دوج

اجازه تیونینگ محصولات برقی دوج به افراد متفرقه داده نخواهد شد!

محصولات برقی دوج زودتر از آنچه تصور می‌کنیم راهی خیابان‌ها خواهند شد و این برند می‌گوید اجازه تیونینگ آن‌ها را به افراد متفرقه نخواهد داد تا به این ترتیب ریسک هک شدن این خودروها به حداقل برسد.

محصولات کنونی دوج محبوبیت زیادی بین تیونرها دارند اما احتمالاً این موضوع در آینده نزدیک و حداقل از نظر تیونینگ محصولات برقی و پرفورمنس تغییر خواهد کرد. ظاهراً شرکت‌های متفرقه و ثالث نمی‌توانند خروجی محصولات بدون آلایندگی دوج را بدون مجوزهای کارخانه تغییر دهند. سال قبل بود که این برند از کانسپت به‌روز شده چارجر دیتونا SRT در سما ۲۰۲۲ رونمایی کرد و همان‌جا فهمیدیم که ۹ قدرت متفاوت برای نسخه تولیدی این خودرو وجود خواهد داشت. در این میان ۶ قدرت ابتدایی با نسخه ۴۰۰ ولتی عادی عرضه خواهند شد و ۳ پرقدرت دیگر با معماری ۸۰۰ ولتی در دسترس خواهند بود. البته این فقط دوج است که می‌تواند خودروی تیون شده را تائید کند؛ اما آیا کمپانی‌های تیونینگ نیز مجوز انجام چنین کاری را خواهند داشت؟ تیم کانیسکیس مدیرعامل دوج در مصاحبه اخیر خود گفته است:

من مطمئن هستم که افرادی تلاش خواهند کرد تا خودرو را هک کرده و قدرت بیشتری به دست آورند اما این کار فقط منحصر به بخش دایرکت کانکشن خواهد بود و به همین خاطر است که احساس بسیار خوبی در این زمینه داریم و قدرت‌های مختلف تولیدی قوای محرکه را کریستال می‌نامم

مدیرعامل این خودروساز آمریکایی ادامه می‌دهد:

این کریستال‌ها همراه خودرو بوده و با شماره شناسایی آن همراه هستند و در واقع مختص هر تنظیم خاص کارخانه‌اند. دلیل این کار نیز تحت کنترل گرفتن اقدامات انجام شده است و می‌خواهیم این کار فقط از طریق دایرکت کانکشن و برنامه پاور بروکر صورت گیرد تا از مشتریان خود پشتیبانی کرده و مطمئن شویم همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود

ظاهراً دوج می‌خواهد همه اصلاحات رخ داده در خودروهای برقی را کاملاً تحت کنترل بگیرد تا مشکلی پیش نیاید. طبق گفته مدیرعامل این برند، دوج فقط اقدام به قفل کردن خودروها نخواهد کرد بلکه به دنبال تضمین این موضوع است که هک غیرمجاز و غیرقابل‌کنترلی روی خودروها صورت نمی‌پذیرد. خبر خوب اینکه هرگونه تیونینگ قدرت کارخانه‌ای شامل مالکان بعدی نیز خواهد بود و در واقع این تنظیمات مربوط به مالک نیستند بلکه به شماره شناسایی آن خودرو اختصاص دارند. به عنوان یادآوری باید گفت دیتونا SRT کانسپت عادی با معماری ۴۰۰ ولتی می‌تواند قدرت‌های ۴۵۵، ۴۹۵، ۵۳۵، ۵۹۰، ۶۳۰ و ۶۷۰ اسب بخار تولید کند. در صورت استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی قدرت نسخه فول کامل SRT بانشی می‌تواند فراتر از ۸۰۰ اسب بخار باشد. تمامی تیونینگ کارخانه‌ای برای افزایش قدرت محصولات برقی دوج از طریق کریستال‌های این خودروساز در دسترس خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. HOSSEINK3

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چقدر شبیه به دنیای سایبری داره میشه دیگه فقط باید هکر باشی تا ماشینت رو تقویت کنی 😂

    موافقم 92
    مخالفم 2
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    این مدیر داج چقدر احمقه یا داره ادای احمقها رو در میاره.آخه اگه برقی قابل تیون بود تا حالا انجام میشد اصلا دلیلی براش وجود نداره.بحث ظاهر هم که خوب مثل قبل.عوض اینکه به فکر تولید نسل جدید چلنجر چارجر دورانگو وی8 میبودن همه چی رو بایکوت کردن رفتن سراق ماسل برقی که مثل روز روشنه شکست میخوره.تو بهترین حالت فقط یک سال فروش داشته باشه و خریدار وقتی ببینه تسلا میتونست بخره از کردش پشیمون میشه.اصلا کسی که میخواد ماسل بخره هدفش مشخصه پس اگر چلنجر وی8 نباسه میره نمایندگیه فورد و شوی.همه اینا در حالیه که فروش چلنجر و چارجر رکورد زده ولی مدیران ابله استلانتیس دنبال پایان داج هستن.

    موافقم 59
    مخالفم 34
    1. SH

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      برقی هم قابل تیونه آقا جان
      فقط باید حاکر باشی بتونی ماشینو حاک کنی
      یا برقکار باشی بتونی سیم پیچ ببندی

      موافقم 41
      مخالفم 6
      1. ShoMpeT

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (271 ديدگاه)

        “حاکر” چی هست حالا؟ 😒

        موافقم 18
        مخالفم 2
      2. زمستانم

        ۲۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        برق کار ؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

        موافقم 11
        مخالفم 0
    2. همایون

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (572 ديدگاه)

      کاملا درسته واقعا عجیبه کارهای این ابر شرکت،فکر کنم انقدر این ادغام بزرگ بوده و گستره برندها زیاده که تو حق خیلیاشون دار اجحاف میشه.اینا دار با دست خودشون تیشه به ریشه میزنن هیچ منطقی نمیتونه قبول کنه وقتی خودرو شما پرفروشترین تو کلاسش هست و رقبا با تکنولوژی روز نمیتونن به فروش تو برسن در حالی که داری از پلتفرم چند سال پیش بدون تغییر خاصی این پول رو به جیب میزنی،یهو بیای ماشیناتو از رقابت بیرون بکشی و بگی میخوام جاش برقی تولید کنم که اصلا یه کلاس دیگه هستش معلوم نیست سال اول مثل هامر اصلا بتونه چندتا تولید کنه.به نظرم این مافیایی که پشت اجبار خودروسازان به برقی شدن هست خیلی داره تند میره وقتی زیرساخت مناسب و دانشش در دستت نیست مگه مرض داری از سوخت فسیلی برق تولید کنی بعد لیتیوم از دل زمین استخراج کنی که خودرو برقی تولید کنی؟!تا زمانی که یه باطری قابل بازیافت و ارزون قیمت و یه راه حل پاک واسه تولید برق پیدا نشه برقی کردن تمام خودروها باعث میشه دنیا مثل چیز تو گل گیر کنه

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. زمستانم

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      شما هم که هر کامنتی میزاری نصفش فقط شکست و ورشکستگیه خخخخخخخخ

      اقا یه حسی یه خصلی یه برنامه ای در موجودات هست به نام سلیقه یکی دوست داره برقی سوار شه و برقیشم ار تسلا ضعیف تر باشه . حرفیه ؟

      من و شما که فقط تو گیم میتونیم به سلیقمون برسیم چرا حرص میخوریم ؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. ali(chevynova)

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    دوج بعلت اونکه گذشته درخشانی داره در ساخت محصولات بی مانند مثل کرونت ۶۸ یا پولارا ۶۹ ، پس الان هم که باید و نباید میکنه چشم بسته باید قبول کرد

    موافقم 19
    مخالفم 42
    1. محمد

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      الان شرکت دیگه بود جارو شارژی جارو شارژی گویان زیر این پست هوار میزدی فکر کنم با منطق تو که تکنولوژی بنز مال جیلی هست تکنولوژی برقی این ماشین هم مال پژو باشه و واشر بزنه

      موافقم 47
      مخالفم 7
      1. ali(chevynova)

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        این ماشین برقیه نه بنزینی که واشر بزنه
        لااقل این چیزها رو یاد بگیر بعد بیا
        تازه کسی از ماشین برقی ایراد میگیره که کمپانی مور علاقش برقی تولید نکنه
        تازه دوج برای کرایسلره و شریک پژو ولی بنز سهامش برا جیلی هست
        متوجه میشی؟

        موافقم 11
        مخالفم 39
        1. Payfast

          ۲۳ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (807 ديدگاه)

          پس بر عبارتی شما میفرمایی که، جیلی پدر خودروسازی جهان هست و اکثر اپشن ها و تکنولوژی خودروی رو جیلی اختراع کرده؟

          موافقم 17
          مخالفم 2
        2. محمد

          ۲۳ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          چه خوب که سرچ کردی و فهمیدی ماشین برقی واشر سرسیلندر نداره پس بلدی با گوگل کار کنی پس لطفاً بیشتر سرچ کن سواد خودرویت بره بالاتر و بیخودی به همه برند ها توهین نکنی

          موافقم 13
          مخالفم 7
        3. Mehdi

          ۲۵ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1950 ديدگاه)

          چقدر خوبه که مثل سگ و گربه افتادید به جون هم
          سر ماشینی که نه هیچ وقت نزدیک دیدیدش نه میبینیدش نه مالک اون هستید نه کارمندش
          چی میشه دو نفر سر دو تا خودروی متفاوت که نه هیچ دیدن و نه میبینند نه مالکشند هم تحقیر میکنند ؟؟؟!!!!
          کاش کمی فکر میکردید یا حداقل گلایه از پراید ملی نکنید

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. TESLA

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    طراحیش ترکیبی از کلاسیک و مدرنیته هست ، عاشق نسخه srt بانشی هستم قدرت خیلی زیادی داره بالای ۸۰۰ اسب بخار ( شبیه دیمن هست )
    😍🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪

    موافقم 22
    مخالفم 5
  5. زیزیگولو

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4802 ديدگاه)

    ای کاش همچین قانونی تو ایران هم میزاشتن تا یه عده نرن ماشیناشونو سر کوچه بدن به اوس اصغر تا یه سری کارای نا موزون به اسن تیونینگ رو ماشیناشون پیاده کنه

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. mahdi-es17

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      ویران خودرو یه اپکو داره قیمت 2برابری باهات حساب میکه🙂
      همه چی بدرد بخور هم نداره

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (4802 ديدگاه)

        وقتی رینگ آلومینیومی و آینه برقی تاشو رو جزو آپشنای لوکس به حساب میارن دیگه چه انتظاری داری؟؟

        موافقم 4
        مخالفم 0
  6. heshmat021

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (326 ديدگاه)

    مثل بی ام و و اشتراک فروشی

    چارجر هم سخت افزار یکسان میخاد بزاره، بعد از راه دور قدرت و کم و زیاد بفروشه

    وگرنه چجوری میخاد از راه دور تیونینگ کنه

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. mahdi-es17

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      اورکلاک مثل کامپیوتر🙂

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. heshmat021

        ۲۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (326 ديدگاه)

        اره
        همونجوری که اورکلاک و آندرولت تو دنیای مامپیتر هست

        تو ماشین های الکتریکی هم میتونه باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. R@min

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1667 ديدگاه)

    مرگ موپار

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    شک ندارم بعد یک سال که ابن پروژه شکست میخوره با سر افکندگی میرن سراغ انجینه هوریکین و سعی میکنن جا کنن تو این ماشین و بصورت بنزینی برگردن به رقابت ولی دیگه کار از کار گذشته.کدوم عشق ماسلی موستانگ جدید و انواع انجین بنزینی و وی8 رو ول میکنه میاد دنبال این پروژه شکست خورده همه اینا در حالیه که احتمالا کامارو هم همچنان داره با انجینهای بی نظیر وی8 تولید میشه.استلانتیس با سرمایه گذاری اشتباه چندین بازار رو از دست داد.با عدم توسعه انجین وی8 برا داج جیپ رم حتی کرایسلر موقعیت توپ و با ثبات بخش پرفورمنس ماسلها سدانها و شاسی بلندها رو واگذار کرد.همزمان چارجر چلنجر دورانگو جیپ ترک هاوک سدان 300 رو از دسن داد

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. mmz2008

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ممکنه بشه برقی رو تیون کرد ولی هیچ لذتی این کار نداره یعنی بخشی از تیون صدا و حس شتابه این که هیچ صدایی نداره و حس شتاب نداره تیونش چه فایده ای داره؟!

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. Mohammad hasan

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    به نظرم قدرتی باید فرای ۱۰۰۰ اسب بخار براش تدارک می‌دیدیدن
    دوج که همواره در زمینه شتاب رکورد دار بوده با رکوردی که لوسید زد این دیگه به چشم نمیاد…یاد دیمون و سوپر استوک ۸۴۰ و ۸۰۸ اسب بخاری بخیر…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. Mohammad hasan

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    یه زمانی رکورد شتاب اینطوری شکسته میشد…

    دیمون یه زمانی تنها خودرویی که تو جهان از لحاظ قدرت میگم نه از لحاظ کلاس و …
    توان رقابت باهاش رو داشت بوگاتی بود اما الان…دیگه اوضاع تغییر کرده

    و من هنوز علت این کار داج رو نمیدونم هنوز وی ۸ تو سینه ماستانگ میتپه چرا این کار رو داره انجام میده…

    موافقم 10
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا