تویوتادوج

دوئل تویوتا سکویا و دوج دورانگو

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه بیستم، شاسی‌بلندهای فول سایز، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین جیپ واگنییر و نیسان آرمادا

مجموع آراء: ۱۵۱۶

آراء جیپ: ۹۶۵

آراء نیسان: ۵۵۱

پیروز دوئل: جیپ واگنییر با کسب ۶۳ درصد از کل آراء

تویوتا سکویا

تاریخ معرفی: ژانویه ۲۰۲۲

پلت‌فرم: TNGA-F تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۰۷۰ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴۷۷ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر جدید زیبا و مدرن، پیشرانه هیبریدی قدرتمند و نسبتاً کم‌مصرف، کابین ساکت

نقاط منفی: فضای سر محدود در صندلی‌های عقب، فقدان پویایی و چابکی رانندگی، صندلی‌های ردیف سوم به‌خوبی در کف صندوق جمع نمی‌شوند

چکیده: نسل جدید تویوتا سکویا آن را به رقبای فول سایز خود نزدیک‌تر کرده است ولی بهتر بود تویوتا توجه بیشتری به کارایی داخلی و شخصیت رانندگی آن می‌کرد

دوج دورانگو

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۰

پلت‌فرم: W166 دایملر-کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۵,۹۳۵ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۰,۴۳۹ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر جذاب و مردانه، پیشرانه‌های V8 قدرتمند که شتاب فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند، هندلینگ اسپرت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسب

نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، پلت‌فرم سالخورده، فقدان سیستم‌های کمک‌راننده به‌صورت استاندارد، صندلی‌های ردیف سوم تنگ، فضای بار محدود هنگام باز بودن صندلی‌های ردیف سوم

چکیده: دوج در دورانگو فرمول ماسل کارهای خود را روی یک شاسی‌بلند خانوادگی سه ردیفه اعمال کرده و نتیجه‌ای قانع‌کننده گرفته است

مقایسهٔ مشخصات فنی

دوج دورانگو SRT

تویوتا سکویا

پیشرانه۶.۴ لیتری V8۳.۵ لیتری V6
تنفسطبیعیتوئین توربو هیبریدی
قدرت۴۷۵ اسب بخار۴۳۷ اسب بخار
گشتاور۶۳۷ نیوتن متر۷۹۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۴.۳ ثانیه۵.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۳.۰ ثانیه۱۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۲۶۰ کیلومتر/ساعت۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۵.۷ لیتر ترکیبی۱۱.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک۹۳ لیتر۸۵ لیتر
وزن۲۴۸۵ کیلوگرم۲۶۷۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل۳۹۵۰ کیلوگرم۴۳۰۰ کیلوگرم
طول۵,۱۰۰ میلی‌متر۵,۲۸۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۳,۰۴۳ میلی‌متر۳,۰۹۹ میلی‌متر
حجم صندوق بار۴۸۰ لیتر۶۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین۶ نفر۷ یا ۸ نفر
قیمت۷۱,۸۹۰ دلار۶۲,۸۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4192 ديدگاه)

    تویوتا سکویا انتخابم

    موافقم ۸۴
    مخالفم ۳۴
    1. ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (388 ديدگاه)

      دلیل فروش کم سکویا همین تامین ریر تراشه هست؟
      چون شنیدم توی این بحران تویوتا برای تامین ماشین های هیبریدیش خیلی کند عمل میکنه

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۶
    2. reza-srt

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      با تمام احترامی که برای دوج_کرایسلر قائلم،انتخوابم تویوتا هست،طراحی نه چندان دلچسب،پلتفرم قدیمی و گشتاور پایین تر با توجه به کارایی منو مجبور به این انتخواب کرد.

      موافقم ۹
      مخالفم ۷
  2. Si

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (413 ديدگاه)

    دورانگو یه چیز دیگس باید با dbx و پوروسانگوئه مقایسه بشه از نظر لوکس بودن نه بلکه عملکرد و اون صداش

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۵۱
    1. reza-srt

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      فکر نکنم دوج دورانگو جایی بین ماشین های که در عین لوکس بودن پر قدرت هم باشن داشته باشه،مثل بنتایگا،dbx،اوروس و در نهایت پوروسانگوئه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۳
      1. Si

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (413 ديدگاه)

        فکر کنم افرادی که دیس دادن جمله رو نخوندن چون گفتم از نظر فنی وگرنه درسته لوکس نیست

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. reza-srt

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (38 ديدگاه)

          از لحاظ سیستم تعلیق و انتقال قدرت و نیروگاه هم بخوای در نظر بگیری باز پیش اونها عددی نیست،مگر فقط بخوای یه سری اعداد در نظر بگیری،برای اثبات حرفم برو سیستم تعلیق و انتقال قدرت پوروسانگوئه رو بخون مقاله هاشو که چقدر تفاوت داره و پیشرفته تر هست،متوجه میشی حتی از لحاظ فنی هم قابل رقابت با اونا نیست،

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
  3. miladzm

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    جایی که آمریکایی ها و آلمانی ها حضور داشته باشند ؛ هیچ دلیلی برای انتخاب آسیایی ها ( حالاه چه ژاپنی چه کره ای ) وجود ندارد !
    چرا که تمام تکنولوژی های فعلی صنعت خودرو به نوعی مدیون این دو تا کشوره !
    ژاپن و حالا تویوتا که تازه مثلا گنده شون هست ؛ وجود خودشون رو مدیون جیپ و آمریکا هستن !
    اگه جیپ نبود اون تویوتا الان داشت لوازم چرخ خیاط و دوزندگی بافندگی تولید میکرد !
    البته نه اینکه تویوتا بد باشه ها ؛ نه ؛ اما خب قطعا هیچوقت در مقابل آمریکایی ها و آلمانی ها حرفی برا گفتن نداشته ؛ نداره و نخواهد داشت !
    این حرفم را بازار های آزاد مثل بازار آمریکا و آمار فروش دل انگیز محصولات تویوتا مثل لندکروز و … توی اینجور بازار ها ثابت میکنه !
    شما فقط نگاه به میزان فروش این ۲ تا ماشین بندازید !
    به خوبی نمایانگر اینه که تویوتا در مقابل آمریکایی ها هیچ حرفی برا گفتن نداره !
    ۸هزار تا !😂🤦
    ۴۷۷ تا !
    اووف بر تو ای تویوتا !
    قشنگ تبدیل شده به یه ماشین تولید محدود !
    تویوتا راحت میتونه اسامی خریدارانش رو توی یه برگه چاپ کنه بده بیرون !😂🤦

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۹۳
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (471 ديدگاه)

      می دونستی اندازه یه کوه نمک ، نمک تولید می کنی

      موافقم ۵۳
      مخالفم ۴
      1. datsun

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        تولید کننده سم خالص

        موافقم ۴۴
        مخالفم ۳
    2. علی

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (263 ديدگاه)

      باز دوباره یه آلمان فن به ژاپنی ها بد و بیراه گفت البته پشت نام آمریکا ،،، اگه به قدمت هست که پژو فرانسه از تمام آلمانی ها بجز بنز قدیمی تره ، پس بهتره؟!!!! چرا با نظرات بچه گانه تون سایت را به … میکشید ،

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۶
      1. datsun

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        قدمت تویوتا بیشتر از جیپه این میگه اگه جیپ نبود تویوتا هم نبود 🙂🙂

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۱۴
        1. miladzm

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (53 ديدگاه)

          خود طویوطا توی کد گذاری شاسی تمامی محصولات آفرودی ش اعم از لندکروز ها و پرادو ها و fj ها و … از حرف j در کنار حرف f استفاده میکنه ؛ که این برمیگرده به قرارد دهه ۵۰ میلادی و اینکه آقا ما نسل اول لندکروز رو با قرض گرفتن پلتفرم جیپ ( jeep ) تولید کردیم !
          بعد این اومده میگه قدمتش بیشتره !😂🤦
          آره قدمتش بیشتره ؛ اما به گمانم توی تولید چرخ خیاطی و صنایع ریسندگی بافندگی تجربه بیشتری داشته باشه !😂🤦
          من فقط میخوام بدونم اگه جیپ اون پلتفرم رو به طویوطا نمیداد ؛ الان طویوطا داشت چی تولید میکرد !
          ببیین
          بالا بری پایین بیای
          طویوطا یه برند فوق معمولی و اقتصادی هست که در حد و اندازه خودش خوبه ؛ ولی هرگز نیمتونه جا پای بزرگان این صنعت که آلمانیها و آمریکایی ها هستن بزارع و باهاشون کل کل کنه !
          سند این حرفم هم فروش فاجعه بار محصولات طویوطا توی بازار آزاد و رقابتی مثل آمریکا هست که میبینی !
          انقد فروش لندکروز توی آمریکا فاجعه بود که دیگه نسل جدید وارد نشد !
          چون کلی گزینه های جایگزین آمریکایی و آلمانی براش هست که تمام تکنولوژی از خودشونه و از همه لحاظ از آسیایی ها بهتر و کامل ترن .
          اما خب آره توی حد خودش بد نیست ؛ ژاپن هر چیزی که داره زیر سایه آمریکا داره ؛ پس برا کشوری که باعث شده همین چسمثقال رو هم بتونی تولید کنی و زیر سایه اون ۲_۳ پله ترقی کردی شاخ نشو !

          موافقم ۷
          مخالفم ۳۹
        2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (328 ديدگاه)

          چی میزنی برو تاریخچه لندکروز رو بخون بعد نظر بده اولین نسخه لندکروز بر اساس پلتفرم جیپ بود و سر همین هم اول نسخه های کد J دارن تا الان مثل J300 J200 یکم کمتر گوهر افشانی کن

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۳
        3. datsun

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          هیچی نمیزنم داداش این بنده خدا میگه اگه جیپ نبود تویوتا هم نبود منم گفتم تویوتا قدیمی تره اگه غیر از اینه حق با توست سال تاسیس تویوتا ۱۹۳۷ سال تاسیس جیپ ۱۹۴۱

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۵
        4. Porsche

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (943 ديدگاه)

          miladzm
          خوب کاری میکنی

          موافقم ۲
          مخالفم ۴
    3. امین

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      تموم شد ! خععععلی تاثیر گذار بود
      نصف ماشینای دنیا صدقه سر همین ژاپنی ها شدن ماشین همین ژاپنی ها تکنولوژی شون رو فروختن که خیلی ها مثل شما الان یجوری صحبت میکنن راجب آمریکا و آلمان انگار همین الان توی ایالات متحده تویه بار نشستی داری آبجوتو میخوری و اینجوری با تعصب کامنت میزاری بیا پایین سرمون درد گرفت

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۵
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (328 ديدگاه)

        datsun من راجب شاسی بلند های تویوتا گفتم نه کل خودرو سازی تویوتا بعد اقای امین تو یجوری صحبت میکنی که انگار همه خودرو سازی ها اشغال هست تویوتا سربلند ودر ضمن سهام دار این شرکت هستی بذلر یک چیزی رو یاد اوری کنم تویوتا تو خواب به تکنولوژی المان ها برسه تو خواب به سوپر اسپرت سازی ایتالیا برسه تو خواب به افرودر های امریکایی برسه تو خواب به لاکچری انگلیس تویوتا فقط یک شرکت خودرو اقتصادی بیش نیست که تو نوبه خودش از کره ای و چینی بهتره بعد چه تکنولوژی ارزه کرده به دنیا خودرو سازی برای من مثال بزن و بگم من خودم عاشق این برند هستم ولی دیگه دارین جوری حرف میزنین که ادم خندش میگیره بعد تویوتا فقط تو استهلاک خوبه نه همچی بعد کره ای ها هم اینقدر هم بد نیستن و کره و چین فقط ماشینه همین فقط ماشین بدبخت نیومده بنز بسازه که اینقدر ایراد میگیرید خودم الان تیگو ۷ پرو دارم دسته انتظارات من رو براورده نکرد اما ماشین کم ازاری هست و خودم قبلن بی ام دبلیو سری ۵ داشتم و از استهلاک رو خبر دارم اما اونقدر هم ترسناک نیست که میگید

        موافقم ۷
        مخالفم ۸
        1. امین

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (10 ديدگاه)

          سخت نگیر jtc فقط آلمانی و انگلیسی و ایتالیایی جان
          از همین اسم پروفت مشخصه بقیشو بیخیال فشاری نشو
          من نگفتم تویوتا فقط گفتم ژاپنی ها اولا دوم اسم برند خاصی رو نیاوردم که بهت برمیخوره هیچجای حرفمم نگفتم تویوتا بهترینه
          بله در نوع خودش به عنوان یه خودرو اقتصادی عالیه ولی بعضی از این فن منا
          خیلی عجیب برخورد میکنند دیگه انگار پدرکشتگی دارن با ژاپنی ها یجوری میگن آمریکایی آلمانی که انگار ده ساله دارن فورد و شورلت سوار میشن
          آلمانی و آمریکایی بهترینن و فلانن و اصلا قبل اینکه ماشین باشه اینا بودن و بگیر برو تا آخر
          اصلا شما خوبین فقط شما (:

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (328 ديدگاه)

          امین جان قبول دارم که خیلی ها بد حرف میزنن بعد من کلا راجب ژاپنی بازهای بی منتق گفت صد در صد ختاب من شما نبود

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
    4. Amin

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      روزمو ساختی 🤣🤣🤣

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    5. MC20

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      در جواب به miladzm : ” جایی که آمریکایی ها و آلمانی ها حضور داشته باشند ؛ هیچ دلیلی برای انتخاب آسیایی ها ( حالاه چه ژاپنی چه کره ای ) وجود ندارد ! ” چرا دلیل داره … قیمت بالا ( بی دلیل ) و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی ها و استهلاک وحشتناک و حساسیت زیاد و شرایط سخت نگهداری آلمانی ها … می طلبه و عقل هم حکم می کنه که در هر سگمنتی که ژاپنی ها نماینده دارن ، بری و بهترین شون رو انتخاب کنی و بخری … کل آمریکا جونت با ۲۴۶ سال سابقه اش نمی تونه به رمز و راز متالورژی موتورهای تویوتا و نیسان برسه … حقیقت رو باید قبول کرد … در ضمن هر وقت خیلی احساساتی شدی ، ببین امروز جیپ کجاست و تویوتا کجاست … یکی نگاش به دستای جان الکانه که یک پاپاسی توو کاسش بندازه … یکی هم برای بزرگترین خودروساز دنیا موندن هرسال داره با ۵ تا غول می جنگه …

      موافقم ۶
      مخالفم ۷
      1. miladzm

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (53 ديدگاه)

        mc20
        بیا پایین سرمون درد گرفت بابا !
        ژاپن هر چی داره صدقه سر آمریکاست !
        داره با غول ها میجنگه ؟
        نخندون بابا ما رو !
        از فروش ۴۰۰ دستگاهیش معلومه چجوری میخاد با غول ها بجنگه !
        البته خب اگه منظورت از غول مااازراتی باشه که هر چقد بزک دوزک میکنه بازم شب ها با آرزوی مشتری داشتن و فروش میخوابه حرفی نیست !😂🤦

