نسل کاملاً جدید چلنجر و چارجر با پلتفرم تازه و پیشرانه V8 در راه است
تاکنون به نظر میرسید دوج بهزودی بهطور کامل الکتریکی خواهد شد و مدلهای بنزینی جذاب خود را کنار خواهد گذاشت اما گویا قرار نیست این اتفاق به این زودیها رخ دهد زیرا گزارش جدیدی از موتورترند ادعا میکند که دوج هماکنون در حال کار روی توسعهٔ نسل جدید ماسل کارهای خود با پیشرانهٔ V8 و پلتفرم محرک عقب جدید است. برای یادآوری، پیشینهٔ نسل کنونی چارجر به سال 2005 بازمیگردد و چلنجر هم در سال 2008 به بازار آمد.
این خودروها خیلی زود به گاو شیرده دوج تبدیل شدند و هرچند قطعاً آیندهٔ صنعت خودروسازی الکتریکی خواهد بود اما تا زمانی که اکثر خودروهای خیابانها برقی شوند هنوز یک دهه یا بیشتر زمان باقیمانده و دوج تصمیم گرفته از این فرصت استفاده کند و تا زمانی که بنزینیها نفس میکشند یک نسل دیگر از ماسل کارهای خود را به بازار بفرستد. به گفتهٔ این شرکت، تا سال 2030 نصف محصولاتش الکتریکی خواهند شد که این یعنی تا آن زمان بخش عمدهای از فروش دوج را مدلهای بنزینی تشکیل میدهند. حتی در سال 2030 هم نیمی از محصولات این شرکت همچنان بنزین میسوزانند.
دوج مدتها است که به محدودیتهای پلتفرم قدیمی LD رسیده است زیرا این نسخهای کمی بروز شده از همان پلتفرم LX است که در اصل متعلق به مرسدس بنز E کلاس نسل W211 و S کلاس نسل W220 بوده و پیشینهٔ آن به سال 2002 بازمیگردد. این در حالی است که دوج از سال 2006 تاکنون بیش از 2 میلیون و 150 هزار دستگاه چلنجر و چارجر بر اساس این پلتفرم فروخته است. سرانجام اما پلتفرم محرک عقب جدیدی برای این شرکت در راه است که میتواند به موتور V8 مجهز شود. این پلتفرم زیربنای نسل جدید چارجر، چلنجر، مازراتی کواتروپورته و احتمالاً کرایسلر 300 خواهد بود.
چارجر و چلنجر جدید سبکتر از نمونههای کنونی خواهند بود و هندلینگ بسیار بهتری خواهند داشت. طرحهای ظاهری این خودروها هنوز نهایی نشدهاند اما ازآنجاییکه ظاهر اصیل و سنتی محصولات دوج نقش بسیار مهمی در موفقیت آنها داشتهاند، نباید انتظار تغییرات بزرگی را نسبت به نسل کنونی داشته باشیم. انتقال قدرت در این خودروهای جدید همچنان توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عالی ZF صورت خواهد گرفت و آپشن چهارچرخ محرک هم ارائه خواهد شد.
فعلاً از پیشرانههای نسل بعدی چلنجر و چارجر چیزی نمیدانیم اما ازآنجاییکه گروه کرایسلر بهتازگی پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی جدیدی بنام هوریکین را معرفی کرده است، بهاحتمالزیاد در ماسل کارهای بعدی دوج از این موتور استفاده خواهد شد. انتظار میرود در این خودروها دو نسخهٔ مختلف از پیشرانهٔ هوریکین با قدرتی از حدود 400 اسب بخار تا بیش از 500 اسب بخار ارائه شود و موتور V8 فقط به مدلهای قدرتمند و سودآور هلکت اختصاص پیدا کند و حداقل 800 اسب بخار قدرت را برای این مدلها به ارمغان بیاورد.