چلنجر دیمن ۱۷۰ در مسابقهٔ درگی با نمونهای دیگر از همین خودرو توانست تایمی سریعتر از ۸.۹۱ ثانیهٔ اعلامی دوج را به ثبت برساند.
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و با موتور همی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخاری خود، استاندارد جدیدی در دنیای ماسل کارها تعریف کرد. دوج ادعا کرده بود که دیمن ۱۷۰ میتواند ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه با سرعت ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت طی کند اما یک نمونه بنفشرنگ این خودرو در پیست لاسوگاس موتور اسپیدوی، با ثبت زمان ۸.۶۲ ثانیه و سرعت بیش از ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت، همه را شگفتزده کرد. این دیمن ۱۷۰ بنفشرنگ در چندین دور در پیست لاسوگاس موتور اسپیدوی آزمایش شد. این خودرو ابتدا زمان ۸.۷۷ ثانیه با سرعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد، سپس به ۸.۷۱ ثانیه با سرعت ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید و درنهایت با زمان خیرهکننده ۸.۶۲ ثانیه و سرعت بیش از ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت، عملکردی در حد هایپرکارها به نمایش گذاشت. این خودرو در برابر دیمنهای معمولی (مدلهای قدیمیتر) رقابت کرد که بهطور مداوم زمانهایی در حدود ۹ ثانیه ثبت کردند.
البته سؤالی که در میان طرفداران درگ مطرح شده، این است که آیا دیمن ۱۷۰ بنفشرنگ موردبحث کاملاً استاندارد است؟ برخی معتقدند که چنین عملکردی ممکن است به تغییرات یا تنظیمات خاصی نیاز داشته باشد، اما اطلاعات دقیقی دراینباره ارائه نشده است. آنچه مشخص است، این است که دیمن ۱۷۰ با موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ همی، در حالت استفاده از سوخت E85، توانایی تولید ۱۰۲۵ اسب بخار و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد امت با سوخت معمولی این اعداد به ۹۰۰ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتن متر کاهش مییابد. این خودرو با لاستیکهای درگ رادیال میکی تامپسون ۳۱۵ در عقب و ۲۴۵ در جلو، سیستم تعلیق ویژه حالت درگ و فناوریهایی مانند TransBrake 2.0 برای بهینهسازی گشتاور طراحی شده است. همچنین، وزن خودرو با حذف صندلیهای سرنشین و عقب، عایقهای صوتی و کفپوش صندوقعقب به میزان ۷۱ کیلوگرم کاهش یافته است.
در مقایسه با مکلارن 750S یعنی سوپرکاری با وزن حدود ۱.۴ تن که زمان ۸.۹۸ ثانیه و سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت را در ۴۰۰ مایل ثبت کرده، دیمن ۱۷۰ با وزن حدود ۲ تن عملکردی تحسینبرانگیز دارد. این در حالی است که قیمت پایه دیمن ۱۷۰ تنها ۹۶,۶۶۶ دلار بود درحالیکه مکلارن ۳۲۴ هزار دلار قیمت دارد.
Saeed Jame
۱۸ خرداد ۱۴۰۴کامنت اول
ماشالله به دیمن
ali_x76
۱۸ خرداد ۱۴۰۴منتظر تایم کوروت ZR1 روی پیست درگ هستیم…
با توجه به قدرت بیشتر و وزن خیلی کمتر از دیمن، و همچنین موتور عقب بودنش، باید عدد بهتری ثبت کنه.
بعدشم که غول مرحله اخر کوروت، زورا باید وارد میدون شه…
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴نمیتونه ثبت کنه خود شورولت رسما اعلام کرده ۲.۳ اختلافش با ۱.۶۶ کاملا مشخصه
ali_x76
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اون ۲.۳ روی اسفالت معمولی بوده
ولی ۱.۶۶ دیمن روی درگ استریپ (اسفالت درگ با چسب)
دیمن روی اسفالت معمولی بهتر از ۳ ثانیه نمیزنه
کوروت بره پیست درگ، عددای قشنگی میزنه.
ضمن اینکه کوروت با بنزین جایگاه این قدرت رو میده در حالیکه دیمن برای ۱۰۰۰ اسبی شدنش نیاز به E85 داره.
حالا فرض کن کوروت با E85 (و مپ سازگار با اتانول) چه هیولایی میشه…
cehx
۱۸ خرداد ۱۴۰۴دیمن 170 هر روز در حال رکورد زدنه
ولی خب به شخصه این حجم از قدرت رو نمیخوام از درگ هم اونقدرا خوشم نمیاد پس هلکت رو بیشتر می پسندم
گرچه کلا فلسفه دیمن 170 درگه و عاشقان درگ هم کم نیستند
O
۱۸ خرداد ۱۴۰۴حاجی قیافش رو نگاه کن☠️ این دوج چلنجره نه اون چارجر برقی … که ماشاءالله دو برابر این وزن و یک سوم قدرت اینو داره 😑
حمیدرضا
۱۸ خرداد ۱۴۰۴قطعا ماشین فابریک نیست ولی همچین راننده ای و همچین تایمی جای تحسین داره. تبریک به ماشین بازها
nikan
۱۸ خرداد ۱۴۰۴توی ویدیو فقط اون سبزه و قرمزه ۱۷۰ بودن باقی چلنجرا دیمن ۲۰۱۸ بودن که فک نکنم هیچکدوم کاملا فابریک باشن ولی عجب درگایی بودن
cehx
۱۸ خرداد ۱۴۰۴کلا آمریکایی ها سبک درگ متفاوتی دارند
تو یه قسمت تاپ گیر با lfa و وایپر و استون رفتن درگ با آمریکایی ها
پیکاپ ها نقطشون می کردن😂😂
خلاصه یه درگ هم نبردن😂
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴من دقیق نمیدونم کدوما 170 بودن ولی اگه سبزه و قرمزه باشن، فقط سبزه تو درگ اول لانچ خوبی داشت بقیه بد بود.
nikan
۱۸ خرداد ۱۴۰۴دیمن ۲۰۱۸ همه گلگیرا پهنن ولی دیمن ۱۷۰ گلگیرای جلو پهن نیستن علاوه بر اون توی دیمن ۲۰۱۸ میشه کل کاپوتو مشکی سفارش داد ولی ۱۷۰ فقط قسمت رم ایر کاپوت
دیمن ۲۰۱۸
https://www.americanmusclecarmuseum.com/files/cars/2018-dodge-challenger-srt-demon-15.jpg
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/11/2018_dodge_challenger-demon_2018_dodge_challenger-demon_33cfa5e5-e926-4687-a05a-2fa64d5e2ef2-uiqfjh-06505-22354.jpg?fit=940%2C627
دیمن ۱۷۰
https://www.marshallgoldmannb.com/imagetag/3874/45/f/Used-2023-Dodge-Challenger-Demon-170-1723757724.jpg
https://s3.amazonaws.com/chryslermedia.iconicweb.com/mediasite/libraryImages/DG023_145CL__mid.jpg
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بنفشه تقویت شده بود قطعا
چون با اینکه محور جلوش بلند نمیشد ولی یه دفعه انفجاری سرعت میگرفت.
پدال عجب تیتری زدی ها😁😂
amir
۱۸ خرداد ۱۴۰۴من فکر کردم فابریک رکورد زده باشه دوستان میگن قطعا تقویت شدس اگه فابریکش رکوردو میزد جا داشت از بقیه یه عذر خواهی کنم که بلاخره یه سند دیگه ای به جز اون راننده خود دوج پیدا شد
البته که صدای ناله دیمون عشقه
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴سند همون موقع معرفی وجود داشت ولی بعضی ها نمیخواستن واقعیت رو ببینن
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴امیر یه ویدئو دیگه سریع تر زد
ماشین باز
۱۸ خرداد ۱۴۰۴دوج چلنجر مثل کت و شلوار میمونه همه رنگی بش میاد هیچ وقت هم از مد نمیفته لامصب
PURIYA
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خودم دیمن ۱۷۰ رو ارزنده میدونستم حیف نسخش تولید محدود بود فروختنش رفت و الا ۹۰ تا چیزی نیست واسه این ماشین نمادین
اگه قرار باشه چن تا ماشین امریکایی انتخاب کنم دیمن ۱۷۰ شانس زیادی برای انتخاب شدن داره
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ خرداد ۱۴۰۴وقتی میگیم دیمون سریعترین دنیا هستش یعنی این
amir
۱۸ خرداد ۱۴۰۴معلومه که ماشین تیون شده چون اگه دقت کنید گلگیر جلوش واید بادی در صورتی که دیمن ۱۷۰ استوک فقط گلگیر عقبش واید بادی هست
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ خرداد ۱۴۰۴فکر کن تیون شده نهایت از ۸۶۰ اسب رسیده به ۱۰۰۰ اسب دیگه.
SepehrV10
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خود کمپانی گفت ۸.۹
بعد ۸.۸ ثبت کردن
الان شد ۸.۶۲
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بار ها گفتم که کمپانی ها تو شرایط استاندارد اعداد رو اعلام میکنن ولی بعضی ها معتقدن که خودروسازان یه سری کشور ها اعدادشون با اعداد واقعی فرق میکنه!!!
ابوالفضل
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اینه قدرت واقعیه دیمون 🔥
این ویدیو هم خطاب به اونایی که تایم اعلامی شرکت رو قبول نداشتن
BlackWing
۱۸ خرداد ۱۴۰۴یه چند روزیه ماشین آمریکاییا دارن مکلارن رو شرمنده میکنن
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴عجب کیکی بودا😄
مهدی
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اینکه تقویت شده هست چیز واضحیه اصلا نیاز به بحث ندارد.
yektachafi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴چه صفایی میکنن ماشینی که دوست دارنو سوار میشن
ما باید از دور نگاه کنیم
خیلی دور