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۱
        1. MC20

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          miladzm …. تو رفتی بالا …. تو باید بیای پایین … سر ما درد گرفته … دست پیش می گیری ؟؟؟ چرا مثل موجودات تک سلولی قدرت پردازش نداری و هی یک حرف رو تکرار میکنی …راستی نگفتی الان جیپ در مقابل تویوتا جایگاهش کجاست !!!!!!!! در توهمات تو ژاپن هرچی داره صدقه سر آمریکاست … در واقعیت خود آمریکا جونت رو انگلیسی ها ( و فرانسوی ها ) بنا کردند و اروپاییهای مهاجر ( در طول این کمتر از ۳۰۰ سال ) با دانش و ثروتشون اون رو ساختند … در نتیجه آمریکا جونت هرچی داره صدقه سر اروپاییهاست … از زبان و فرهنگ و ادبیاتش بگیر که مال انگلیسی هاست … برو … تا سینماش که فرانسه و ایتالیا و آلمان و لهستان و … ساختنش … قبل اونها هم هرچی بود مال بومی ها و سرخپوست هاست … صنعتش هم که ملغمه ای از صنعت انگلیسی و دانش یهودی های اروپاییه … قدرت نظامی اش که روی دوش دانشمندان چند ملیتی هست و ناسا رو هم “ورنر فون براون ” نابغه اسیر آلمانی بعد ج دوم براشون ساخته …. ساختمان سازای قدرشون هم همه ” ی هودی ” های نابغه { ماسون ها } بودن … دیگه از آمریکا جون چی موند ؟؟؟؟ دیگه از کجاش برات بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
      2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (328 ديدگاه)

        سلام MC 20 من خودم بی ام دبلیو سری ۵ داشتم زیاد هزینه وحشتناکی نداره

        موافقم ۴
        مخالفم ۳
        1. MC20

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          سلام داداش … بنز و بی ام و ، کلا ماشین های بسیار پیچیده ای هستن … کلا آلمانی ها استانداردهای مهندسی خاص خودشون رو دارن (DIN , TÜV , GS , VDE ) که با همه دنیا فرق داره و موقع طراحی و ساخت انگار لقمه رو دور سرشون می گردونن تا به دهان برسه … که علتش هم معلومه و من هم تحسینشون می کنم … روی همین حساب بی ام و ( حتی بنز ) … بعضی از مدلشاس سرطانن … بعضی کم آزارن … و بعضی مدل هاش هم تقریبا شاید بشه گفت تا حدی بی آزارن … به نظرم فقط با یک مدل یا یک سری از ماشین های بنز یا بی ام و … نمی شه یک برند رو قضاوت کرد … البته ایرانی ها کلا به ماشین خیلی نمی رسن و طبیعیه ماشین حساس آلمانی و از اون حساس تر ایتالیایی … در ایران با شرایط آسفالت و کیفیت بنزین و روغن و … و هزینه بالای جنس اوریجینال و فرهنگ خسیس ما ایرانی ها … حتی زود تر از زود خراب بشه … ولی بی ام همه جای دنیا به مستهلک و پردردسر بودن تا حد زیادی شناخته شده هست … نمی گم همه مدل هاش بد هستن که قطعا نیستن ولی ماشالاه مدل های سرطان هم زیاد داره …از M6 بگیر … تا سری ۷ : E65 و E66 … یا موتور آشغال N54 که پیراهن ع ثمانه … سری ۳ اتاق E90 و E30 … موتور هشت سیلندر سری ۵۰i ( N63) و موتور ۱۰ سیلندر S85 و ….. خلاصه داداش از error های اعصاب خوردکن و بی پایان بی ام و… تا ران آن فلت بودن تایرهاش … همه و همه یا دردسره یا هزینه … خلاصه از یک جایی به بعد دیگه آدم با خودش میگه واقعا ارزششو داره ؟؟؟؟ (بخصوص اینجا که نه تعمرکار خبره هست ونه جنس اوریجینال ) … خیلی ها هم به این نتیجه می رسن که ارزششو نداره … ولی برای عاشقان BMW از اینجا و از این لحظه تازه عشقشون بیشتر هم میشه … وقتی همه بهت میگن میای عروسی ماشینت رو هم بیار … یا وقتی یک ۰ تا ۱۰۰ می زنی ، باز همه چی یادت می ره و لبخند رضایت بخش { غرور=که البته خوب نیست } و این داستانا … تازه بیشتر عاشقش هم می شی … ارادت …

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
        2. Iman99

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          حرف زدن در مورد ب ام و سواد میخواد
          چون مثلا مثالش رو بزنیم ملاک کسی که از خودرو انتطار یک گاری رو داشته باشه و فقط بخواد از یه نقطه به نقطه دیگه جابجا شه همون گاری هم زیادیشه دیگه ملاک برتری در اون آیا وجود داره که بخواد در مورد هرکدوم بگه که چطور هستن مسلما اصل کار چیزی دیگست که باید طوری دیگه توضیحش داد

          چون ما اگر افرادی رو در نظر بگیریم که مثلا ماشین باز هستن متخصص هستن و حرفه ای هستن اینها ب ام و رو تحسین میکنن و به برتری ب ام و اذعان میکنن
          دیگه لیست بهترین موتور های سال جهان از اول تا آخر رو دیدید که ب ام و برتر و از همه و بهترین بود
          ملاک برتری اینه که در مقایسه با بقیه
          آلمان از اروپا و امریکا از همه نظر در همه چیز با فاصله زیاد برتر و بهترین و یکه تاز و اول و سردمدار هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه

          حتی در مورد دوام هم بادوام ترین خودرو های جهان که رکورد دار دوام و کارکرد هستن ده تای اول همه از اروپا و امریکا هستن که همون مرسدس بنز معماری آلمانی خودرویی با بیشترین کارکرد در جهان در کنار خودرو های امریکایی مثل شورات و لینکلن هستن که بادوام ترین ماشین ها هستن و موتور ها و انجین ها شون هم با دوام ترین هستن انجین های شورلت بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان فروش رفته بیش از هر انجینی دیگه در جهان ازهمه نظر هم این برتری ها رو داره در دوام و در تیونینگ و تقویت و در آفرود و در پرفورمنس و کلا در همه چیز از همه نظر برتر و بهترین و اول و سردرمدار و یکه تاز هستن این اروپا و امریکا که خدایی همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشونم نمی‌رسه از اختراع اولین ها بگیرید که تقریبا همه چیز رو از اول خودشون اختراع کردن از برق و ماشین و بگیرید تا الان که دارن میرن مریخ و کره دارن مریخ رو میگیرن و تا پیشرفته ترین همه چیز و کلا سطح بالا و پیشرفته فقط خود اروپا و امریکا هستن و هرچیزی کلا سطح بالا و پیشرفته همه چیز و با فاصله زیاد بهترین و پیشرفته ترین هرچیزی خود اروپا و امریکا هستن اینها هم همه به واسطه فکر برتر و اخلاص و صداقت در کارشون هست و…

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
  4. JDM lover

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من تویوتا سکویا رو انتخاب میکنم
    بخاطر گشتاور بیشتر ، مصرف سوخت کمتر ، ظرفیت بکسل بیشتر ، فضای صندوق بیشتر ، کابین زیباتر و بروز تر و قیمت کمتر

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۹
  5. Si

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (413 ديدگاه)

    بچه ها پوروسانگوئه اومده رو سایت فراری زود برید اونجا عکساش اونجا بی‌نظیره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  6. meysam

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3355 ديدگاه)

    تویوتا بهتره
    هرچند دوج واقعا قابل احترامه
    تو متن اشتباه تایپی وجود داره نتایج دوئل قبلی بین جیپ و نیسان
    ممنون

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳
  7. سپهر

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دورانگو تو این کلاس نیست که رقیب گروه کرایسلر فقط واگنییر ه

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
  8. Sobhan

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    چرا انقدر دوج کم رای دادین 🤔🤔خیلی قوی و سریه که

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4192 ديدگاه)

      ولی پیره

      همه چی قدرت و سرعت نیست

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱۰
    2. TML BN

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (758 ديدگاه)

      والا دوج نه قیافه داره نه کابین داره نه پلتفرم درست حسابی من خودم اصلا از سکویا خوشم نمیاد
      ولی حداقل پلتفرم و کابین خوبی داره

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۷
  9. Sobhan

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    چرا انقدر دوج کم رای دادین

    🤔خیلی قوی و سریه که

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۲
    1. احمدرضا

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (752 ديدگاه)

      مگه همه چی شتاب و سرعته؟
      دورانگو عالی بود اما نه حالا
      چون پلتفرم سالخورده داره مصرف سوخت بالا و کابین قدیمی داره

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۹
      1. سوشیانت

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (305 ديدگاه)

        دوست عزیز فکر کنم شما معنی ماسل کار رو نمیدونی

        موافقم ۵
        مخالفم ۲۳
        1. Dian

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (273 ديدگاه)

          شاسی بلند فول سایز ماسل کار
          عجب!

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۴
        2. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1266 ديدگاه)

          اشتباه اومدی
          ماسل کار یه جا دیگه بود

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۲
        3. سوشیانت

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (305 ديدگاه)

          وقتی سرچ کنین muscle car suv عکس دوج دورانگو هلکت میاد حتی تو سایت اصلی دوج هم نوشته شده

          موافقم ۶
          مخالفم ۹
        4. R

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (542 ديدگاه)

          داشی من هر چی تو گوگل جونم سرچ کنم برام میاره منظور دوستان اینه شاسی بلند که برای خانوادست نباید ماسل کار و پرمصرف باشه دوج قیمه هارو ریخته تو ماستا

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۳
        5. Porsche

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (943 ديدگاه)

          اینکه نوشته اس یو وی ماسل کار طعنه هست یعنی دوج میخواد بگه ما شاسی بلندمون هم مثل ماسل کار هامون خوبه
          وگرنه این اسم وجود خارجی نداره

          موافقم ۳
          مخالفم ۶
        6. سوشیانت

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (305 ديدگاه)

          خب دوست عزیز این ماشین برای خانواده های پر جمعیت هست که سواری اسپرت و ماسل کار مانند میخوان یه ماشین سه ردیفه که حتما نباید لوکس باشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۱۱
  10. MC20

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    نتایج دوئل قبلی بین جیپ واگنییر و نیسان آرمادا

    مجموع آراء: ۱۵۱۶

    آراء تویوتا: ۹۶۵

    آراء فورد: ۵۵۱

    پیروز دوئل: جیپ واگنییر با کسب ۶۳ درصد از کل آراء !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
    1. MC20

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      عرض سلام و خداقوت و خسته نباشید به عزیزان سایت … می دونم کارتون زیاده و زحمت می کشید و شاید گاهی وقت ها بعضی چیزها از جلوی چشم دربره و اشتباه سهوی هم پیش بیاد … کاملا طبیعیه و هیچ گلایه و طلبی نیست … کامنت قبلی صرفا جهت یادآوری بود … همیشه بهترین بودن ، سخت ترین کاردنیاست … قدردان زحمات شما عزیزان هستیم … پاینده باشید …

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
    2. بی خیال اسم

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (193 ديدگاه)

      MC20 جان از این باگ ها کم از پدال ندیدیم

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. MC20

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        داداش تا یه حدود زیادیش رو باید حق داد … من خودم هم خیلی وقت ها کامنت رو با غلط املایی یا غلط دستور زبانی نوشتم … بالاخره بالانس بین سرعت و دقت یا کیفیت و کمیت ، خیلی سخته … کسی که در حوزه های اندیشه محور یا تولید محتوی کارکرده ، می دونه … بی عیب و بی نقص فقط هست خدا … ما بقی هرچه که باشد ، بلاشک ناقص …

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. بی خیال اسم

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (193 ديدگاه)

          آره حق می گی برادر

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. MC20

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        مخلصم داداش …

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. ali(chevynova)

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5830 ديدگاه)

    انتخابم دورانگو پرفروش هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳۲
  12. امیرحسین

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    همه چی دوج خوبه جز رنگه سبزش و دو خط وسط مشکی چون بهش نمیاد واقعا

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  13. جنوب

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    آخ از این سکویا. عالیه.
    جاش بشدت تو ایران خالی بود و هست

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
  14. Alan.r

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    سکویا زیباتر کم مصرف تر جادار تر ایمن تر و با ظرفیت بکسل بیشتر و ارزون تره پس صد درصد تویوتا

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۵
  15. Sina

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    عاخه چیه سکویا با دورانگو مشترکه که بینشون دوئل برگزار کردین!!!!

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  16. 4wheeled

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دورانگو افسانه ای،خیلی پیره اما بازم فنیش خیلی بهتر از رقیب جدیدشه
    اختلاف فروشش هم خیلی زیاده

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۷
  17. Amir mahdi @-1387

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تویوتا خوشگل تره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴
  18. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (471 ديدگاه)

    تویوتا بهتره ظرفیت بکسل بیشتر و جادار تره شتاب هم که به درد این سگمنت نمی خوره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  19. AMD

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    دورانگو کاملا برتری داره فقط قدیمیه ولی بهتره

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۷
  20. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    سکویا ماشین بهتریه
    اما دوج وحشی تره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  21. SRT

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (546 ديدگاه)

    شاید سکویا بهتر باشه ولی دورانگوی وحشی عشقه

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
  22. پژمان

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    وقتی پای دورانگو وسط باشه اکثراً انتخابشون دورانگو هست

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۷
  23. بی خیال اسم

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    در اینجا برتری کامل با تویوتا هست جز مشخصات صفر تا صد یا ۴۰۰ متر و تاپ اسپید و….

    که زیاد اهمیت ندارند در این کلاس

    مثلا اینجا تویوتا از ظرفیت بکسل بیشتری برخوردار هست که در این کلاس مهمه
    ظرفیت بار تویوتا بیشتره
    مصرف سوختش کمتره
    و قیمت کمتری هم داره
    ظرفیت سرنشینش هم بیشتره

    که این ها صددرصد واسه یک خانواده که می خوان شاسی بلند فول سازه بخرن بسیار مهمه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
    1. Dian

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (273 ديدگاه)

      متسفانه اکثر کاربران پدال همه چی رو شتاب و سرعت میبینن
      فروش دورانگو ممکنه بخاطر سابقه طولانی مدت حضورش تو بازار امریکا باشه
      ولی ممکنه با عرضه شدن نسل جدید سکویا نتایج کم کم تغییر کنه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
      1. بی خیال اسم

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (193 ديدگاه)

        بله دوست عزیز نه تنها کل پدال بلکه اکثر خودرو دوست ها و ماشین باز ها

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  24. علی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    هم جیپ را دوست دارم هم تویوتا را ، پس انتخابم هردو هست .

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  25. hadi6

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    با احترام به دوج تویوتا رو انتخاب کردم
    کاش تویوتا هم موتور V8 رو نگه میداشت مثل دوج…

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  26. پدرام

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (516 ديدگاه)

    دورانگو با این مشخصات بیشتر برای درگ و کل کل خوبه تا استفاده خانوادگی و اگر هم دقت کنید فول نیست
    زمانی که دوج ماشینی رو روی پلت فرم جیپ گرندواگنر ساخت اون زمان اس یووی فول سایز هم داره اما این به اندازه سکویا و سابربن و… بزرگ نیست

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  27. Erfan

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    دورانگو در برابر سکویا شانسی نداره.
    مصرف سوخت وحشت ناک زیادی داره دورانگو.
    در ضمن کسی هم که یه شاسی بلند بزرگ خانوادگی رو برای حداکثر سرعت و این چیزا نمیخره.
    ظرفیت بکسل بیشتر.طول بیشتر.حجم بار بیشتر و قیمت کمتر و کیفیت بالا تر و همچنین طراحی خیلی بروزتر چیزیه که این سگمنت نیاز داره.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  28. امیر

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    سکویا از نظر فنی خیلی پیشرفت کرده و واقعا دوس داشتنی شده اما در مقابل دورانگو صرفا یه شوخیه
    آمار فروش کاملا واضحه ، البته ک بنظرم قیاسشون خیلی منصفانه نیست!

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  29. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    انتخاب هر دو

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  30. Reza

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    تویوتا بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا