دوج

نسل کاملاً جدید چلنجر و چارجر با پلت‌فرم تازه و پیشرانه V8 در راه است

تاکنون به نظر می‌رسید دوج به‌زودی به‌طور کامل الکتریکی خواهد شد و مدل‌های بنزینی جذاب خود را کنار خواهد گذاشت اما گویا قرار نیست این اتفاق به این زودی‌ها رخ دهد زیرا گزارش جدیدی از موتورترند ادعا می‌کند که دوج هم‌اکنون در حال کار روی توسعهٔ نسل جدید ماسل کارهای خود با پیشرانهٔ V8 و پلت‌فرم محرک عقب جدید است. برای یادآوری، پیشینهٔ نسل کنونی چارجر به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد و چلنجر هم در سال ۲۰۰۸ به بازار آمد.

این خودروها خیلی زود به گاو شیرده دوج تبدیل شدند و هرچند قطعاً آیندهٔ صنعت خودروسازی الکتریکی خواهد بود اما تا زمانی که اکثر خودروهای خیابان‌ها برقی شوند هنوز یک دهه یا بیشتر زمان باقیمانده و دوج تصمیم گرفته از این فرصت استفاده کند و تا زمانی که بنزینی‌ها نفس می‌کشند یک نسل دیگر از ماسل کارهای خود را به بازار بفرستد. به گفتهٔ این شرکت، تا سال ۲۰۳۰ نصف محصولاتش الکتریکی خواهند شد که این یعنی تا آن زمان بخش عمده‌ای از فروش دوج را مدل‌های بنزینی تشکیل می‌دهند. حتی در سال ۲۰۳۰ هم نیمی از محصولات این شرکت همچنان بنزین می‌سوزانند.

دوج مدت‌ها است که به محدودیت‌های پلت‌فرم قدیمی LD رسیده است زیرا این نسخه‌ای کمی بروز شده از همان پلت‌فرم LX است که در اصل متعلق به مرسدس بنز E کلاس نسل W211 و S کلاس نسل W220 بوده و پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد. این در حالی است که دوج از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه چلنجر و چارجر بر اساس این پلت‌فرم فروخته است. سرانجام اما پلت‌فرم محرک عقب جدیدی برای این شرکت در راه است که می‌تواند به موتور V8 مجهز شود. این پلت‌فرم زیربنای نسل جدید چارجر، چلنجر، مازراتی کواتروپورته و احتمالاً کرایسلر ۳۰۰ خواهد بود.

چارجر و چلنجر جدید سبک‌تر از نمونه‌های کنونی خواهند بود و هندلینگ بسیار بهتری خواهند داشت. طرح‌های ظاهری این خودروها هنوز نهایی نشده‌اند اما ازآنجایی‌که ظاهر اصیل و سنتی محصولات دوج نقش بسیار مهمی در موفقیت آن‌ها داشته‌اند، نباید انتظار تغییرات بزرگی را نسبت به نسل کنونی داشته باشیم. انتقال قدرت در این خودروهای جدید همچنان توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عالی ZF صورت خواهد گرفت و آپشن چهارچرخ محرک هم ارائه خواهد شد.

فعلاً از پیشرانه‌های نسل بعدی چلنجر و چارجر چیزی نمی‌دانیم اما ازآنجایی‌که گروه کرایسلر به‌تازگی پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی جدیدی بنام هوریکین را معرفی کرده است، به‌احتمال‌زیاد در ماسل کارهای بعدی دوج از این موتور استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود در این خودروها دو نسخهٔ مختلف از پیشرانهٔ هوریکین با قدرتی از حدود ۴۰۰ اسب بخار تا بیش از ۵۰۰ اسب بخار ارائه شود و موتور V8 فقط به مدل‌های قدرتمند و سودآور هلکت اختصاص پیدا کند و حداقل ۸۰۰ اسب بخار قدرت را برای این مدل‌ها به ارمغان بیاورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. shahrukh

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    Mopar Or No Car🇺🇸
    پرچم رو بردی بالاتر جناب دوج🤩

    موافقم 90
    مخالفم 12
    1. رضا

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (113 ديدگاه)

      نمیخوام خوشحالی نوجوانان مملکت رو خراب کنم اما

      Confirmed: Next-Gen Dodge Charger, Challenger Will Be Electric Only
      Dodge says rumors to the contrary are incorrect.

      دوج خودش این خبرو رد کرده 🤣

      موافقم 14
      مخالفم 32
    2. viper2

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      جانمممم به موپار . جانممممم. عجب خبری بود .

      موافقم 32
      مخالفم 3
  2. ارین صاحب جمعی

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    دیگه فورد کلا با موستانگ باید بزاره دم کوزه ابشو بخوره تا دنیا دنیاست در ماسل کار حرف اول و آخر داج

    موافقم 40
    مخالفم 19
    1. امیرشایان فرازی

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (459 ديدگاه)

      شاهد بارش متداوم حق هستیم

      موافقم 26
      مخالفم 5
    2. مازیار

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2583 ديدگاه)

      اما اگه بخوابم فقط یک ماسل کار نام ببریم ماستنگ
      اولویت بیشتری داره
      به لحاظ سابقه فروش محبوبیت عملکرد بعنوان یه سوپرکار و غیره

      موافقم 23
      مخالفم 8
    3. Twin H Power

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      کرایسلر و زیر مجموعه هاش شدن اهرم فشار روی فورد .
      و همین فشار ها باعث تولید ماشینی مثل برانکو رپتور ، رپتور r و … شد .
      این رقابت باعث پیشرفت دو طرف هست و در آخر به سود مشتری …

      موافقم 32
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1705 ديدگاه)

        پروژه رپتور از سال ۲۰۰۹ شروع شد و روی کل پیکاپ سازها فشار اورد که نسخه های trd تویوتا و zr2 جی ام و همین تیرکس و ربل مجموعه کرایسلر معرفی شد که البته هیچکدوم هم نتونستن به رپتور برسن.

        اما پروژه رپتور ۸ سیلندر یه پاسخ احمقانه به یه جنگ احمقانه از سمت داج بود که ضعف هاشو پشت اعداد قایم می کنه و با پروپاگاندای رسانه ای پوشش میده و نتیجش شد هدر رفتن یه موتور دست ساز شاهکار روی یه پیکاپ !!!! این اسمش پیشرفت نیست چون رپتور R چیزی به این شاخه اضافه نکرده و صرفا برای بستن دهن رسانه ها و شوآف بود.

        موافقم 10
        مخالفم 22
    4. مهرانیان

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      باز هم تعصبات کودکانه. هر سه خودروساز داج، شورولت و فورد خودروهای عضلانی بی نظیری ارائه میکنند که هرسال یکی از یکی بهتر میشه و چنان رقابتی دارند که موجب شده کیفیتشون سر به فلک بذاره. بعدش در ایران، تعصبات استقلالی پرسپولیسی تراکتوری دارند.

      موافقم 28
      مخالفم 1
    5. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      آمار فروش که مخالفه
      ماشین کامل میخوای یعنی موستانگ دایی
      کیفیت داره
      تو پیستم پورشه رو میگیره
      شتابشم خوبه
      صدا شم که خوبه
      گنگم که هست
      برو بگی بعدی بیاد😎

      موافقم 9
      مخالفم 22
      1. phonix

        ۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        موستانگ پورشه رو تو پیشت میگیره؟
        نکنه شلبی رو با مدل های عادی مقایسه میکنی:/

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          راش دروغ نمیگم
          تو پدالم هست
          یک قیمتن
          و تو یه کلاس
          پس قابل مقایسه ان
          صحیح؟

          موافقم 8
          مخالفم 0
  3. ارین صاحب جمعی

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    فقط درباره گیربکسش فکر کنم باید یک سفارش مخصوص به zf و حتما باید یک نمونه از این ماشین به آلمان بره یا اینکه zf اونجا بره چون به هر حال یک پلت فرم جدیده که نیاز به یک گیربکس دقیق تر و شاید بینظیر لازم داره در هر صورت دوج با این کار آینده ماسل کار رو از موستانگ و فورد گرفته

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. امیر

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      قطعا تغییراتی در تنظیمات این گیربکس دوس داشتنی انجام میدن!

