معرفی نسخه ویژه دوج دورانگو هلکت برای خداحافظی با موتور V8 سوپرشارژ
هرچند تولید چارجر و چلنجر اواخر سال گذشته پایان یافت اما پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ افسانهای دوج همچنان در سینهٔ دورانگو هلکت در حال تولید است. بااینحال، این شاسیبلند جهنمی هم به پایان عمر خود نزدیک شده و به همین مناسبت، دوج نسخهٔ ویژهای بنام سیلور بولت یا گلولهٔ نقرهای را با مجموعهای از تغییرات منحصربهفرد ظاهری برای آن معرفی کرده است. برای این نسخهٔ ویژه رنگ نقرهای منحصربهفردی بنام نیکل سهلایه در نظر گرفته شده است.
کاپوت این دورانگوی ویژه هم به رنگ مشکی مات درآمده که با سر اگزوزهای مشکی و نشانهای خاکستری متالیک هماهنگ است. رینگهای 20 اینچی با رنگ خاکستری تیره که کالیپرهای ترمز برمبوی قرمزرنگ شش پیستونه را پشت خود پنهان کردهاند نیز تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی نسخهٔ سیلور بولت هستند. در داخل هم خریداران از صندلیهای چرمی قرمز ناپا، نشان دوختهشدهٔ هلکت روی پشتی صندلیها، تریمهای فیبر کربنی و آستر سقف جیر بهرهمند خواهند شد.
دورانگو سیلور بولت در بخش فنی تغییری را تجربه نکرده و پیشرانهٔ 6.2 لیتری سوپرشارژ آن همچنان همان 710 اسب بخار قدرت را تولید میکند که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. برای استفاده از این نیرو هم هفت حالت رانندگی مختلف وجود خواهد داشت. قیمت دورانگو سیلور بولت از 113,325 دلار آغاز میشود که حدود 11 هزار دلار از هلکت معمولی گرانتر است.
کسانی که خواهان یک دورانگوی خاص هستند اما توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند، میتوانند سراغ نسخهٔ ویژهٔ بیستمین سالگرد بروند که به مناسبت بیستمین سالگرد ارائۀ موتور همی در دورانگو، برای مدل R/T ارائه شده است. این نسخه که به پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است و از ویژگیهای خاصی مثل گرافیک روی کاپوت، رینگهای 20 اینچی و نشانهای ویژهٔ روی گلگیر بهره میبرد، با قیمت پایهٔ 70,470 دلار به فروش میرسد.