دوج

آخرین نسخه دوج چلنجر هلکت قوی‌تری از دیمون خواهد بود

زمان زیادی از اتمام کار دوج چلنجر هلکت گذشته است اما امروز به‌جای آن شاهد قدرت‌نمایی نسخه SRT جیلبریک هستیم که ۸۰۷ اسب بخار قدرت دارد؛ اما همان‌گونه که در مطلب خودروهای ۵ سال آینده به آن اشاره کردیم، برقی‌شدن سرانجام گریبان‌گیر دوج چلنجر نیز خواهد شد و حتی اگر این اتفاق هم نیافتد، خودروهای برقی آینده به‌لطف دسترسی راحت‌تر به گشتاور و قدرت خود آنقدر در پیمودن خط مستقیم سریع‌ خواهند شد که هلکت بنزینی در برابرشان حرفی برای گفتن نخواهد داشت. برقی‌شدن چلنجر احتمالا در سال ۲۰۲۴ روی خواهد داد.

دوج چلنجر هلکت وایدبادی ۲۰۱۸

پیش از آنکه درگیر برقی‌شدن این خودروی عضلانی شویم، بهتر است به آخرین نسخه‌های چلنجر توجه کنیم که با توجه به گزارش‌های «Mopar Insider»، سروصدای خوبی به‌پا خواهند کرد. تیم خودروهای ویژه دوج، SRT، درحال کار روی یک نسخه بهبودیافته از موتور ۶.۲ لیتری V8 چلنجر است که بتواند با سوخت E85 (سوخت ترکیبی اتانول و بنزین بدون سرب) حرکت کرده و از تمام نسخه‌های پیشین چلنجر قدرتمندتر باشد.

حال اینکه قرار است چقدر قدرت این خودرو بیشتر شود، دقیقا مشخص نیست! تنها می‌دانیم قدرت چلنجر آینده که احتمالا یک نسخه تولید محدود با نام چلنجر SRT هلکت ردآی وایدبادی است، از مرز ۸۵۰ اسب بخار عبور خواهد کرد.

متاسفانه شایعات چیزی درباره گشتاور احتمالی این خودرو نمی‌گویند اما اگر دیمون را به‌یاد بیاوریم که با سوخت اکتان ۹۱ حدود ۹۷۲ نیوتن متر گشتاور و با سوخت اکتان ۱۰۰ نزدیک به ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد، متوجه می‌شویم که گشتاور نسخه آینده چلنجر احتمالا از این ارقام هم بیشتر خواهد بود. (برای درک بهتر معنای درجه‌بندی اکتان سوخت این مقاله را بخوانید)

زمان احتمالی معرفی این خودرو قدرتمند احتمالا پیش از پایان سال جاری میلادی روی خواهد داد. اینکه آخرین چلنجر بنزینی با چه قیمتی و در چه تعدادی تولید خواهد شد مشخص نیست. نظر شما درباره آخرین غرش چلنجر با موتور بنزینی چیست؟ آیا دوج موفق می‌شود نسخه‌ای بسازد که شایسته پایان‌دادن به عصر بنزینی این هیولای تشنه بنزین باشد؟!

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (7643 ديدگاه)

    یعنی عجب کاراکتری خلق کردن که تمامی نداره😍

    فقط یه سوال ؟!!!
    این حجم از قدرت چطوری کنترل میشه یا اصلاً کجا به کار میاد !

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۳
    1. Taha Malek

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (597 ديدگاه)

      درسته موتور همی موتوری با ظرفیت تیونینگ بالاس و ظرفیت بالایی داره
      ولی همه میدونن چلنجر مخصوصا نسخه های هلکت و دیمن و… با این حجم از قدرت از این موتور خودرو های پر استهلاکی هستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Erfan

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (470 ديدگاه)

    😈

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۵
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      سلام فرمانده😂
      واقعا چه قدر بده یه چیزی خز بشه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳۵
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        بنده نماینده این شعر فوق العاده هستم
        بگو تا مشکلو حل کنم😐😂
        هر مشکلی بود به بنده مراجعه نمایید
        بوص
        بای

        موافقم ۷
        مخالفم ۲۸
  3. JDM lover

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی سخته که بخوایم با این قلچماق جذاب و خشن با اون صدای فوق العاده جذابش خداحافظی کنیم ، ولی امیدوارم دوج تو ساخت این نسخه سنگ تموم بذاره تا یه خداحافظی به یادماندنی با این ماسل کار داشته باشیم

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۶
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (7643 ديدگاه)

      اشتباهِ تمامِ که دوج بخواهد با این خودرو خداحافظی داشته باشد (دست زدن به ترکیب تیم قهرمان ، اشتباست ) !

      چلنجر ، پتانسیل این را داره همچون بنز G ، پورشه ۹۱۱ ، سوزوکی جیمنی ، در هر نسل فقط تکامل و ارتقاء پیدا کنه با همین فیس و ظاهر و تازه بیشتر هم در دل‌ها جا باز کنه !

      آمریکایی باز و آمریکایی شناس نیستم ولی تا جایی که در بررسی‌ها دیدم ، همیشه چلنجر از نظر کیفیت و هندلینگ و فرمان‌پذیری در پَسِ ماستنگ و کامارو قرار میگیره اما به سبب ظاهر اصیل ماسل‌کاری خودش انتخاب اول ماسل‌دوست‌ها هستش و الحق هم رودست نداره !

      امیدوارم هیچگاه برای این خودرو جشن خداحافظی نگیرند و داستانش بدونِ شرح ادامه داشته باشد !

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۷
      1. phonix

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (612 ديدگاه)

        اقا نوید جز تیم مدریتی تویوتاس
        شعار بچه ها تیوتا همینه به تریک برنده دست نزن
        حتی اگه یک ده بگذره

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (7643 ديدگاه)

          جداً !!!
          اما من فکر میکردم این شعارِ تیم‌های موفق فوتبال هست .

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
        2. phonix

          ۲۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (612 ديدگاه)

          اقا نوید دارم مسخره میکنم دور هم بخندیم تیم مدیریتی تویوتا شعار میخواد چکارش
          :)

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. مهراد

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      حقیقتا من امیدوارم بودم پیش از خداحافظی با این اسطوره ، داج اقدام به معرفی نسخه چلنجر غول بکنه که ظاهرا منتفیه

      موافقم ۱
      مخالفم ۷
  4. محمد

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (756 ديدگاه)

    ماشین های دوج هیچوقت چیزی نبودن که مورد پسند همه باشن ولی به شدت دوست داشتنی بودن امیدوارم مدل برقیش هم بتونه روح مدل فعلی رو تا اندازه ای یادآوری کنه فکر کنم بعد این مدل قوی تر از دیمون یه نسخه هم برای چارجر با اسم اس ار تی غول (Ghol) تولید بشه با کمک موتور برقی بالای هزار اسب توان داشته باشه خود دوج هم غیر رسمی تأیید کرده این نسخه رو ، پدال هم گمونم سال پیش خبرش رو کار کرد

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۱
  5. ali(chevynova)

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5833 ديدگاه)

    آخرین مرد مقاوم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۰
  6. AMIN (M.A.S)

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (745 ديدگاه)

    درباره این نسخه فاینال ادیشن از سال ۲۰۱۹ بحث میشده
    اون موقع به عنوان دروغ اول اوریل کارباز گفته بود نسخه ای از دوج چلنجر به اسم غول میاد که دیمن جلوش ضعیف به نظر میرسه!!!
    بعدش این شایعه رو به سمت چارجر برد و پارسال ادعا کرد چارجر غول با موتور هلفنت ۴۲۶ قراره عرضه بشه
    دیروز هم عرض کردم چند وقت پیش موتورترند یه مقاله مفصل کار کرده بود راجع به غول و گفته بود شاید اصلا اسمش دیتونا و یه پکیج ایرودینامیکی فوق العاده با افزایش فدرت خیلی زیاد به عنوان نسخه فاینال ادیشن باشه
    موتور هلفنت خب با توجه به قوانین فدرال سازگار نشده ولی خیلی راحت میشه سازگارش کرد و روی این ماشین نصب کرد
    برخی شایعات دیگه هم میگن شاید یه نسخه هیبریدی با واحد دروسوز هلکت باشه
    خیلی دلم میخواد عین دیمن برقیارو یه بار دیگه بسوزونه و برقی فنارو از پیست درگ دوباره بفرسته تو بازار بورس و سهام
    واقعا ناامیدکنندس که هلکت داره از بین میره و جانشینش قراره یه ماشین ناخلف باشه
    باشه هلکت به اندازه زمان معرفیش تو سال ۲۰۱۴ باورنکردنی نیست ولی هنوزم همون لذتیو میده که اون سالا میداد
    خیلی راحت با افزایش قدرت و استفاده ازیه ساختار جدید میتونست پادشاهی کنه
    دیگه زور دنیای خودرو به سیاست نمیرسه متاسفانه
    کاش پایانش اینقدر پرالتهاب و تلخ نبود و کاش یه جانشین دوس داشتنی مث خودش داشت …

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
    1. viper2

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      احتمال خیلی خیلی زیاد یا همون ۶.۲ سوپرشارژر رو‌تقویت میکنن . البته همون ۶.۲ سوپرشارژر دیمن منظورم هست یا احتمال داره که موتور ۴۲۶ هلفانت رو بیارن روش که ۱۰۰۰ اسب داره ‌ . اگر دومی باشه که واقعا سلطان درگ میشه و هیچکی نمیتونه رو حرفش حرف بیاره . البته امکان داره که بیان سوپرشارژر دیمن رو بندازن روی موتور ۳۹۲ . اینم هست . در هر صورت . ما که به دوج ایمان داریم و میدونم کارشو درست انجام میده
      .
      .
      .
      اسفالت خوبی بود . خدا بیامرزه….

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۶
      1. AMIN (M.A.S)

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (745 ديدگاه)

        درباره تقویت انجین ۳۷۶ یه احتمال هست اونم اینکه داج به یه سوپرچارجر جدید مجهزش کنه
        کیت سوپرچارجر نسل جدید (نسل پنج) وایپل رو که بعضی مالکای هلکت خریدن و نصب کردن مابین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ اسب قدرت گرفتن!
        حداکثر بوست سوپرچارجر IHI تو نسخه ۲.۴L(هلکت)حدود ۱۱.۶psi و توی نسخه ۲.۷L (ردای و دیمن) حدود ۱۴.۵ هست و ۳.0L وایپل تا ۱۹psi بوست داره!
        داج خودشم روی درگ پگ از همین سوپرچارجر استفاده کرد و بعید نیست که منظور نویسنده مقاله از تقویت این انجین استفاده از همین سوپرچارجر باشه
        هنسی هم از وایپل روی ماشینای تیون شدش استفاده میکنه اما نسل سوم سوپرچارجرای وایپل

        اگرم از ۴۲۶ استفاده کنه
        جدا از اینکه قدرتش خیلی بیشتره (تازه شاید داج بخواد از۱۰۰۰تا خیلی بیشترم بره)به خاطر جنس بلاک الومینیومی نزدیک ۵۰ کیلوگرم از هلکت سبک تر هم هست (بلاک هلکت چدنیه)
        چه شود…

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
    2. محمدرضا فاکر

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اقا امین برقی خیلی خوبه به این فک کن داج معظم میتونه تنها رقیب تسلا باشه با شتاب زیر ۱.۹ اوففف بعد دیمن برقی با ۲۰۰۰ اسب تازه دنده عوض کردن نداره خیلی سریع میتونه باشه تازه هزینه کمتره داره هلکت جیلبریک یه گاز بهش بدی یه گالون بنزین میخوره که نوش جونش ولی بنزین گالونی ۷ دلاره ولی برق هر کیلواتش ۱۴ سنته یعنی دیمن برقی تو خونت کامل شارژ کنی اندازه پول دو گالون بنزین میشه صدا هم میشه اسپیکر گذاشت صدای پوشراد همی رو شبیه سازی کرد اوففف

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۹
      1. viper2

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (958 ديدگاه)

        هیچ وقت شبیه ساز مثل صدای واقعی نمیشه

        موافقم ۶
        مخالفم ۷
  7. بهنام

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (821 ديدگاه)

    یک خداحافظی با شکوه 😢

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  8. Aboalfazl demon

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    یک خداحافظی با شکوه

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  9. امین

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (309 ديدگاه)

    صدای سوت سوپرش ، روح آدمو از بدنش به پرواز در میاره. بقدری سنفنی خوش آهنگیه. حیف که داره می‌ره و برقی میاد که کلا سایلنته

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  10. mahdi-es17

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    خدا حافظ سوت ماشین بازا

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
    1. phonix

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (612 ديدگاه)

      اون اسکای لاین نیست؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  11. امیر

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2878 ديدگاه)

    حد نهایی جذبه در عصر جدید
    تکرار نشدنی !

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  12. SRT

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (555 ديدگاه)

    RIP

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  13. pedram7

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    حتی اگه ‌شتابش به ۱.۹ هم برسه ( توی نسخه برقی) نسخه درون سوزش با صدای جذاب سوپرشارژر هاش خیلی خیلی بهتره🤤

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  14. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2110 ديدگاه)

    متاسفانه مدیران استلانتیس دارن داج رو نابود میکنن به این روش که هبچ هزینه ای براش نمیکنن و بر عکس دارن شیره وجودش رو میکشن.داج با ۳ ماشین سالخرده عملکردی ده برابر بهتر از کل برندهای ایتالیایی کمپانی داره و جالب اینجاست که داج ماشین میفروشه و در آمدی که بدست میاد خرج آلفا مازراتی میشه.به هر حال داج از بین میره البته از روی عمد مدیران استلانتیس ولی خودرو سازی ایتالیا محو میشه در حالی که به شکل بی رویه دارن ب اشکن پول خرج میکنن.در مجموع داج نشون داد که اگر ولش کنن مثل شیری که رها شده بقیه رو تیکه تیکه میکنه.همونجور که شیر ایرانی منقرض شد ولی اسمش تا ابد میمونه داج هم تا ابد در قلب ماشین دوستها میمونه.لعنت به فیات که کرایسلر و زیر مجموعه هاش رو نابود کرد.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۳
    1. phonix

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (612 ديدگاه)

      مازاراتی و الفا پس مثل اینکه ورشکسته هستن ما خبر نداریم:)
      حقیقتا مازاراتی خوش برگشته الفا رو نمیدونم

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. viper2

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (958 ديدگاه)

        اقا قبول کن دارن بیشتر برای اونا هزینه میکنن . من نمیگم مازراتی و الفا گند هستن . اما انصافا محبوبیت دوج بیشتره یا اونا؟؟؟ الان دوج اگه یکمی براش هزینه شده بود خیلی درنده تر بود . همون پلتفرمی که برای مازراتی ساختن چقدر هزینش شده ‌. خوب اگه همون هزینه رو برای پلتفرم دوج میکردن که یکم جدید تر و سبک‌ تر میشد یا مثلا وایپر رو اهدا میکردن چقدر بهتر بود؟ برای خودشونم سود بیشتر داشت . فقط به خاطر اینکه اونا یه شرکت ایتالیایی هستن اینقدر تبعیض قائل میشن وگرنه فیات خودش خوب میدونه حق با دوجه ‌ .

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. phonix

          ۲۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (612 ديدگاه)

          مازاراتی برند لوکسی هست ارزش افزوده ماشیناش زیاده بنابراین بیشتر سود میبرن مخصوصا اگه بتونن شوکهشو برگردونن
          بههر حال اصلا برند کمی نیست
          ولی خوب تا یه جایی هم حرف شما درسته

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  15. پدرام

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (553 ديدگاه)

    درسته چلنجر خیلی به سنت پایبنده اما به قول آقای بخردی بلاگر اتومبیل این اتومبیل اگه چهارچرخ محرک بود هیچ دست کمی از مک لارن و لامبو تو بحث شتاب و هندلینگ نداشت اما ظاهرا خود کمپانی تمایلی به ارائه این نسخه نداره

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  16. امیرحسین

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وای خیلی بده برقی شدن خودرو ها مخصوصا داج . اگه داج برقی بشه تمام شکوه و عظمتشو از دست میده.
    دنیا داره جای بدی میشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  17. Danial_azp

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین های الکتریکی هزار و یک برابر آلودگی بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند. همه خودروسازان مطرح دنیا هم اینو میدونن و بهش واکنش نشون دادن. ولی چه فایده که به خاطر سود کردن یه سری افراد خاص باید تمام این عشق ورزیدن به ماشین ها تموم بشه. لعنت بهشون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Bmw

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    می خوام ببینم چقدر قدرت میتونه داسته باشه از نسل قبلی
    ولی واقعا عالی هست عالی بیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. iranarmy25789

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، واقعا حیف هستش با چنین خودرویی خداحافظی کرد، البته با موتورهای قوی و بنزینی این خودروها، چون بازم ممکنه دوج همین خودروهارو بزنه حااا با همین اسم یا اسم دیگه ولی خب دیگه برقی هستش و دیگه از موتورهای بنزینی با اون صداوغرش زیباشون خبری نیست، کلا کمتر کسی هست بگه من از خودروهای آمریکایی مثل دوج، فورد، کادیلاک اینا خوشم نمیاد یا دوست ندارم اصلا،امیدوارم تو نسخه های برقی این خودروهام همینطوری باوقار و پرقدرت باشن، البته دوج میتونه، همین راهو تو خودروهای برقی ادامه بده، امیدوارم که همینطورم باشه، یه مثال میزنم حالا شاید ربطی نداشته باشه چون تو حوزه خودرو نیست ولی اصلا بی ربط هم نیستش، شرکت نوکیا رو ببینید، قبل از به وجود اومدن سیستم عامل اندروید یکه تاز بازار گوشی همراه نوکیا بود البته سامسونگ هم بود ولی فروشش مثل نوکیا نبود یا motorola فکر کنم، ولی بعد ورود اندروید به گوشی ها کم کم نوکیا قافله رو باخت و الان یجورایی میشه گفت کارش تموم شده هستش اگه فکری با حال این کمپانی نکنن، ولی سامسونگ ادامه داد و تو این راه موفق شد و الان از لحاظ ساخت گوشی و فروش تو جهان چندین ساله اوله، حالا امیدوارم کار دوج هم اینطوری نشه با ورود به بازار خودروهای برقی، موفق باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا