دوج

25 محصول جدید رم طی 18 ماه آینده، از بازگشت موتور V8 همی تا پیکاپ میان سایز

برند رم پس از سالی پرچالش در ۲۰۲۴، با برنامه‌ای جسورانه برای معرفی ۲۵ محصول جدید طی ۱۸ ماه آینده، آماده بازگشتی قدرتمند است.

سال ۲۰۲۴ برای رم، سال دشواری بود. تعرفه‌های گمرکی و چالش‌های صنعت خودروسازی، فروش این برند را تحت‌فشار قرار داد و توقف تولید رم ۱۵۰۰ کلاسیک، خلأ بزرگی در سبد محصولات ارزان‌قیمت رم ایجاد کرد. بااین‌حال، تیم کونیسکیس، مدیرعامل تازه بازگشته رم، در پستی در لینکدین از برنامه‌ای بلندپروازانه خبر داده است:

معرفی ۲۵ محصول جدید در ۱۸ ماه آینده، از ۸ ژوئن ۲۰۲۵ برابر با ۱۹ خرداد ۱۴۰۴

این هدف برای برندی که در حال حاضر تنها دو محصول اصلی یعنی پیکاپ‌های رم و ون‌های پرومستر را دارد، بسیار جاه‌طلبانه است. البته، انتظار نمی‌رود تمام این ۲۵ مدل، خودروهای کاملاً جدیدی باشند زیرا رم به عرضهٔ نسخه‌های ویژه و ترکیب‌های رنگی خاص شهرت دارد و احتمالاً بخش قابل‌توجهی از این مدل‌ها به چنین محصولاتی مربوط خواهد شد ولی اخبار بزرگ‌تری هم در راه است که می‌تواند بازار وانت‌ها را تکان دهد.

بازگشت هِمی، غرش دوباره V8

یکی از هیجان‌انگیزترین شایعات، بازگشت موتورهای همی V8 به لیست پیشرانه‌های رم ۱۵۰۰ است. رم در مدل ۲۰۲۵، موتور ۵.۷ لیتری همی V8 را کنار گذاشت و آن را با موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ هوریکین جایگزین کرد که ۴۲۰ تا ۵۴۰ اسب قدرت تولید می‌کنند. این تصمیم که با هدف بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی گرفته شد، انتقادهایی را از طرفداران سنتی رم به دنبال داشت که عاشق غرش و قدرت خالص V8 بودند. کونیسکیس در گفت‌وگو با موتوروان در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۲۵، بازگشت همی را تقریباً تأیید کرد اما گفت «این کار به زمان نیاز دارد.»

طبق گزارش‌ها، موتور ۵.۷ لیتری و حتی ۶.۴ لیتری همی که در مدل‌های سنگین رم استفاده می‌شود، به‌زودی به خط تولید بازخواهند گشت. شایعات همچنین از بازگشت مدل پرچم‌دار رم TRX با موتور سوپرشارژ ۶.۲ لیتری قدرتمندتر در سال ۲۰۲۶ خبر می‌دهند. این تصمیم احتمالاً به دلیل تقاضای بالای مشتریان و رقابت با فورد F-150 با موتور ۵ لیتری V8 و شورلت سیلورادو با موتورهای ۵.۳ و ۶.۲ لیتری V8 گرفته شده است. تغییرات احتمالی در مقررات زیست‌محیطی ایالات‌متحده تحت دولت جدید نیز می‌تواند راه را برای بازگشت موتورهای V8 هموار کند.

وانت میان‌ سایز، پر کردن خلأ بازار

مهم‌ترین محصول رم، احتمالاً پیکاپ میان سایز جدیدی است که جای خالی رم داکوتا (متوقف‌شده در ۲۰۱۱) و ۱۵۰۰ کلاسیک را پر خواهد کرد. کونیسکیس در مصاحبه‌ای تأکید کرد که «رم به‌شدت به یک وانت میان سایز نیاز دارد». سخنگوی رم نیز تأیید کرده که این مدل در دست توسعه است، هرچند زمان دقیق عرضه آن مشخص نیست. گزارش‌ها نشان می‌دهد این وانت ممکن است در کارخانه ایلینوی تولید شود و تولید آن برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

هنوز مشخص نیست که این وانت با مدل‌های میان سایز مانند فورد رنجر، شورلت کلرادو و تویوتا تاکوما رقابت خواهد کرد یا در برابر پیکاپ‌های کامپکت فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز قرار می‌گیرد. بااین‌حال، شایعات به استفاده از پلت‌فرم یکپارچه مشابه جیپ کامپس یا چروکی در این پیکاپ اشاره داشته‌اند که این یعنی پیکاپ میان سایز رم می‌تواند نسخۀ ری‌بج شدۀ وانت رمپیج باشد که هم‌اکنون در آمریکای جنوبی عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2676 ديدگاه)

    امیدوارم نسل جدید پیکاب داکوتا با پلتفرم
    بدنه روی فریم ساخته بشه و بتونه رقیب
    مستقیم فوردرنجر شورولت کلرادو و تویوتا توکاما
    باشه، پیکاب تو سبک رمپیج و بیشمار ری برند
    شده فیات هم به اندازه نیاز داره

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. net

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3800 ديدگاه)

      ۸ سیلندر برای وانت فول سایز و میان سایز زیاده و ۶ سیلندر برای وانت فول سایز و میان سایز کافیه

      موافقم 5
      مخالفم 6
    2. SMS

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      یعنی شما ببین با استعفای یک مدیر نا کارآمد رسما موتور همی و رم و… دوباره زنده شدن

  2. amir-mr

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    خدا رو شکر سر عقل اومدن
    برگشت همی واقعا اتفاق خوبیه واسه درون سوز‌ ها
    هیچی جای اون صدای سوپر شارژر رو نمیگیره

    موافقم 26
    مخالفم 3
  3. (Ali(chevynova

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7647 ديدگاه)

    برگردون اون موتور ۸ سیلندر لامصب رو
    یه کاربرات ببند روش و عینه دهه ۶۰ یه ۸ سیلندر ۴۰۰ اسبی بده به مشتریات تا لذت دنیا و اخرت رو ببرن
    دوج فقط باید ۸ سیلندر باشه💪
    Mopar or no car🇺🇸
    بابا مرحبا هر ۸ سیلندره موتور HEMI
    بابا مرحبا سرسیلندر چدنی
    بابا مرحبا پوشراد و ۲ سوپاپ در هر سیلندر
    بابا مرحبا واشر سرسیلندر موتور ۳۴۰ موپار

    موافقم 33
    مخالفم 15
    1. Saeed Jame

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (101 ديدگاه)

      علی تغییر کاربری دادی😂

      موافقم 8
      مخالفم 5
    2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      حداقل بگو درود تا منم لایک کنم

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. Mr wrong

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (502 ديدگاه)

        الان بگه درود ایران درست میشه؟

    3. رامین کریمی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (286 ديدگاه)

      آقا علی شورولت هم باید ۸ سیلندر باشه اونم موتور ۴۵۴ و همچنین فورد

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. (Ali(chevynova

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (7647 ديدگاه)

        آمریکایی باید ۸ سیلندر باشه
        جونم اون ۴۵۴ شوی
        ای جان به ۴۵۵ پونتیاک
        ای قربون اون ۴۶۰ فورد

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. ALI.A.NLANSR

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (142 ديدگاه)

          مشتی خودتو میگه😐

  4. آریا

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (278 ديدگاه)

    جان جان همی برگشت 😂🔥
    SRT رو هم برگردونن عالی میشه

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. همایون

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    به جای پوشش اخبار وانتهای آمریکایی، خبر مهم و غرورانگیز تولید نسل جدید پراید وانت با استانداردهای ۸۵گانه رو پوشش بدین!!!!
    خارج از شوخی کاش رم یه رقیب خوب واسه رنجر و کلرادو و تاکوما توسعه بده یه آفرودر تمام عیار با یه پرچمدار مثل رنجر رپتور که از موتور توربوشارژ هوریکن استفاده کنه.رمپیج نهایتا بتونه رقیب ماوریک باشه کار درست اینکه تو هردوتا سگمنت نماینده داشته باشه رم اگه بخواد خودشو در سطح یه برند کامل کنه نیاز داره که سبد وانت کاملی داشته باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. M power

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (531 ديدگاه)

    امریکا سلطانه وانت سازی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5944 ديدگاه)

    ای جانم
    جانم به تیموتی
    بی صبرانه منتظر رم 1500 TRX جدید ام
    خدا کنه یه محصول شاهکار برا رقابت با رنجر و کلاردو و تاکوما بزنه در حد 1500 تی آر ایکس.
    Power has shifted

  8. ALI.A.NLANSR

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (142 ديدگاه)

    محض اطلاع رانگلر ۳۹۲ هم دوباره تولید میشه🥳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا