دوج

فراخوان وانت های هوی دیوتی رم بخاطر نشت روغن گیربکس و خطر آتش‌سوزی

شرکت فیاتکرایسلر اعلام کرد برخی وانت های هوی دیوتی رم را فراخوان می‌کند. نشت روغن گیربکس این خودروها می‌تواند باعث آتش‌سوزی حدود ۲۵۰ هزار دستگاه وانت پیکاپ ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ رم شود و به همین خاطر مالکان خودروهای یاد شده باید در اسرع وقت به نمایندگی های مجاز رم مراجعه کنند.

فراخوان موردبحث شامل وانت پیکاپ های رم ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ و وانت های ۳۵۰۰ مدل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ خواهد شد. بر اسناد منتشر شده توسط NHTSA، وانت های هوی دیوتی مجهز به پیشرانه ۶.۷ لیتری توربودیزل کامینز و گیربکس ۶۸RFE شاید فشار و گرمای بیش از حد را در گیربکس تجربه کنند. این امر می‌تواند منجر به نشت روغن گیربکس به داخل پیشرانه شود. اگر روغن گیربکس با جرقه و آتش در تماس باشد احتمال آتش‌سوزی وجود خواهد داشت. رم اشاره‌ای به وجود مشکل مشابه در وانت های مجهز به پیشرانه‌ها و گیربکس‌های دیگر نکرده است.

بخش اعظم محصولات فراخوان شده از نوع رم ۲۵۰۰ هستند و تعداد ۱۹۹۳۱۷ دستگاه از آن‌ها که بین ۴ سپتامبر ۲۰۱۹ تا ۴ نوامبر امسال تولید شده‌اند باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. ۴۸۹۶۵ دستگاه رم ۳۵۰۰ تولیدی در تاریخ‌های مشابه نیز باید همین کار را انجام دهند. در کل تعداد ۲۴۸۳۴۲ دستگاه از وانت های هوی دیوتی رم تحت تأثیر این فراخوان هستند. فعلاً راه‌حل رفع این مشکل اعلام نشده است. گفته می‌شود شاید در زمان وجود مشکل نشانگر خطای پشت آمپرها روشن شود.

فیات-کرایسلر پس از آنکه گزارش آتش‌سوزی بخش پیشرانه محصولاتش را دریافت کرد بررسی مشکلات این وانت‌ها را شروع نمود. این خودروساز از ۱۶ گزارش حادثه و ۱۶ ادعای گارانتی آگاه شد و همچنین یک گزارش جراحت کوچک نیز به دستش رسید اما خوشبختانه تاکنون گزارش فوت مرتبط با این فراخوان منتشر نشده است. به نظر می‌رسد فراخوان یاد شده ارتباطی با فراخوان ۶۰۰ هزار دستگاه وانت رم مجهز به پیشرانه دیزلی کامینز در سال ۲۰۲۱ ندارد. در آن زمان مشکل خودروهای رم به پمپ سوخت پرفشاری مربوط می‌شد که پیشرانه را از کار می‌انداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    نشت واسکازین و ورودش به موتور.
    از اون مشکلاتی هست که هزینه ی زیادی برای شرکت داره چون باز و بست و تعویض واشر و کاسه نمد و… وقت گیره تازه اگر مشکل همینا باشه.

    موافقم 38
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کاری به فراخوانش ندارما !
      خدایی دوج عجب وانتای خری میسازه !
      فکر نکنم از دوج آمریکایی‌سازتر داشته باشیم !
      هر چی میسازه جون میده واسه فیلم MAD MAX !

      عصاره‌ی دوج اون چیزیه که انتظار میره و همین رو مقایسه کنید با امروز کادیلاک و بیوک !!!

      موافقم 31
      مخالفم 8
      1. سوشیانت

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1919 ديدگاه)

        این رو رم ساخته نه دوج قبل از سال ۲۰۰۹ میشد گفت پیکاپ دوج ولی الان نه

        موافقم 12
        مخالفم 3
    2. Chevrolet3

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      فقط اون اگزوز استیل بزرگ کجش که توی پیکاپی قدیم امریکا هم هست )))))

      موافقم 11
      مخالفم 2
  2. شهاب

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    فکر کنم چند نفر کارمند و کارگر ژاپنی دارن در شرکت فیات–کرایسلر کار میکنن !!!!!!!!!!!!

    موافقم 24
    مخالفم 50
    1. محسن

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (158 ديدگاه)

      ولی من فکر میکنم چند تا کارگر کره ای استخدام کرده…

      موافقم 46
      مخالفم 14
      1. شهاب

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (251 ديدگاه)

        فدات شم من که از روی حسودی یا تنگ نظری یا دشمنی نمیگم ! چون تعداد فراخوان بالا هست و ژاپنیها هم یَد طولایی در فراخوانهای با تعداد زیاد و بعضاً میلیونی دارن گفتم !

        موافقم 16
        مخالفم 33
    2. علی

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      یه کارگر ژاپنی شرف داره به هزارتا فن کره ای بیکار که ولو شدن تو فضای مجازی

      موافقم 45
      مخالفم 13
    3. datsun

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      نمکدون
      حالا خوبه همین ژاپنی ها اومدن و قابلیت اطمینان رو وارد صنعت خودرو کردن صنعت خودرو کره که کلا با تکنولوژی ژاپنی بالا اومد و به اینجا رسید خود هیوندای نظرات شما رو راجب ژاپن بخونه خندش میگیره

      موافقم 34
      مخالفم 11
      1. شاهین

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        به ترول ها بها ندید

        موافقم 40
        مخالفم 10
        1. شهاب

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (251 ديدگاه)

          جناب احمد زاده ! ممنونم از لطف بی پایان شما !!!!! در ضمن کامنتهای من رو منتشر کنین جون چندتاش منتشر میشه و چندتاش نمیشه

          موافقم 9
          مخالفم 27
        2. شاهین

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          ممنونم از شما
          دلیل کامنت هایی که منتشر نمیشن تلاش برای خراب کردن جو سایت و انتشار توهین به دیگر خودروسازان هستش.

          موافقم 19
          مخالفم 8
        3. شهاب

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (251 ديدگاه)

          خیلی جالب شد😂😂😂 !!!!! خُب باشه اگر ایراد از من هست ، پس من تا یک مدت آتش بس اعلام میکنم تا معلوم بشه مشکل از کجاست

          موافقم 6
          مخالفم 13
  3. downfall

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (128 ديدگاه)

    این سوسول بازیا چیه 248 هزارتا! فراخوان یعنی هیوندا که پونزده میلیون فراخوان میزنه به این میگن فراخوان. اینا بچه بازیه

    موافقم 36
    مخالفم 15
    1. محمدرضا

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      الان زیر پست رم با هیت کردن هیوندا تونستی تویوتارو بالا ببری😅

      موافقم 11
      مخالفم 16
    2. شهاب

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      آقای محترم یک نگاه به اون لیستهای طول و دراز فراخوانهای میلیونی در هر بار توسط ژاپنیها بنداز تا حساب کار بیاد دستت ! اما هیوندای تا بحال فراخوان میلیونی نداشته ! قضاوت با مخاطبان و خواننده های مطالب

      موافقم 11
      مخالفم 22
    3. 4wheeled

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      رکورد فراخوان که دست اسباب بازیه جاپونه (هوندا) با ٣/۵ میلیون فراخوان 🤣
      دوم هم مال تویوتا با ٣ میلیون 🤣
      حساب کنی ٨٠ درصد تولیداتو فراخوان دادن 🤣

      موافقم 3
      مخالفم 9
  4. MILADZM

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    اتفاقا یکم پیش داشتم خبرش رو توی سایت the fast lane truck میخوندم
    اینجور که میگن توی شرایط پرفشار ممکنه روغن گیربکس نشت بکنه و تحت تاثیر حرارت انجین منجر به آتش سوزی بشه
    به هر حال یکم مشکل نگران کننده ای هستش
    امیدوارم نمایندگی های رم به زودی این مشکل رو حل کنن .
    ولی هیچ کدوم از اینا نمیتونه خدشه ای به جایگاه دومین پیکاپ تراک پرفروش ایالات متحده وارد کنه
    رم یعنی سنت
    رم یعنی اصالت
    رم یعنی کلاسیک
    رم یعنی لوله اگزوز قلدر

    موافقم 10
    مخالفم 17
  5. Payfast

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    وانت با موتور به اون حجیمی داری میخوای نشت روغن نکنه؟

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. datsun

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      عجب منطقی

      موافقم 8
      مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    جنس دهه۹۰ این ماشین کجا جنس ۲۰۲۲ کجا این جنس ۲۰۲۲ معلومه چقد بی کیفیته

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. احسان

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کلن به نظرم جالبه فراخوان دادن ها چون برای مشتری شون ارزش قائل هستن حالا هر شرکتی فرقی نداره آلمانی باشه فرانسوی کره ای آمریکای ژاپنی کلن کلی میگم به نظرم این دوست داشتنی ترین کاره چون به فکر مشتری ها شون هستن

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا