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۱۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      البته پر بی راه نمیگی شباهت وجود داره البته این چراغها بزرگتر و لوکستره ولی رو ابن عظمت چراغ دوتایی گرد بهتره.ننیدونم میدونی یا نه همین پیکان ما یه زمان برای گروه کرایسلر بود.یه سری پیکان هست با آرم ستاره کرایسلر.حتی کرایسلر فیس لیفت هم ارائه کرده برا پیکان.وانت پیکان یه مدل داره تو آفریقای جنوبی با ب ند کرایسلر که خیلی خوشگله و سوتون بی بزرگی داره تا فضا پشت صندلی بیشتر بشه.از چراغهای پیکان استفاده شده رو برندهای انگلیسی چراع پیکان استیشن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. امین

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چراغ جلوش به طرز عجیبی شبیه پیکانه!!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا