از زمانی که بازگشت پیکاپ رم با پیشرانهٔ V8 همی اعلام شد، ظرف تنها ۲۴ ساعت بیش از ۱۰ هزار سفارش خرید ثبت شده که نشاندهندهٔ محبوبیت بالای موتور V8 در بین خریداران است.
ماه گذشته، رم از پیکاپ ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرد و از بازگشت موتور افسانهای ۵.۷ لیتری V8 همی خبر داد. مدیرعامل رم «تیم کونیسکیس» اعتراف کرد که حذف پیشرانهٔ همی اشتباه بزرگی بوده و به همین دلیل پس از تنها یک سال، این پیشرانه دوباره زیر کاپوت پیکاپ ۱۵۰۰ بازگشت. بازگشت این موتور با استقبال بینظیر خریداران همراه شده است و به گفتهٔ رئیس فروش استلانتیس در آمریکای شمالی، رم در ۲۴ ساعت اول پس از اعلام بازگشت همی، بیش از ۱۰ هزار سفارش برای این پیکاپ دریافت کرده است. برای درک بهتر این رقم، رم در سهماهه دوم سال تنها ۵۱,۸۴۸ پیکاپ سبک فروخته بود.
موتور ۵.۷ لیتری V8 همی بهعنوان آپشنی با قیمت ۱,۲۰۰ دلار در اکثر نسخههای این پیکاپ عرضه میشود و ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ارقام نسبت به موتور پایه ۳.۶ لیتری V6 بهبود قابلتوجهی دارد، اما در مقایسه با موتور ۳ لیتری هوریکین شش سیلندر خطی توئین توربو که ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، کمی ضعیفتر است. با وجود برتری عددی هوریکین، کونیسکیس توضیح داد که برخی مشتریان رم سیلندرها را میشمارند و عاشق V8 هستند.
آنها احساس میکردند که رم با حذف همی، چیز مهمی را کنار گذاشته و این شرکت نگران بود مشتریان به سمت فورد و جنرال موتورز بروند که هنوز در پیکاپهای خود پیشرانههای V8 تنفس طبیعی را ارائه میکنند. او افزود:
وقتی آنها را از دست بدهید، بازگرداندنشان تقریباً غیرممکن است.
با توجه به این آمار، برنامه رم برای بازگرداندن همی موفقیتی خیرهکننده داشته است ولی کونیسکیس هشدار داده که عرضه اولیه ممکن است به دلیل تقاضای بالا کمی با مشکل مواجه شود تا زمانی که تولید به تقاضا برسد.
yektachafi
۱۴ تیر ۱۴۰۴منم بودم صف میکشیدم
صف واسه این کجا
واسه دنا و تارای حلبی کجا
ممد ژانگولر
۱۴ تیر ۱۴۰۴تبریک میگم به هوادارهای خودروی سوخت فسیلی امیدوارم تو این گرمای هوا و گردو خاک و سروصدای خودروهای یوغور بهشون خوش بگذره .
خداوند مارو اشرف مخلوقات نامید
(Ali(chevynova
۱۴ تیر ۱۴۰۴ای جان
موتور ۸ آمریکاییه دیگه
تا روز قیامت خواهان داره اونم اگه پوشراد باشه و سنتی مثلHEMI
بابا مرحبا🇺🇸
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ تیر ۱۴۰۴خدا وکیلی با کدوم عقل همی رو کنار گذاشتید.بازم خوبه زود فهمیدید.حالا همین چارجر جدید رو به همی مجهز کنید و ببینید چیکار ویکنه
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۴هرچی فکر میکنم تاوارس چرا همی رو حذف کرد دلیل منطقی پیدا نمیکنم جز همونی که پدال قبول نمیکنه بنویسم.
Mr. gt c
۱۴ تیر ۱۴۰۴هیچکی آرمیچر نمیخواد، جز علفخورا….
! i M α η δ υ α R
۱۴ تیر ۱۴۰۴طرفداران جاروبرقی عزیز …
سلام گُنده من رو از پشت رام 1500 می شنوید …
همه دنیا فهمیدن و دارن دور می زنند …
😵💫😵💫😵💫
از سیاست مدار و تولید کننده و مشتری گرفته تا خبرنگار و نمایشگاه دار و دلال !!!
راستی ، هنوز هم به گیگا فاکتوری برلین امید دارید ؟
از سهام تسلا که باهاش کل دنیا رو می خریدید و آزاد می کردید چه خبر ؟
از معماری جدید چه خبر ؟
راستی خود ماسک هم که داره از آمریکا دیپورت میشه پرِتوریا !!!
🫣🫣🫣
در نهایت …
یک ” خاک بر سر نباشید ” هم بگم به کارولس تاوارس عزیز گور به گور شده …
که مغزش از گردو هم کوچیک تر بود …
10000 سفارش در 24 ساعت !!!
انشاءالله هر جا هستی ، موفق نباشی …
در به در باشی …
Cadillac-V
۱۴ تیر ۱۴۰۴میدونی فرق ما با اونا چیه؟
ما یکی مثل تاوارس رو نگهش میداریم میزاریم به گند زدنش ادامه بده چون گردنش کلفته
ولی اونا به محض خراب کردن میندازن بیرون و یکی دیگه میارن و پیشرفت میکنن
! i M α η δ υ α R
۱۴ تیر ۱۴۰۴ما رو که ولش کن …
ولی اونها هم به تاوارس بیش از حد میدون دادن …
همچین هم به محض هم نبود …
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۴ای تاوارس ای تاوارس
محمد
۱۴ تیر ۱۴۰۴کلا هرچیزی که یهویی حذف یا ممنوع بشه یا مخالفت شدید مردم محافظه کار یا سنتی مواجه میشه ، موتور هوریکن موتور عالی و مدرن هستش و از لحاظ فناوری همه جوره به موتور قدیمی همی برتری داره بهترین کار این بود رم مثل فورد که موتور های اکوبوست و شورلت که موتور های توربوش رو در کنار موتور های قدیمی تر میفروخت مردم به مرور زمان وقتی میدیدن موتور جدید بهتره خود به خود سمتش میرفتن ، همین اتفاق برای هوریکین هم می افته و با معرفی نسخه های بهبود یافتش خود به خود مردم جذبش میشن
KAIZEN
۱۴ تیر ۱۴۰۴زنده باد پیشرانه درونسوز تنفس طبیعی
JaMsHiD-B
۱۴ تیر ۱۴۰۴درود بر موتور احتراق داخلی
عشقه عشق