رم 1500 شارژر 2025 رونمایی شد؛ بهبود طراحی و هزار کیلومتر توان پیمایش!
رم 1500 رمشارژر 2025 نسخه جدید وانت رم به شمار میرود که از یک ژنراتور بنزینی استفاده میکند تا نیروی حاصل را به یک موتور برقی منتقل کند و با هر بار شارژ باتری و باک پر، مسافتی 1,104 کیلومتری را فراهم کند. این وانت بهاصطلاح «EREV» (خودرویی برقی که برای پیمایش مسافت بیشتر از فناوری بنزین کمک میگیرد) از نیمه نخست سال آینده میلادی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
این حرکت رم که ممکن است با ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید ایالاتمتحده، و کاهش نرخ رشد خرید خودروهای برقی در این کشور هم ارتباط داشته باشد، باعث عقب افتادن عرضه نسخه تمام برقی رم 1500 REV میشود. برنامه زیرشاخه وانتسازی شرکت دوج بر آن بود که ابتدا نسخه برقی را تا پایان 2025 به دست مشتریانش برساند اما حال آن را تا 2026 تحویل نخواهد داد. توجه بیشتر مردم و آشنایی آنها با فناوری این خودرو و نمونههای مشابه باعث شده که به این مدلها علاقه نشان دهند. به همین دلیل، خودروسازان بزرگ دیگر مانند فولکسواگن، فورد و دیگر برندهای کرهای هم در حال کار روی تولید EREVهای خود هستند.
رم 1500 رمشارژر خریداران سنتیتر را هدف قرار میدهد. این خودرو که همچنان از بنزین هم استفاده میکند، گستره مسافت خیرهکننده خود را به مالکان نشان میدهد و این نگرانی را برایشان رفع میکند. از سوی دیگر، تجهیز این خودرو به توان کششی و یدک بالا نیازهای مشتریان را بهخوبی رفع میکند و بهرهمندی آن از پیشرانه برقی، آنها را با فناوریهای روز آشنا میکند و دید منفی خریداران را از الکتروموتورها دور میکند؛ اقدامی که برای عرضه نسخه تمام برقی حیاتی قلمداد میشود.
خریداران رم 1500 رمشارژر در حالت تمام برقی مسافتی 190 تا 224 کیلومتری را طی میکند که برای گشتوگذار در شهر و حومهها مناسب خواهد بود. کاربر درصورت نیاز به یدککشیدن بارهای سنگین و سفرهای طولانیتر به ژنراتور بنزینی خود روی میآورد.
رمشارژر 2025 که با نرخ پایه 60 هزار دلار عرضه خواهد شد، از یک پیشرانه 3.6 لیتری V6 سود میبرد که نقش ژنراتور را برای موتورهای برقی ایفا میکند. تمام 663 اسب بخار قدرت و 833 نیوتن متر گشتاور تولیدشده توسط این پیشرانه به چهارچرخ خودرو میرسد تا آن را به قابلیتهای آفرودی هم مجهز کند. هر چند بدنه این خودرو وزن زیادی دارد اما در عرض 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرسد.
این تصمیم جدید همزمان با جابهجایی مقامهای مدیریتی در مجموعه رم، دوج و استلانتیس همراه شده است. نظر شما درباره یک EREV چیست؟ آیا بهتر نبود صنعت پیش از رونمایی از محصولات برقی، به شیوه شرکت رم عمل میکند و کاربران را با پیشرانههای برقی آشنا میکرد و سپس تحول را ایجاد میکرد؟