دوج چلنجر هنسی با قدرت 1000 اسب بخار؛ فرار از زندان!
طی سالهای اخیر، توانایی مهندسان هنسی در تقویت پیشرانهی سوپرشارژ امریکایی، با تولید خودروهایی بسیار قدرتمند ثابت شد. در تازهترین مدل، پیشرانهی 6/2 لیتری V8 هلکت، با قدرت 807 اسب بخار و گشتاور 972 نیوتنمتر، به 1000 اسب بخار و 1285 نیوتنمتر ارتقا یافته است.
پیشتر، نامگذاریهای خاص در تولیدات هنسی وجود داشت. مثلا شورولت کامارو هنسی، اگزرسیست (جنگیر) نام گرفت و نسخههای تیونینگشده از فورد برانکو یا F-150 به نام ولوسی رپتور عرضه شدند. حالا برای دوج چلنجر SRT هنسی، نام جیلبریک انتخاب شده است.
ظاهرا برای چلنجر هنسی، فقط پیشرانه و تجهیزات مرتبط با آن، شامل سیستم سوخترسان، خنککننده و هدایت هوا در پکیج HPE1000 تغییر داده شده؛ اما جعبهدنده و اجزای کلی بدنه، مشابه نسخهی اصلی هستند. با این شرایط، ساختار دیفرانسیل عقب و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دوج که سال 2017 روی چلنجر نصب شد، در مدل هنسی هم وجود دارد. از سویی دیگر، تایرهای چهارفصل پیرلی به خریدار این خودروی خاص، داده میشود تا چسبندگی بیشتر فراهم شود.
چهار سال قبل هم، دوج چلنجر رِدآی و دیمون تیونینگ هنسی به قدرت 1000 اسب بخار رسیده بودند. پکیج HPE1000 هنسی با قیمتی حدود 30 هزار دلار برای چلنجر، محصول جدیدی نیست اما نام تجاری جیلبریک، به تازگی معرفی شده و احتمالا برای انواع تولیدات دوج، در آینده استفاده خواهد شد. ممکن است بهزودی، چارجر و دورانگو جیلبریک نیز توسط هنسی، عرضه میشوند.