      موافقم 17
      مخالفم 0
  4. امیرشایان فرازی

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ماسل کار یک کلام
    اونم دوج والسلام

    موافقم 20
    مخالفم 3
  5. meysam

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3543 ديدگاه)

    به به به
    آفرین به این درایت
    به امید موفقیت روز افزون برای این برند جذاب

    موافقم 27
    مخالفم 3
  6. Joker

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    این درسته👍

    موافقم 25
    مخالفم 4
  7. امیر

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دوج همیشه خاص و جدای از دیگر خودروسازها بوده
    حتی با وجود انتقادها و مسائل منفی که درمورد کیفیت این برند وجود داشته، بازم همیشه در بحث فروش و محبوبیت حرف زیادی برای گفتن داشته
    شدیدا منتظریم!!!
    البته امیدوارم همچنان hemiبه عنوان اپشن وجود داشته باشه در نسل بعدی!

    موافقم 15
    مخالفم 4
  8. محمد

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1489 ديدگاه)

    من بیشتر از نسل بعدی چلنجر و چارجر برای ماسل کار برقی دوج هیجان دارم ، کنجکاوم بدونم چطوری میخواد روح یه ماسل کار رو تو یه ماشین برقی حفظ کنه ، قطعا بسیار چالشی تر از مدل های بنزینی آینده دوج خواهد بود که ۱۲۲ سال توی این زمینه تخصص داره

    موافقم 17
    مخالفم 2
  9. امیرشایان فرازی

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ماسل کار یک کلام
    اونم دوج والسلام

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. احمدرضا

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (729 ديدگاه)

    عکس آخر
    واااای

    موافقم 14
    مخالفم 1
  11. JDM lover

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    دمت گرم داج ، خوشحالمون کردی

    موافقم 14
    مخالفم 1
  12. Moon

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    چلنجر یعنی اصل و نسب ماسل کار آمریکایی تو دنیایی که موستانگ و کامارو تیشه به ریشه خودشون میزنند تو باید چلنجر باشی و با اقتدار و افتخار آمریکایی بودن خودت رو فریاد بزنی . چلنجر تنها ماشینی که بعد از اون افت بد خودروسازی آمریکایی دوست دارم داشته باشمش ، حتی اگه یک میلیون دلار قیمتش باشه !

    موافقم 14
    مخالفم 3
  13. R@min

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1705 ديدگاه)

    خبر خوبیه فقط کاش موتور V8 جدیدی ساخته میشد تا پلتفرم که البته اونم جدید نیست و صرفا یکی از پلتفرم های استنلانتیس خواهد بود.

    موافقم 7
    مخالفم 11
  14. M.Kkarimi

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (860 ديدگاه)

    جووووونمممم 😍😍🤩
    روزم ساخته شد …

    موافقم 9
    مخالفم 3
  15. Yasin

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    کاش به همین اندازه جذاب و دوست‌داشتنی باشن.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  16. Enayat

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نسل جدید یانکی ها مدافع سنت های آمریکایی سوارها
    خوش قدم باشید🤩

    موافقم 8
    مخالفم 1
  17. Hello 1

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    V8 حرف نداره🤌

    موافقم 7
    مخالفم 0
  18. SRT

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    Mopar or nocar

    موافقم 8
    مخالفم 2
  19. محمد هادی

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2152 ديدگاه)

    بلاخاره دوج تصمیم به تغییر بنیادی بر روی محبوب ترین ساخته فعلی خودش گرفت
    بسیار هیجان انگیز
    مطمئنا هممون بیصبرانه در انتظاریم که نسل جدید چه چیزی میخواد از آب دراد
    به امید جابجا شدن رکوردها…
    و با رمز حضرت وایپر…

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. Hadi

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (581 ديدگاه)

    به به عجب خبری بود 👌🏼😍
    دم دوج و ماشینای خفنش گرم که همیشه لبخند به لب ماشینبازا میاره 🇺🇸👌🏼
    بهترین خبر روز…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  21. سامان

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    متاسفانه دوج تکذیب کرد

    موافقم 2
    مخالفم 5
  22. Reza Waffen SS

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5341 ديدگاه)

    خبر خوبی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احمدرضا

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    بیاید بالا
    اونایی که با بی سوادی فیات رو احمق میدونن یا میگفتن که فقط خرج ایتالیایی ها میکنه
    بیاید بالا ببینید

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تکذیب شد عزیز به احمق بودن فیات شک نکن

      موافقم 1
      مخالفم 2
  24. آراد

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ای جاننن من از بچگی عاشق دوج چلنجر بودممم این بهترین خبر ممکنننننن بود 😍😍

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا