امکان نصب پیشرانه 6 سیلندر برای دوج چارجر الکتریکی وجود دارد!

یک‌شنبه 15 آبان 1401 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
ezgif.com-gif-maker
نسل بعدی دوج چارجر فقط به‌صورت الکتریکی تولید خواهد شد و حداقل در ماه‌های اولیه تولید چنین اوضاعی را متصور هستیم. اگرچه این خودروساز فعلاً...
تبلیغات

نسل بعدی دوج چارجر فقط به‌صورت الکتریکی تولید خواهد شد و حداقل در ماه‌های اولیه تولید چنین اوضاعی را متصور هستیم. اگرچه این خودروساز فعلاً برنامه‌های تولید نسخه بنزینی این محصول دوست‌داشتنی را اعلام نکرده اما تیم کانیسکیس رئیس دوج تأکید دارد پلتفرم الکتریکی این شرکت به ‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند از پیشرانه درون‌سوز نیز پشتیبانی کند. او می‌گوید:

من بسیار شفاف بگویم که محصولات بعدی ما بر پایه پلتفرم بزرگ STLA ساخته خواهند شد و این پلتفرم را می‌توان چندوجهی دانست.

منظور از چندوجهی پشتیبانی از پیشرانه‌های الکتریکی، هیبریدی و بنزینی است. البته این خبر به معنی بازگشت پیشرانه 8 سیلندر نخواهد بود زیرا این خودروساز آمریکایی به وضوح می‌گوید این نیروگاه آهنین به موزه‌ها پیوسته است. در عوض یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با نام هوریکین وجود دارد که در چندین محصول استلانتیس همچون جیپ واگونیر 2023 بکار می‌رود و شاید در بطن نسل بعدی چارجر نیز قرار گیرد. قدرت این پیشرانه بسته به خودروی انتخابی فرق می‌کند. برای مثال پیشرانه 6 سیلندر در واگونیر L خروجی 420 اسب بخار دارد درحالی‌که قدرتش در گرند واگونیر L به 510 اسب بخار می‌رسد. برای مقایسه باید گفت پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری چارجر 2023 قدرت 485 اسب بخار را ارائه می‌کند.

جدای از این موارد دوج تا حدی موجب سرخوردگی طرفداران شده چراکه دیگر خبری از چارجر با قدرت بالای 500 اسب بخار نخواهد بود. هنوز مشخص نیست برنامه‌های دقیق دوج برای تولید نسخه درون‌سوز از نسل بعدی چارجر چیست؛ اما یک چیز مشخص شده و آن اینکه چارجر آینده تنها به‌صورت الکتریکی عرضه خواهد شد. در سال 2024 نسخه تولیدی این خودرو پدیدار خواهد شد و قطعاً در آن زمان قوانین دولتی و تقاضای بازار مشخص خواهند کرد که نیازی به پیشرانه درون‌سوز در قلب چارجر جدید هست یا خیر.

کانیسکیس خاطرنشان می‌سازد:

من می‌توانم یک پیشرانه درون‌سوز را در بطن چارجر قرار دهم اما این به معنی حتمی بودن چنین کاری نیست. قطعاً ما چنین کاری را در زمان عرضه اولیه چارجر جدید انجام نمی‌دهیم. ما نسل بعدی چارجر را به‌صورت تمام الکتریکی تولید می‌کنیم و فکر می‌کنم تا آن زمان می‌توانیم به جایی برسیم که ببینیم آیا نیازی به تولید نسخه درون‌سوز هست یا خیر. اگر روزی بخواهیم پیشرانه بنزینی را در چارجر قرار دهیم آیا می‌توانیم این را انجام دهیم؟ بله این کار امکان‌پذیر است اما شاید هرگز کار به آنجا نکشد.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.