چلنجر دیمن ۱۷۰ در مسابقهٔ درگی با نمونهای دیگر از همین خودرو توانست تایمی سریعتر از ۸.۹۱ ثانیهٔ اعلامی دوج را به ثبت برساند.
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و با موتور همی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخاری خود، استاندارد جدیدی در دنیای ماسل کارها تعریف کرد. دوج ادعا کرده بود که دیمن ۱۷۰ میتواند ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه با سرعت ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت طی کند اما یک نمونه بنفشرنگ این خودرو در پیست لاسوگاس موتور اسپیدوی، با ثبت زمان ۸.۶۲ ثانیه و سرعت بیش از ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت، همه را شگفتزده کرد. این دیمن ۱۷۰ بنفشرنگ در چندین دور در پیست لاسوگاس موتور اسپیدوی آزمایش شد. این خودرو ابتدا زمان ۸.۷۷ ثانیه با سرعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد، سپس به ۸.۷۱ ثانیه با سرعت ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید و درنهایت با زمان خیرهکننده ۸.۶۲ ثانیه و سرعت بیش از ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت، عملکردی در حد هایپرکارها به نمایش گذاشت. این خودرو در برابر دیمنهای معمولی (مدلهای قدیمیتر) رقابت کرد که بهطور مداوم زمانهایی در حدود ۹ ثانیه ثبت کردند.
البته سؤالی که در میان طرفداران درگ مطرح شده، این است که آیا دیمن ۱۷۰ بنفشرنگ موردبحث کاملاً استاندارد است؟ برخی معتقدند که چنین عملکردی ممکن است به تغییرات یا تنظیمات خاصی نیاز داشته باشد، اما اطلاعات دقیقی دراینباره ارائه نشده است. آنچه مشخص است، این است که دیمن ۱۷۰ با موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ همی، در حالت استفاده از سوخت E85، توانایی تولید ۱۰۲۵ اسب بخار و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد امت با سوخت معمولی این اعداد به ۹۰۰ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتن متر کاهش مییابد. این خودرو با لاستیکهای درگ رادیال میکی تامپسون ۳۱۵ در عقب و ۲۴۵ در جلو، سیستم تعلیق ویژه حالت درگ و فناوریهایی مانند TransBrake 2.0 برای بهینهسازی گشتاور طراحی شده است. همچنین، وزن خودرو با حذف صندلیهای سرنشین و عقب، عایقهای صوتی و کفپوش صندوقعقب به میزان ۷۱ کیلوگرم کاهش یافته است.
در مقایسه با مکلارن 750S یعنی سوپرکاری با وزن حدود ۱.۴ تن که زمان ۸.۹۸ ثانیه و سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت را در ۴۰۰ مایل ثبت کرده، دیمن ۱۷۰ با وزن حدود ۲ تن عملکردی تحسینبرانگیز دارد. این در حالی است که قیمت پایه دیمن ۱۷۰ تنها ۹۶,۶۶۶ دلار بود درحالیکه مکلارن ۳۲۴ هزار دلار قیمت دارد.
Saeed Jame
۱۸ خرداد ۱۴۰۴کامنت اول
ماشالله به دیمن
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۴نه بابا دروغه
اساتید گفتن همچین تایمی غیر ممکنه برا ۱۷۰ و در تمام درگها شکست خورده….
اما در واقعیت
دوج یه شاهکار خلق کرده اونم با دف عقب و بدون استفاده از تکنولوژی و مهندسی برتر المان
یه موتور سنتی پوشراد با وزن بالای ۱۹۰۰ کیلو که فقط از مهندسی برتر موپار خبر میده
بابا مرحبا دوج پولارا ۳۳۰ مدل ۶۳ و ۶۴
بابا مرحبا دوج کرونت مدل ۱۹۵۸
بابا مرحبا پیستون فورج موتور ۳۹۲
بابا مرحبا دارتGTS مدل ۱۹۶۹
MOPAR OR NO CAR🇺🇸🇺🇸
حسن
۱۸ خرداد ۱۴۰۴والا اساتید اصلا نمیدونن خودروی درگ چیه
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اساتید فقط عشقشون تایم نوربرگ رینگ و ماشینهاییه که تیون خورش خوبه و مثل بچه های ۱۴ ساله عاشق ماشینهایی با طرح فضایی هستن و تو این دنیا زندگی نمیکنن
حمیدرضا
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اره اونا توی این دنیا نیستن فقط اونی که زیر پست تسلای برقی میگه ماشالا کاربراتور ۴ دهنه توی این دنیا زندگی میکنه😂😂
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اساتید رو اذیت نکنید
چشاشونو تر نکنید
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اون دیگه تقصیر من نیست که متوجه ماشالاه گفتنم به کاربرات زیر پست تسلا نمیشی
ولی خودمونیم ها بد خبری بود رکورد زدن ۱۷۰ برای اروپایی فنا😂
Taha Ayoobi
۱۹ خرداد ۱۴۰۴😂😂👍
Cadillac-V
۱۹ خرداد ۱۴۰۴واقعا تنها کلمه ای که میشه توصیفش کرد ماشاالله
شاهکار به تمام معنا
ماشاالله به دوج با بیش از ۱۲۰ سال قدمت
کوروت و چلنجر جفتشون ماشینای با قیمت ۳ برابریشون رو لوله کردن و نشون دادن مهندسی آمریکایی یعنی چی 🇺🇲💪🏻
ali_x76
۱۸ خرداد ۱۴۰۴منتظر تایم کوروت ZR1 روی پیست درگ هستیم…
با توجه به قدرت بیشتر و وزن خیلی کمتر از دیمن، و همچنین موتور عقب بودنش، باید عدد بهتری ثبت کنه.
بعدشم که غول مرحله اخر کوروت، زورا باید وارد میدون شه…
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴نمیتونه ثبت کنه خود شورولت رسما اعلام کرده ۲.۳ اختلافش با ۱.۶۶ کاملا مشخصه
ali_x76
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اون ۲.۳ روی اسفالت معمولی بوده
ولی ۱.۶۶ دیمن روی درگ استریپ (اسفالت درگ با چسب)
دیمن روی اسفالت معمولی بهتر از ۳ ثانیه نمیزنه
کوروت بره پیست درگ، عددای قشنگی میزنه.
ضمن اینکه کوروت با بنزین جایگاه این قدرت رو میده در حالیکه دیمن برای ۱۰۰۰ اسبی شدنش نیاز به E85 داره.
حالا فرض کن کوروت با E85 (و مپ سازگار با اتانول) چه هیولایی میشه…
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴شورولت تایر مخصوص درگ نداره و موتورش با e85 سازگار نیست که عملکردش بخواد بهتر بشه طبیعتا خود شورولت اعلام میکرد در صورت تفاوت زیاد تو پیست درگ
Nismo
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خود شورلت گفته 2.3 اما دیدیم که 2.2 هم ثبت کرده همین چندروز پیش پدال خبرشو پوشش داد
اینم میخوای بگی دروغه؟
ببخشیدا البته بدون اجازه شما اینکارو کردن من عذر میخوام
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بار ها توضیح دادم و دیدیم که هر شرکتی تو شرایط جوی استاندارد اعداد رو اعلام میکنه همین دیمون ۱۷۰ هم خیلی وقت پیش دیدیم حتی تونست عملکرد بهتر از عدد رسمی دوج ثبت کنه معیار شرایط استاندارد هست
Nismo
۱۹ خرداد ۱۴۰۴خب پس چرا میگی نمیتونه بهتر ثبت کنه؟ خودت حرف خودت رو زیر سوال میبری😂
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۴تو شرایط استاندارد بهتر نمیتونه ثبت کنه :)
Nismo
۲۰ خرداد ۱۴۰۴حرف بی پایه و اساس و بدون مدرک بدرد لای جرز دیوار هم نمیخوره
cehx
۱۸ خرداد ۱۴۰۴دیمن 170 هر روز در حال رکورد زدنه
ولی خب به شخصه این حجم از قدرت رو نمیخوام از درگ هم اونقدرا خوشم نمیاد پس هلکت رو بیشتر می پسندم
گرچه کلا فلسفه دیمن 170 درگه و عاشقان درگ هم کم نیستند
O
۱۸ خرداد ۱۴۰۴حاجی قیافش رو نگاه کن☠️ این دوج چلنجره نه اون چارجر برقی … که ماشاءالله دو برابر این وزن و یک سوم قدرت اینو داره 😑
حمیدرضا
۱۸ خرداد ۱۴۰۴قطعا ماشین فابریک نیست ولی همچین راننده ای و همچین تایمی جای تحسین داره. تبریک به ماشین بازها
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۴تبریک به ماشین بازها نه فقط امریکایی بازها
طبیعتا کسی که طرفدار مکلارن و فراریه هیچ درکی از چلنجر با موتور پوشراد و سنتی نداره که با دف عقب رکورد میزنه و مختص درگه
حمیدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۴عموجون اون زمانی که من موتورای پوشراد جی ام از ۳۰۵ تا انواع ال اس روی ماشینای مختلف سواپ میکردم و ازشون قدرت میکشیدم تو روی حاشیه قالی خونتون امریکایی بازی میکردی😂😂 شما برو با نوا ۷۰۰ میلیونی که بهت قالب شده ویلی بزن 😂😂
(Ali(chevynova
۱۹ خرداد ۱۴۰۴😂😂😂😂
سوآپ میکردی
این کلمه رو از کجا یاد گرفتی جناب سوآپ کار؟
فرق ۳۰۵ و ۳۵۰ از نظر تو فقط جابجایی عدد ۰ و ۵ هست و بس
نوا ۷۰۰ ی بد حرص دراورده ولی
حمیدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۴اگه کامنتی که گذاشتم رو تایید میکردن جوابتو میگرفتی حیف که ادمین امریکایی باز اکثر کامنتای منو تایید نمیکنه😉 درکل هنوز زوده برات بامن کل کل کنی باید بجز حفظ کردن چهارتا اسم ماشین و مشخصات دستت به اچار خورده باشه😉
nikan
۱۸ خرداد ۱۴۰۴توی ویدیو فقط اون سبزه و قرمزه ۱۷۰ بودن باقی چلنجرا دیمن ۲۰۱۸ بودن که فک نکنم هیچکدوم کاملا فابریک باشن ولی عجب درگایی بودن
cehx
۱۸ خرداد ۱۴۰۴کلا آمریکایی ها سبک درگ متفاوتی دارند
تو یه قسمت تاپ گیر با lfa و وایپر و استون رفتن درگ با آمریکایی ها
پیکاپ ها نقطشون می کردن😂😂
خلاصه یه درگ هم نبردن😂
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴من دقیق نمیدونم کدوما 170 بودن ولی اگه سبزه و قرمزه باشن، فقط سبزه تو درگ اول لانچ خوبی داشت بقیه بد بود.
nikan
۱۸ خرداد ۱۴۰۴دیمن ۲۰۱۸ همه گلگیرا پهنن ولی دیمن ۱۷۰ گلگیرای جلو پهن نیستن علاوه بر اون توی دیمن ۲۰۱۸ میشه کل کاپوتو مشکی سفارش داد ولی ۱۷۰ فقط قسمت رم ایر کاپوت
دیمن ۲۰۱۸
https://www.americanmusclecarmuseum.com/files/cars/2018-dodge-challenger-srt-demon-15.jpg
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/11/2018_dodge_challenger-demon_2018_dodge_challenger-demon_33cfa5e5-e926-4687-a05a-2fa64d5e2ef2-uiqfjh-06505-22354.jpg?fit=940%2C627
دیمن ۱۷۰
https://www.marshallgoldmannb.com/imagetag/3874/45/f/Used-2023-Dodge-Challenger-Demon-170-1723757724.jpg
https://s3.amazonaws.com/chryslermedia.iconicweb.com/mediasite/libraryImages/DG023_145CL__mid.jpg
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴تشکر فراوان👌👌👌
سروش
۲۰ خرداد ۱۴۰۴طبق این عکسا دیمن 170 فقط اون سبزس که بهترین تایمش 9.2 بود گمونم
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بنفشه تقویت شده بود قطعا
چون با اینکه محور جلوش بلند نمیشد ولی یه دفعه انفجاری سرعت میگرفت.
پدال عجب تیتری زدی ها😁😂
amir
۱۸ خرداد ۱۴۰۴من فکر کردم فابریک رکورد زده باشه دوستان میگن قطعا تقویت شدس اگه فابریکش رکوردو میزد جا داشت از بقیه یه عذر خواهی کنم که بلاخره یه سند دیگه ای به جز اون راننده خود دوج پیدا شد
البته که صدای ناله دیمون عشقه
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴سند همون موقع معرفی وجود داشت ولی بعضی ها نمیخواستن واقعیت رو ببینن
amir
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اوکی ولی این دارن میگن تقویت شدس انگار
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بله احتمال تقویت وجود داره البته ۸.۸ رو بدون تقویت زد که خب چیز عجیبی نیست هر خودرویی تو شرایط جوی خاص میتونه عددی بهتر یا بدتر از عدد اعلامی کمپانی ثبت کنه
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴امیر یه ویدئو دیگه سریع تر زد
ماشین باز
۱۸ خرداد ۱۴۰۴دوج چلنجر مثل کت و شلوار میمونه همه رنگی بش میاد هیچ وقت هم از مد نمیفته لامصب
PURIYA
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خودم دیمن ۱۷۰ رو ارزنده میدونستم حیف نسخش تولید محدود بود فروختنش رفت و الا ۹۰ تا چیزی نیست واسه این ماشین نمادین
اگه قرار باشه چن تا ماشین امریکایی انتخاب کنم دیمن ۱۷۰ شانس زیادی برای انتخاب شدن داره
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴چیزی که دیمن 170 برا منه، M5 نسل قبل برا شماعه.
گاز دادن بهش حیفه😁
PURIYA
۱۹ خرداد ۱۴۰۴ماشین دوست داشتنیه امیدوارم یه روزی بهش بری منم یه M5 cs بخرم بزارم تو گاراژ فقط نگاش کنم و تمیزش کنم
Taha Ayoobi
۱۹ خرداد ۱۴۰۴دقیقا👌
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ خرداد ۱۴۰۴وقتی میگیم دیمون سریعترین دنیا هستش یعنی این
amir
۱۸ خرداد ۱۴۰۴معلومه که ماشین تیون شده چون اگه دقت کنید گلگیر جلوش واید بادی در صورتی که دیمن ۱۷۰ استوک فقط گلگیر عقبش واید بادی هست
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ خرداد ۱۴۰۴فکر کن تیون شده نهایت از ۸۶۰ اسب رسیده به ۱۰۰۰ اسب دیگه.
SepehrV10
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خود کمپانی گفت ۸.۹
بعد ۸.۸ ثبت کردن
الان شد ۸.۶۲
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بار ها گفتم که کمپانی ها تو شرایط استاندارد اعداد رو اعلام میکنن ولی بعضی ها معتقدن که خودروسازان یه سری کشور ها اعدادشون با اعداد واقعی فرق میکنه!!!
حمیدرضا
۱۸ خرداد ۱۴۰۴تا جایی که میدونیم تو بودی که معتقد بودی شتاب بقیه کشکه فقط خودروسازهای مورد علاقت تایم میزنن
سوشیانت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اتفاقا من همیشه اعداد رسمی کمپانی های مورد علاقه شما رو میگفتم ولی شما ها علاقه داشتین نیم ثانیه کمترش کنین و بگین این واقعیه!!! نمونش ۹۱۱ توربو اس، m5 cs و…
حمیدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۴همین الانم تایم هایی که همون ماشینا ثبت کردن رو قبول نداری😂😂
سوشیانت
۲۰ خرداد ۱۴۰۴باشه یکی تو راست میگی یکی آقای چارلی چاپلین😁
شهاب
۱۸ خرداد ۱۴۰۴باید دقیقا مشخص باشه که تیون هست یا نه
این ماشینا فقط برای درگ خریداری و مجهز میشن و انواع و اقسام کیت درگ روشون نصب میشه
ابوالفضل
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اینه قدرت واقعیه دیمون 🔥
این ویدیو هم خطاب به اونایی که تایم اعلامی شرکت رو قبول نداشتن
BlackWing
۱۸ خرداد ۱۴۰۴یه چند روزیه ماشین آمریکاییا دارن مکلارن رو شرمنده میکنن
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴عجب کیکی بودا😄
Nismo
۱۸ خرداد ۱۴۰۴احتمالا بخاطر همینم هست مازیار چند روزیه سروکلش پیدا نیست
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۴😂😂😂😂
رضا
۱۸ خرداد ۱۴۰۴مکلارن ۷۴۰اسب قدرتش هست این بالای ۱۰۰۰اسب قدرتش هست.این یه ماشین هست که فقط خط مستقیم خوب میره ولی ۷۵۰اس برای لذت بردن از رانندگی تو پیست هست
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۴با مکلارن میشه فلسفه و منطق حل کرد ولی با چلنجر فقط میشه خط مستقیم رفت
منطق یه اروپایی فن
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴یعنی اروپایی فن هایه جوری چلنجرو توصیف میکنن انگار به اولین پیچ که برسی میری ته دره.
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۴هیچی به اندازه چلنجر ۱۷۰ حرص اروپایی فنا رو در نمیاره
غم باد میگیرن وقتی میشنون چلنجر ۱۰۰ هزار دلاری میاد و مکلارن ۳۰۰ هزار دلاری رو فیتله پیچ میکنه اونم با دف عقب و موتور پوشراد
مهدی
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اینکه تقویت شده هست چیز واضحیه اصلا نیاز به بحث ندارد.
yektachafi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴چه صفایی میکنن ماشینی که دوست دارنو سوار میشن
ما باید از دور نگاه کنیم
خیلی دور
.
۱۸ خرداد ۱۴۰۴منی که اینو تو بچگیام می دیدم به خودم می گفتم چی میشد یک لقب شیطان تاسمانی بهش می دادند که بعدا فهمیدم یک نسخه دیمن داره.
AMIN (M.A.S)
۱۸ خرداد ۱۴۰۴آقا این چیزی که ما میبینیم ماشین بنفش احتمالا اصلا دیمن ۱۷۰ نیست
چون بچه گل گیر داره و از باله عقبش بیشتر به دیمن ۲۰۱۸ میخوره که اگه درست باشه حرفم ارتقا هم پیدا کرده یحتمل هم حداقل ۱۱۰۰ اسب قدرتشه
اون ماشین سبز دیمن ۱۷۰ هستش
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴درگ به اینا میگن خداوکیلی نه مش واتسون
R
۱۹ خرداد ۱۴۰۴بی ارزش به معنای واقعی
لذتش تو همون ۹ ثانیه اس بقیه اش کاربردی نداره
این یه خودروی درگستره که بدرد آسفالت و پیچ و جاده و رانتدگی عادی و استفاده روزمره نمیخوره با حذف صندلی سرنشین و خالی کردن توشو عوض کردن داشبورد فرمون و لاستیکای نازک و سوخت موشک و زمین چسب و…. 😂😂😂
مقایسش با خودروی عادی مک لارن اشتباهه فرسنگ ها باهاش فاصله داره واسه مک لارن افت داره با این اسباب بازی لگو مقایسه بشه
(Ali(chevynova
۱۹ خرداد ۱۴۰۴چه حرصی که تو کامنتهات میخوری و میخوای با استیکر خنده پنهانش کنی
خیلی برات زور داره که یه ماشین بالای ۱۹۰۰ کیلو چنان بلایی سر مکلارن بیخاصیت و الکی گرون اورده که شروع کردی به خزعبل گویی و خالی کردن حرص
ولی یادت باشه ، فقط آمریکایی🇺🇸
سوشیانت
۱۹ خرداد ۱۴۰۴صندلی سرنشین جلو و صندلی های ردیف عقب قابل سفارش هستن بهونه نیار
yektachafi
۱۹ خرداد ۱۴۰۴مکلارن که فعلا شده پلنگ صورتی دنیای خودرو ها
هی این دست اون دست میشه😂