فراخوان وانت های هوی دیوتی رم بخاطر نشت روغن گیربکس و خطر آتشسوزی
فراخوان موردبحث شامل وانت پیکاپ های رم 2500 مدل 2020 تا 2023 و وانت های 3500 مدل 2020 تا 2022 خواهد شد. بر اسناد منتشر شده توسط NHTSA، وانت های هوی دیوتی مجهز به پیشرانه 6.7 لیتری توربودیزل کامینز و گیربکس 68RFE شاید فشار و گرمای بیش از حد را در گیربکس تجربه کنند. این امر میتواند منجر به نشت روغن گیربکس به داخل پیشرانه شود. اگر روغن گیربکس با جرقه و آتش در تماس باشد احتمال آتشسوزی وجود خواهد داشت. رم اشارهای به وجود مشکل مشابه در وانت های مجهز به پیشرانهها و گیربکسهای دیگر نکرده است.
بخش اعظم محصولات فراخوان شده از نوع رم 2500 هستند و تعداد 199317 دستگاه از آنها که بین 4 سپتامبر 2019 تا 4 نوامبر امسال تولید شدهاند باید به نمایندگیها مراجعه کنند. 48965 دستگاه رم 3500 تولیدی در تاریخهای مشابه نیز باید همین کار را انجام دهند. در کل تعداد 248342 دستگاه از وانت های هوی دیوتی رم تحت تأثیر این فراخوان هستند. فعلاً راهحل رفع این مشکل اعلام نشده است. گفته میشود شاید در زمان وجود مشکل نشانگر خطای پشت آمپرها روشن شود.
فیات-کرایسلر پس از آنکه گزارش آتشسوزی بخش پیشرانه محصولاتش را دریافت کرد بررسی مشکلات این وانتها را شروع نمود. این خودروساز از 16 گزارش حادثه و 16 ادعای گارانتی آگاه شد و همچنین یک گزارش جراحت کوچک نیز به دستش رسید اما خوشبختانه تاکنون گزارش فوت مرتبط با این فراخوان منتشر نشده است. به نظر میرسد فراخوان یاد شده ارتباطی با فراخوان 600 هزار دستگاه وانت رم مجهز به پیشرانه دیزلی کامینز در سال 2021 ندارد. در آن زمان مشکل خودروهای رم به پمپ سوخت پرفشاری مربوط میشد که پیشرانه را از کار میانداخت.