دوجنیسان

دوئل دوج دورانگو و نیسان آرمادا

مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسی‌بلندهای فول سایز، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

دوج دورانگو

نیسان آرمادا

؟

جیپ واگنییر

شورلت تاهو

؟

فورد اکسپیدیشن

تویوتا سکویا

؟

دوج دورانگو

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۰

پلت‌فرم: W166 دایملر-کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۴ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۵,۹۳۵ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۴,۳۴۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: سه ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر جذاب و مردانه، ظرفیت یدک کشی چشمگیر، پیشرانه‌های V8 قدرتمند که شتاب سریعی را فراهم می‌کنند، هندلینگ مطمئن

نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، پلت‌فرم سالخورده، فقدان سیستم‌های کمک‌راننده به‌صورت استاندارد، عدم ارائهٔ صندلی‌های ردیف سوم به‌صورت استاندارد

چکیده: دوج در دورانگو فرمول ماسل کارهای خود را روی یک شاسی‌بلند خانوادگی سه ردیفه اعمال کرده و نتیجه‌ای قانع‌کننده گرفته است

نیسان آرمادا

تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۶

پلت‌فرم: Y62 نیسان

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۶.۷ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۲,۸۱۴ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۶۴۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: سه ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: سه ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: رانندگی راحت و آرام، سواری نرم، پیشرانه V8 نرم و قدرتمند، مملو از ویژگی‌ها و تجهیزات استاندارد محبوب، کابین لوکس با تودوزی چرمی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی

نقاط منفی: مصرف سوخت وحشتناک، هزینه‌های نگهداری بالا، برخی قطعات قدیمی در کابین، بادی‌رول زیاد در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا، صندلی‌های ردیف سوم می‌توانستند جادارتر باشند

چکیده: آرمادا برای یک شاسی‌بلند غیرلوکس سطح تجمل بالایی دارد و ظاهر جدید و ویژگی‌های بروز شده هم به آن برای رقابت با رقبای جدید کمک کرده‌اند اما این هنوز هم هیولایی تشنه به سوخت با برخی ایرادات دیگر است

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

دوج دورانگو R/T

نیسان آرمادا

پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 ۵.۶ لیتری V8
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۶۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر ۵۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۲ ثانیه ۶.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۷ ثانیه ۱۴.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۹۳ لیتر ۹۸ لیتر
وزن ۲۴۳۵ کیلوگرم ۲۶۹۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳۲۷۰ کیلوگرم ۳۸۵۰ کیلوگرم
طول ۵,۱۱۰ میلی‌متر ۵,۳۰۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۴۳ میلی‌متر ۳,۰۷۶ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۸۰ تا ۱۲۲۵ لیتر ۴۷۰ تا ۱۴۱۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
قیمت ۵۳,۳۹۰ دلار ۵۳,۷۴۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    مصرف سوخت آرمادا ۱۴.۷ هست

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۳
    1. امیر دهقان

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (556 ديدگاه)

      طبق اعلام سازمان EPA، مصرف سوخت ترکیبی آرمادا چهارچرخ محرک، ۱۵ MPG هست که میشه معادل ۱۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

      https://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/2021_Nissan_Armada.shtml

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۳
    2. ممد ژانگولر

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2420 ديدگاه)

      من رای به نیسان دادم ولی اگه دوج نخسه هلکتش بود حتما به دوج رای میدادم

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
  2. AMIR / ARMI

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1112 ديدگاه)

    انتخاب من مثل انتخاب اکثر خریداران بازار آمریکا هستش درانگو رو انتخاب میکنم
    اپل اینکه موتور عالی داره موتور همی عالیه
    دوم اینکه ظاهر مردانه ای داره و ماسل کار شاسی بلند ها حساب میشه و فرمول ساخت چارجر و چلنجر داره که حجت برای یه ماشین باز تموم می‌کنه
    نسخه های قوی تر هم که هیچ حرفی نمیزاره بمونه

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۳۱
    1. FTB

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (719 ديدگاه)

      ی جور میگی انگار نیسان زنونه اس

      تا الان به نظر من تو فقط چون آمریکایی فنی داری اینو میگی

      کلا تو جدول آرمادا کاملا برتره

      ولی دلیل بر بد بودن دورانگو نیست

      موافقم ۵۰
      مخالفم ۸
    2. فرامرز

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      ظاهر مردونه اش واسه ۱۳ سال پیشه. الان باید گفت پیرمردونه. حداقل نسل جدید نمیدن قیمت رقابتی تر بدن.

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۱۲
      1. Mad.z.Max

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1713 ديدگاه)

        همین پیرمردی که میگی داره خیلی از جوونا رو تو فروش و محبوبیت پشت سر میذاره. خدایی دنبال زیربغل مار هستیم همیشه. داج این ماشین رو همیشه آپدیت نگه داشته چه از بحث تکنولوژی و چه چهره بیرون و کابین و چه پکیج های پرفورمنس

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۲۱
        1. فرامرز

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          اینکه فروش دورانگو بالاست قابل ستایشه ولی آپدیت بودنش کافی نیست. میدونم خیلی اغراق میکنم ولی شما پژو پارس (یا دنا پلاس توربو ….) با آپشن های رولزرویس رو میپسندی یا ۵۰۸ مدل ۲۰۲۲؟ خیلی چیزا رو میشه آپدیت کرد ولی نمیشه با پلتفرم قدیمی به ترکیب بهینه برای نیاز روز دست پیدا کرد.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. FTB

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (719 ديدگاه)

        چه پیرمرد جذابی

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
  3. kkato

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نیسان طراحی بهتری هم از بیرون هم داخل داره و مصرف صدی دو بالاتر برای قشر پولدار بی معنی …

    به قدرت ۴۰۰ اسبی و حجم باک بیشتر دقت شود

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۰
  4. meysam

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2852 ديدگاه)

    مشخصات هردو خیلی به هم نزدیکه که انتخاب رو برام واقعا سخت کرد
    فقط بخاطر هزینه نگهداری و مصرف سوخت بالاتر نیسان به دوج رای دادم

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۰
  5. امیر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2803 ديدگاه)

    ارمادا مثل باقی محصولات نیسان بازدهی خوبی داره و گزینه ی منطقی تریه اما دورانگو جذابیت بیشتری داره
    میزان فروش هم همین قضیه رو اثبات میکنه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  6. Sina

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (693 ديدگاه)

    دورانگو‌ خیلی ماشین جذاب و جوون پسندیه اما بیشتر شبیه یه ونه که درب کشویی نداره خیلی درازه با ارتفاع کم و هیچ‌گونه طرح و زیبایی نمای بغل محصولات فیات کرایسلر هم که از نظر کیفیت تعریف چندانی ندارن خیلی هم قدیمی شده
    اگر موتور جدیده هاریکن رو بذارن روش پلتفرم آفرود شبیه تریل هوک جیپ براش بذارن داخلشم مثل جیپ نونوار کنن انتخاب من دورانگو ولی با این اوصاف قطعا نیسان پاترول رو بر می دارم حالا یکی دو لیتر مصرف سوخت بیشتر اونقدر مهم نیست که از این همه نکات مثبت نیسان دل بکنیم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
  7. دکتر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    آرمادا در واقع نسخه آمریکایی پاترول هست فک کنم،و شاسی مستقل داره،و از نظر سایز و هیکل خیلی بزرگتر از دورانگو هست

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  8. Clean energy (صیانت!)

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    انتخاب من دورانگوعه
    چون دو لیترم کمتر میسوزونه که واقعا خیلیه
    بقیه چیزا هم مویی هستن

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
  9. پدرام

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (180 ديدگاه)

    به نظرم این مقایسه اشتباه هست آرمادا یا همون پاترول یک اس یووی فول هست بهتر بود دوج دورانگو با نیسان پث فایندر جدید رقابت می کرد نه این چون دوج فعلا در کلاس اس یووی های فول سایز ماشینی نداره باید به جای اون به جیب گرند واگنیر مراجعه کنید.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
    1. As

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      گرند واگنییر که نمیشه اما خب دوج هم من دیدم خودروی خیلی بزرگیه ولی نه در حد ارماندا

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  10. [email protected]!n

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2121 ديدگاه)

    جفتشون ماشین های پیری هستن که به هزار زور به روز نگه داشته شدن. اکسپدیشن، سکویا، واگونییر و حتی تاهو در همه موارد با اختلاف از این دوتا بهترن.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1866 ديدگاه)

    الان تکلیف دورانگو srt و ددرانگو هلکت چی میشه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  12. Jdm باز

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (855 ديدگاه)

    وقتی واگنیر و اکسپدیشن هست، دیگه چرا سراغ اینا برم

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  13. M.Kkarimi

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (773 ديدگاه)

    متاسفانه صرفا و صرفا بخاطر علاقه شخصی به دورانگو رای دادم … در کل چه آرمادا و چه دورانگو کاملا در حال منسوخ شدن و از دور کنار رفتنن… ! ( البته ابدا نسبت به هلکت چنین حسی رو ندارم ! )
    در کل بنظرم با وجود بودن سکویا تو این سگمنت ، با این قیمت ، با این پرفورمنس و عملکرد ، با این بروز رسانی جدید و طراحی عالیش ، خرید رقباش رو کاملا غیر قابل توجیه میکنه !! البته این بین یوکان دنالی با انجین ۵.۳ لیتری هم گزینه معقولی به حساب میاد … اما بقیه رقبا ول معطل !!

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  14. کوبیده

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (612 ديدگاه)

    هزینه‌های نگهداری بالا
    فکر نمیکردم برا نیسان یه روز اینو بنویسن

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا