وانت برقی دوج با شارژ کامل بیش از هزار کیلومتر را طی میکند.
رم ۱۵۰۰ رمشارژر ۲۰۲۵ نسخه جدید وانت رم به شمار میرود که از یک ژنراتور بنزینی استفاده میکند تا نیروی حاصل را به یک موتور برقی منتقل کند و با هر بار شارژ باتری و باک پر، مسافتی ۱,۱۰۴ کیلومتری را فراهم کند. این وانت بهاصطلاح «EREV» (خودرویی برقی که برای پیمایش مسافت بیشتر از فناوری بنزین کمک میگیرد) از نیمه نخست سال آینده میلادی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
این حرکت رم که ممکن است با ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید ایالاتمتحده، و کاهش نرخ رشد خرید خودروهای برقی در این کشور هم ارتباط داشته باشد، باعث عقب افتادن عرضه نسخه تمام برقی رم ۱۵۰۰ REV میشود. برنامه زیرشاخه وانتسازی شرکت دوج بر آن بود که ابتدا نسخه برقی را تا پایان ۲۰۲۵ به دست مشتریانش برساند اما حال آن را تا ۲۰۲۶ تحویل نخواهد داد. توجه بیشتر مردم و آشنایی آنها با فناوری این خودرو و نمونههای مشابه باعث شده که به این مدلها علاقه نشان دهند. به همین دلیل، خودروسازان بزرگ دیگر مانند فولکسواگن، فورد و دیگر برندهای کرهای هم در حال کار روی تولید EREVهای خود هستند.
رم ۱۵۰۰ رمشارژر خریداران سنتیتر را هدف قرار میدهد. این خودرو که همچنان از بنزین هم استفاده میکند، گستره مسافت خیرهکننده خود را به مالکان نشان میدهد و این نگرانی را برایشان رفع میکند. از سوی دیگر، تجهیز این خودرو به توان کششی و یدک بالا نیازهای مشتریان را بهخوبی رفع میکند و بهرهمندی آن از پیشرانه برقی، آنها را با فناوریهای روز آشنا میکند و دید منفی خریداران را از الکتروموتورها دور میکند؛ اقدامی که برای عرضه نسخه تمام برقی حیاتی قلمداد میشود.
خریداران رم ۱۵۰۰ رمشارژر در حالت تمام برقی مسافتی ۱۹۰ تا ۲۲۴ کیلومتری را طی میکند که برای گشتوگذار در شهر و حومهها مناسب خواهد بود. کاربر درصورت نیاز به یدککشیدن بارهای سنگین و سفرهای طولانیتر به ژنراتور بنزینی خود روی میآورد.
رمشارژر ۲۰۲۵ که با نرخ پایه ۶۰ هزار دلار عرضه خواهد شد، از یک پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 سود میبرد که نقش ژنراتور را برای موتورهای برقی ایفا میکند. تمام ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۳۳ نیوتن متر گشتاور تولیدشده توسط این پیشرانه به چهارچرخ خودرو میرسد تا آن را به قابلیتهای آفرودی هم مجهز کند. هر چند بدنه این خودرو وزن زیادی دارد اما در عرض ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
این تصمیم جدید همزمان با جابهجایی مقامهای مدیریتی در مجموعه رم، دوج و استلانتیس همراه شده است. نظر شما درباره یک EREV چیست؟ آیا بهتر نبود صنعت پیش از رونمایی از محصولات برقی، به شیوه شرکت رم عمل میکند و کاربران را با پیشرانههای برقی آشنا میکرد و سپس تحول را ایجاد میکرد؟
(Ali(chevynova
۳۰ آذر ۱۴۰۳ماشالاه دوج دوست داشتنی
راستی تایم زدن کوروت رو به عاشقات اصالت تبریک میگم
NAVID@@98
۳۰ آذر ۱۴۰۳اوفففففففف ماشاءاللّه🔥
مثل روز ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ آذر ۱ بلند خوب عشق خدایی هستن
موتور فقط ۸ سیلندر به بالا ۱۱۱۱۱۱۱۱
کلا بهترین هرچیز همیشه
حجم هم همینطور اوفففففففف !!!!!!!!!!! ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ ۱۱ 🔥💪
حمید
۳۰ آذر ۱۴۰۳سلام. این برند لعنتی، محصولاتش بسیار دلربا هستند. همه وانت هایش یه روح خارق العاده در خودشان دارند. حیف و صد حیف، برای ما در درون این مرز و بوم، انگار فقط برای تماشا آمده ایم. یک ملت بینوا، با دل هایی پر از حسرت و افسوس. به پول یک تارا، این خودرو را بدون قرعه کشی، فقط با یک سر زدن ساده به نمایندگی میشه با شرایط عالی خرید و به خانه برد.
مشتاقی
۳۰ آذر ۱۴۰۳دلم به حال آمریکایی ها میسوزه که تو اون فضا جوگیر میشن و با پولی که میتونن یه سدان یا شاسی بلند لوکس بخرن، میرن وانت میخرن!
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳دلت نسوزه، همون وانت های آمریکایی قابلیت هایی دارن که سدان ها ندارن.
پیرمرد قدیمی
۱ دی ۱۴۰۳اونجا مثل ایران نیست که KMC بخرن ازش به عنوان خودرو شهری استفاده کنن و با ارتفاع بالا خودنمایی کنن، از این رم قراره کار کشیده بشه.
هرچیزی مخصوص کاری ساخته شده….
Amir
۱ دی ۱۴۰۳دلت به حال خودمون بسوزه مرد حسابی اخه
همچین ماشینهایی از نزدیک هم ندیدم چ برسه سواری
Sina_carshow
۱ دی ۱۴۰۳به خاطر ارتقاع خیلی بالایی که دارن یه جور کیف خاص داره سواریشون از طرفی به لطف نیروی اینرسی شتاب رو مضاعف نشون میده مثلا یه وانت رم بتونه ۰ تا ۱۰۰ رو تو ۴.۵ یا ۵ ثانیه بره هیجانش از یه شتاب ۳.۵ ثانیه ای ماشین سواری بیشتره
از طرفی خیلیهاشون واقعا سواری با کیفیت و نرمی دارن کیفیت ساخت بالایی دارن
این پیکاپ erev هم دقیقا همین چیزی بود که بازار آمریکا بهش نیاز داشت به خاطر رنج بالاش و مصرف قابل قبولش
از الان میتونم بگم فورد f150 لایتنینگ رو شکست میده تو آمار فروش به خاطر همین مسئله ریز ولی بسیار با اهمیت
froG-driVer
۳۰ آذر ۱۴۰۳کاری به هیچی ندارم،طراحی بیرونی خوبه،ولی این کابینه تابحال کجا دیدین به این خوبی🫠
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳این موتور همون پنتااستاره؟
از پنتااستار 600 اسب گرفتن؟؟؟
ali_x76
۳۰ آذر ۱۴۰۳پنتا استار V6 فقط نقش شارژر (range extender) رو داره و مستقیم به چرخها نیرو نمیده.
اون ۶۰۰ اسب مربوط به موتورهای برقی سوار شده روی محور عقب و جلوئه.
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳(رمشارژر ۲۰۲۵ که با نرخ پایه ۶۰ هزار دلار عرضه خواهد شد، از یک پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 سود میبرد که نقش ژنراتور را برای موتورهای برقی ایفا میکند. تمام ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۳۳ نیوتن متر گشتاور تولیدشده توسط این پیشرانه به چهارچرخ خودرو میرسد تا آن را به قابلیتهای آفرودی هم مجهز کند)
این چی میگه پس
اشتباه نوشته حتما
KAIZEN
۳۰ آذر ۱۴۰۳فناوریEREV واقعا عالیه
مزدا میخواد از انجین روتاری در این سیستم استفاده کنه که عالیتر هم میشه
C4
۳۰ آذر ۱۴۰۳چرا عالی تر میشه ؟ روتاری با اون همه خرج و اطمینان ضعیف چرا باید عالی باشه ؟
Blue
۱ دی ۱۴۰۳وقتی قراره به عنوان ژنراتور استفاده بشه یعنی دیگه فشاری موتور نیست(مثلاً وزن ماشین یا تاثیر سبک رانندگی رو موتور)
اینجوری اصتحلاک خیلی پایین میخواد
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳استهلاک
Cert
۱ دی ۱۴۰۳همان فیسکر کارما است
این مدل رم خوب نیست
Mosafer
۳۰ آذر ۱۴۰۳چقدر زیبا و متناسب
nima.jdm
۳۰ آذر ۱۴۰۳اون ابهت دوج از بین رفت
امیرحسین
۳۰ آذر ۱۴۰۳فقط مدل ۲۰۱۲
محمد
۳۰ آذر ۱۴۰۳عالیه ، قدرت و گشتاور بالای موتور الکتریکی رو با راحتی سوختگیری بنزین داری ، اگه هم روزانه زیر ۲۰۰ کیلومتر تردد کنی میتونی ماشین رو تو خونه شارژ کنی و پمپ بنزین نری ، با این مشخصات و قابلیت ها و قیمت جذاب حتما استقبال خوبی ازش میشه ، باتری ها هنوز اونقدر به تکامل نرسیدن که وظایف سنگین تراک هارو انجام بدن ، ماشین های erev پل خوبی هستن بین ماشین های سوخت فسیلی و تمام برقی
مهدی
۱ دی ۱۴۰۳خوبه ولی در کل انگار فلسفه استفاده از برق رو فراموش کردن! الان بدبختی دوتا شد ! هم استهلاک موتور بنزینی هم استهلاک باطری و روتورها. کلا آدمیزاد حالش خوش نیست
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳خب الان فشار قبلی روی موتور بنزینی نیست