اجازه تیونینگ محصولات برقی دوج به افراد متفرقه داده نخواهد شد!

جمعه 23 دی 1401 - 14:00
مطالعه 3 دقیقه
Dodge-Charger-Daytona-1
محصولات برقی دوج زودتر از آنچه تصور می‌کنیم راهی خیابان‌ها خواهند شد و این برند می‌گوید اجازه تیونینگ آن‌ها را به افراد متفرقه نخواهد داد تا به...
تبلیغات

محصولات برقی دوج زودتر از آنچه تصور می‌کنیم راهی خیابان‌ها خواهند شد و این برند می‌گوید اجازه تیونینگ آن‌ها را به افراد متفرقه نخواهد داد تا به این ترتیب ریسک هک شدن این خودروها به حداقل برسد.

محصولات کنونی دوج محبوبیت زیادی بین تیونرها دارند اما احتمالاً این موضوع در آینده نزدیک و حداقل از نظر تیونینگ محصولات برقی و پرفورمنس تغییر خواهد کرد. ظاهراً شرکت‌های متفرقه و ثالث نمی‌توانند خروجی محصولات بدون آلایندگی دوج را بدون مجوزهای کارخانه تغییر دهند. سال قبل بود که این برند از کانسپت به‌روز شده چارجر دیتونا SRT در سما 2022 رونمایی کرد و همان‌جا فهمیدیم که 9 قدرت متفاوت برای نسخه تولیدی این خودرو وجود خواهد داشت. در این میان 6 قدرت ابتدایی با نسخه 400 ولتی عادی عرضه خواهند شد و 3 پرقدرت دیگر با معماری 800 ولتی در دسترس خواهند بود. البته این فقط دوج است که می‌تواند خودروی تیون شده را تائید کند؛ اما آیا کمپانی‌های تیونینگ نیز مجوز انجام چنین کاری را خواهند داشت؟ تیم کانیسکیس مدیرعامل دوج در مصاحبه اخیر خود گفته است:

من مطمئن هستم که افرادی تلاش خواهند کرد تا خودرو را هک کرده و قدرت بیشتری به دست آورند اما این کار فقط منحصر به بخش دایرکت کانکشن خواهد بود و به همین خاطر است که احساس بسیار خوبی در این زمینه داریم و قدرت‌های مختلف تولیدی قوای محرکه را کریستال می‌نامم

مدیرعامل این خودروساز آمریکایی ادامه می‌دهد:

این کریستال‌ها همراه خودرو بوده و با شماره شناسایی آن همراه هستند و در واقع مختص هر تنظیم خاص کارخانه‌اند. دلیل این کار نیز تحت کنترل گرفتن اقدامات انجام شده است و می‌خواهیم این کار فقط از طریق دایرکت کانکشن و برنامه پاور بروکر صورت گیرد تا از مشتریان خود پشتیبانی کرده و مطمئن شویم همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود

ظاهراً دوج می‌خواهد همه اصلاحات رخ داده در خودروهای برقی را کاملاً تحت کنترل بگیرد تا مشکلی پیش نیاید. طبق گفته مدیرعامل این برند، دوج فقط اقدام به قفل کردن خودروها نخواهد کرد بلکه به دنبال تضمین این موضوع است که هک غیرمجاز و غیرقابل‌کنترلی روی خودروها صورت نمی‌پذیرد. خبر خوب اینکه هرگونه تیونینگ قدرت کارخانه‌ای شامل مالکان بعدی نیز خواهد بود و در واقع این تنظیمات مربوط به مالک نیستند بلکه به شماره شناسایی آن خودرو اختصاص دارند. به عنوان یادآوری باید گفت دیتونا SRT کانسپت عادی با معماری 400 ولتی می‌تواند قدرت‌های 455، 495، 535، 590، 630 و 670 اسب بخار تولید کند. در صورت استفاده از معماری 800 ولتی قدرت نسخه فول کامل SRT بانشی می‌تواند فراتر از 800 اسب بخار باشد. تمامی تیونینگ کارخانه‌ای برای افزایش قدرت محصولات برقی دوج از طریق کریستال‌های این خودروساز در دسترس خواهند بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.