دوج وایپر کلاسیک با پیشرانه هلکت ردای؛ هیولایی در خط درگ
دوج وایپر که طی دو نسل و سه دهه تولید شد همواره از پیشرانه 10 سیلندر مشهور استفاده کرد. همین نیروگاه آهنین بخش زیادی از جذابیتهای وایپر را تشکیل میداد. اما یکی از کانالهای یوتیوبی با نام Throtl محصولی متفاوت را معرفی کرده است. در پروژهای که سه هفته پیش کلید خورده این تیم پیشرانه 8 سیلندر هلکت ردای را در بطن یک دستگاه وایپر قرار دادهاند. این پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژردار قدرت 807 اسب بخاری و گشتاور 972 نیوتون متری تولید میکند. گیربکس نیز بهروز شده و از نوع 6 سرعته دستی مگنوم T56 است.
به گزارش motor1، جدای از تعویض پیشرانه، دوج وایپر همچنین پذیرای دیگر تغییرات همچون فنرهای پیچشی جدید، ترمزهای بزرگتر شرکت ویلوود و رینگهای آمریکن ریسینگ با لاستیک های رادیال درگ شده است. هماکنون نوبت به اولین استارت پیشرانه هلکت وایپر در پیست بارونا در کالیفرنیا میرسد. در ویدئوی منتشر شده میتوانیم استارت پیشرانه را ببینیم که برای علاقهمندان موپار بسیار جذاب خواهد بود. البته این تیم با مشکلاتی مواجه بوده است که امیدوار هستند به زودی آنها را حل کنند. گفته میشود این وایپر مجهز به پیشرانه هلکت در مسابقه دوج دایرکت کانکشن که از امروز برگزار میشود شرکت خواهد کرد.
تمامی شرکتکنندگان در این رویداد همان پیشرانه ردای و ECU های مربوط به آن را دریافت خواهند کرد. رقبا باید از قطعات دایرکت کانکشن برای تولید خودروهای مسابقهای درگ خود در زمان مقرر استفاده کنند. کل این مسابقه با حضور عموم مردم برگزار میشود و مشخص نیست که آیا این دوج وایپر خواهد توانست در مسابقات پیروز شود یا خیر اما وضعیت کلی آن امیدوارکننده بوده هرچند اگر برنده هم نشوند سورپرایز نخواهیم شد. دوج وایپر یکی از بهیادماندنیترین خودروهای آمریکایی است که با پیشرانه پرحجم خود شناخته میشود اما پس از چند سال تولید نهایتاً راهی موزه شد و فعلاً خبری از تولید جانشین آن نیست هرچند با توجه به روند صنعت خودرو انتظار نمیرود احیا شود و اگر هم این کار صورت گیرد به احتمال زیاد از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.