دوج

دوج وایپر با کیت بدنه ارتشی بسیار عجیب و اکسل عقب دوبل تولید شد

دوج وایپر را می‌توان نماینده خودرویی آمریکا دانست اما چگونه می‌توانید آن را آمریکایی‌تر کنید؟  می‌توانید نگاهی به این وایپر بیندازید که از کیت بدنه ارتشی استفاده می‌کند. فرایند تبدیل این خودرو به وایپر ارتش آمریکا با رنگ بدنه مشکی مات شروع می‌شود که ظاهر آن را جذاب‌تر می‌کند. قدم بعدی اضافه کردن ورودی‌های هوای جدید و آینه‌های گرد افترمارکتی خواهد بود. بالاتر از همه این‌ها نوشته‌ها و برچسب‌های روی بدنه است که یکی از جالب‌ترین آن‌ها عبارت “وایپر ارتش آمریکا، فقط برای استفاده رسمی” خواهد بود.

خودروی موردبحث همچنین از کیت بدنه ارتشی پهن‌پیکر سود می‌برد که چهار لاستیک عقب را در خود جای می‌دهد. بله درست خواندید! مالک خودرو دو جفت لاستیک را در عقب این وایپر بکار برده است و برای دیوانگی بیشتر خروجی‌های اگزوز طویل‌تر شده‌اند تا وایپر را ترسناک‌تر هم بکنند. با وجود دیوانگی محضی که در تولید این وایپر وجود داشته، به راحتی می‌توان از رینگ‌های بسیار بزرگ ۲۲ یا ۲۳ اینچی عبور کرد. در لبه رینگ‌ها نیز نوشته سفیدرنگ با فونت ارتش دیده می‌شود. دیگر ویژگی‌های دوج وایپر ارتش آمریکا شامل دیفیوزر عقب، چراغ نورافکن روی گلگیر عقب سمت راننده و چراغ‌های نارنجی‌رنگی خواهد بود که این آخری را معمولاً در کامیون‌ها و وانت‌هایی با عرض زیاد می‌بینیم. خاص بودن این وایپر به کابین نیز سرایت کرده و دسته‌دنده عجیب و غربیلک فرمان مسابقه‌ای با طرح سفید و مشکی نیز جزو موارد قابل‌ذکر خواهند بود.

وایپر همواره به خاطر پتانسیل‌های بالای تیونینگ و پرفورمنس خود تحسین شده و خداحافظی آن با خط تولید باعث ناراحتی طرفداران زیادی شد. با الکتریکی شدن صنعت خودرو در آینده نزدیک بیش از پیش دل‌تنگ این خودرو خواهیم شد اما وجود چنین پروژه‌های تیونینگ که هر از گاهی در فضای مجازی جلب‌توجه می‌کنند مایه دلگرمی ماست. نظر شما درباره دوج وایپر موردبحث چیست؟ آیا آن را دوست دارید؟

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. AMIN

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این فقط یک تیونینگ بالای ۲۵۰۰ اسب میخواد که با این چرخای عقبش بره تو پیست درگ همه رو پاره کنه 🤗

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  2. MILADZM

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (253 ديدگاه)

    حیف از این اسطوره تکرار نشدنی که بخاطر بی کفایتی یه عده از خط تولید رفت بیرون
    نسل جدیدش رو اگه با یک پلتفرم جدید و سبک تر توسعه میدادن قطعا پتانسیل این رو داشت که الان رکورد رینگ رو بشکنه
    سلطان بی چون و چرای ۱۴ تا پیست مشهور دنیا

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۱۸
    1. ali(chevynova)

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      اتفاقا از رده خارج کردن وایپر اشتباه نبود
      وایپر مشخصاتی داشت که اگه میخواست با مدرنیت الان میکس بشه اون کاراکترش نابود میشد
      وایپر در اوج از رده خارج شد

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۵
      1. MILADZM

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (253 ديدگاه)

        اره خب از یه جهت کاملا درست میگی
        شخصیت و کارکتر وایپر با اون وی ۱۰ گره خورده بود و امکان تولید یه سوپرکار با اون انجین طبق قوانین آلایندگی و محیط زیست الان وجود نداره .
        الان خیلی ارزشمند شده و اگه خیلیییی خوش شانس باشی میتونی نمونه صفر ACR زیر ۳۰۰K پیدا کنی

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۴
  3. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    این چیه انگار از فیلم های اخر و زمانی اومده

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  4. ali(chevynova)

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6028 ديدگاه)

    یادش بخیر این اتاق وایپر
    از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ ظاهرش اینطوری بود
    یادمه یه سریال تلوزیون میذاشت یه پلیس بود وایپر داشت وقتی میخواست بره ماموریت میگفت (وایپر۳.۲.۱ حرکت) و بعدش وایپره تغییر شکل میداد

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. Royal Driver UK 70

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (666 ديدگاه)

      علی خداوکیلی قبول داری جذابترین و معرکه ترین نسل وایپر مدل ۲۰۰۶ بود؟ همون SRT10 Coupe رو میگم، خیلی دوستش دارم بی حد و اندازه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
      1. ali(chevynova)

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6028 ديدگاه)

        راستش از نظر من وایپر در همه مدلهاش جذاب بود بخصوصacr
        سال ۸۸ یدونش رو آورده بودن تهران سمت نمایشگاه کیانفر در خیابون شریعتی خیلی خوف بود از نزدیک
        موتور و گیربکسش هم من از نزدیک دیدم خیلی گردن کلفته از نزدیک ببینی

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۰
  5. ❤BMW❤

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    خوفناکه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. Amir

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (119 ديدگاه)

    واقعا حیف شد این ماشین
    نبودش واقعا حس میشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  7. Payfast

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (723 ديدگاه)

    مثله سوپرا پرمیوم تو کار اکس شده

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  8. ALI

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدای پیست و خط مستقیم

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  9. A.A.S

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اینو من عکسش رو سال پیش دیدم
    عالیه
    این همونه یا دوباره تولید کردن؟!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. دیمن

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    عجب هیولایی شده، لامصب، بینظیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهردادکمال

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1365 ديدگاه)

    درسته الان تکنولوژی اتوموبیل فوق العاده پیشرفت کرده و با سرعت نور پیش میره اما دهه اول قرن ۲۱ عصری بود که انجین های بسیار حجیم و خوفی وجود داشتن که دیوانگان دنیای اتوموبیل رو اغنا میکرد حالا تو اون دوره که حتی فولکس تو توارگ و فیتون انجین ۱۲سیلندر استفاده میکرد یا ائودی تو سدان متوسطش ۱٠سیلندر بکار میبرد، رکورد بزرگترین انجین در دست وایپر بود! ببینین وایپر دیگه آخرش بوده! وقتی عکسای وایپر رو با اون کاپوتش که اندازه یک قایق بود نگاه میکنیم بدجور دلمون تنگش میشه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا