برند رم پس از سالی پرچالش در ۲۰۲۴، با برنامهای جسورانه برای معرفی ۲۵ محصول جدید طی ۱۸ ماه آینده، آماده بازگشتی قدرتمند است.
سال ۲۰۲۴ برای رم، سال دشواری بود. تعرفههای گمرکی و چالشهای صنعت خودروسازی، فروش این برند را تحتفشار قرار داد و توقف تولید رم ۱۵۰۰ کلاسیک، خلأ بزرگی در سبد محصولات ارزانقیمت رم ایجاد کرد. بااینحال، تیم کونیسکیس، مدیرعامل تازه بازگشته رم، در پستی در لینکدین از برنامهای بلندپروازانه خبر داده است:
معرفی ۲۵ محصول جدید در ۱۸ ماه آینده، از ۸ ژوئن ۲۰۲۵ برابر با ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
این هدف برای برندی که در حال حاضر تنها دو محصول اصلی یعنی پیکاپهای رم و ونهای پرومستر را دارد، بسیار جاهطلبانه است. البته، انتظار نمیرود تمام این ۲۵ مدل، خودروهای کاملاً جدیدی باشند زیرا رم به عرضهٔ نسخههای ویژه و ترکیبهای رنگی خاص شهرت دارد و احتمالاً بخش قابلتوجهی از این مدلها به چنین محصولاتی مربوط خواهد شد ولی اخبار بزرگتری هم در راه است که میتواند بازار وانتها را تکان دهد.
بازگشت هِمی، غرش دوباره V8
یکی از هیجانانگیزترین شایعات، بازگشت موتورهای همی V8 به لیست پیشرانههای رم ۱۵۰۰ است. رم در مدل ۲۰۲۵، موتور ۵.۷ لیتری همی V8 را کنار گذاشت و آن را با موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ هوریکین جایگزین کرد که ۴۲۰ تا ۵۴۰ اسب قدرت تولید میکنند. این تصمیم که با هدف بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی گرفته شد، انتقادهایی را از طرفداران سنتی رم به دنبال داشت که عاشق غرش و قدرت خالص V8 بودند. کونیسکیس در گفتوگو با موتوروان در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۲۵، بازگشت همی را تقریباً تأیید کرد اما گفت «این کار به زمان نیاز دارد.»
طبق گزارشها، موتور ۵.۷ لیتری و حتی ۶.۴ لیتری همی که در مدلهای سنگین رم استفاده میشود، بهزودی به خط تولید بازخواهند گشت. شایعات همچنین از بازگشت مدل پرچمدار رم TRX با موتور سوپرشارژ ۶.۲ لیتری قدرتمندتر در سال ۲۰۲۶ خبر میدهند. این تصمیم احتمالاً به دلیل تقاضای بالای مشتریان و رقابت با فورد F-150 با موتور ۵ لیتری V8 و شورلت سیلورادو با موتورهای ۵.۳ و ۶.۲ لیتری V8 گرفته شده است. تغییرات احتمالی در مقررات زیستمحیطی ایالاتمتحده تحت دولت جدید نیز میتواند راه را برای بازگشت موتورهای V8 هموار کند.
وانت میان سایز، پر کردن خلأ بازار
مهمترین محصول رم، احتمالاً پیکاپ میان سایز جدیدی است که جای خالی رم داکوتا (متوقفشده در ۲۰۱۱) و ۱۵۰۰ کلاسیک را پر خواهد کرد. کونیسکیس در مصاحبهای تأکید کرد که «رم بهشدت به یک وانت میان سایز نیاز دارد». سخنگوی رم نیز تأیید کرده که این مدل در دست توسعه است، هرچند زمان دقیق عرضه آن مشخص نیست. گزارشها نشان میدهد این وانت ممکن است در کارخانه ایلینوی تولید شود و تولید آن برای سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده است.
هنوز مشخص نیست که این وانت با مدلهای میان سایز مانند فورد رنجر، شورلت کلرادو و تویوتا تاکوما رقابت خواهد کرد یا در برابر پیکاپهای کامپکت فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز قرار میگیرد. بااینحال، شایعات به استفاده از پلتفرم یکپارچه مشابه جیپ کامپس یا چروکی در این پیکاپ اشاره داشتهاند که این یعنی پیکاپ میان سایز رم میتواند نسخۀ ریبج شدۀ وانت رمپیج باشد که هماکنون در آمریکای جنوبی عرضه میشود.
F22RAPTOR
۳۱ فروردین ۱۴۰۴امیدوارم نسل جدید پیکاب داکوتا با پلتفرم
بدنه روی فریم ساخته بشه و بتونه رقیب
مستقیم فوردرنجر شورولت کلرادو و تویوتا توکاما
باشه، پیکاب تو سبک رمپیج و بیشمار ری برند
شده فیات هم به اندازه نیاز داره
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۴۸ سیلندر برای وانت فول سایز و میان سایز زیاده و ۶ سیلندر برای وانت فول سایز و میان سایز کافیه
SMS
۳۱ فروردین ۱۴۰۴یعنی شما ببین با استعفای یک مدیر نا کارآمد رسما موتور همی و رم و… دوباره زنده شدن
amir-mr
۳۱ فروردین ۱۴۰۴خدا رو شکر سر عقل اومدن
برگشت همی واقعا اتفاق خوبیه واسه درون سوز ها
هیچی جای اون صدای سوپر شارژر رو نمیگیره
(Ali(chevynova
۳۱ فروردین ۱۴۰۴برگردون اون موتور ۸ سیلندر لامصب رو
یه کاربرات ببند روش و عینه دهه ۶۰ یه ۸ سیلندر ۴۰۰ اسبی بده به مشتریات تا لذت دنیا و اخرت رو ببرن
دوج فقط باید ۸ سیلندر باشه💪
Mopar or no car🇺🇸
بابا مرحبا هر ۸ سیلندره موتور HEMI
بابا مرحبا سرسیلندر چدنی
بابا مرحبا پوشراد و ۲ سوپاپ در هر سیلندر
بابا مرحبا واشر سرسیلندر موتور ۳۴۰ موپار
Saeed Jame
۳۱ فروردین ۱۴۰۴علی تغییر کاربری دادی😂
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۱ فروردین ۱۴۰۴حداقل بگو درود تا منم لایک کنم
Mr wrong
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴الان بگه درود ایران درست میشه؟
رامین کریمی
۳۱ فروردین ۱۴۰۴آقا علی شورولت هم باید ۸ سیلندر باشه اونم موتور ۴۵۴ و همچنین فورد
(Ali(chevynova
۳۱ فروردین ۱۴۰۴آمریکایی باید ۸ سیلندر باشه
جونم اون ۴۵۴ شوی
ای جان به ۴۵۵ پونتیاک
ای قربون اون ۴۶۰ فورد
ALI.A.NLANSR
۳۱ فروردین ۱۴۰۴مشتی خودتو میگه😐
آریا
۳۱ فروردین ۱۴۰۴جان جان همی برگشت 😂🔥
SRT رو هم برگردونن عالی میشه
همایون
۳۱ فروردین ۱۴۰۴به جای پوشش اخبار وانتهای آمریکایی، خبر مهم و غرورانگیز تولید نسل جدید پراید وانت با استانداردهای ۸۵گانه رو پوشش بدین!!!!
خارج از شوخی کاش رم یه رقیب خوب واسه رنجر و کلرادو و تاکوما توسعه بده یه آفرودر تمام عیار با یه پرچمدار مثل رنجر رپتور که از موتور توربوشارژ هوریکن استفاده کنه.رمپیج نهایتا بتونه رقیب ماوریک باشه کار درست اینکه تو هردوتا سگمنت نماینده داشته باشه رم اگه بخواد خودشو در سطح یه برند کامل کنه نیاز داره که سبد وانت کاملی داشته باشه
M power
۳۱ فروردین ۱۴۰۴امریکا سلطانه وانت سازی
Taha Ayoobi
۳۱ فروردین ۱۴۰۴ای جانم
جانم به تیموتی
بی صبرانه منتظر رم 1500 TRX جدید ام
خدا کنه یه محصول شاهکار برا رقابت با رنجر و کلاردو و تاکوما بزنه در حد 1500 تی آر ایکس.
Power has shifted
ALI.A.NLANSR
۳۱ فروردین ۱۴۰۴محض اطلاع رانگلر ۳۹۲ هم دوباره تولید میشه🥳