دوج

دوج چارجر بازسازی شده توسط رینگ برادرز، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز!

رینگ برادرز از جمله اساتید تولید کننده خودروهای کلاسیک بازسازی شده است و جدیدترین پروژه این شرکت هم یک پیشرانه ۸ سیلندر هلکت را با دوج چارجر ۱۹۶۹ زرد رنگ ترکیب کرده است. این شرکت خودروی خود را کپتیو می‌نامد و نتیجه نهایی هم ترکیبی بسیار عالی از ظاهر کلاسیک با قدرت مدرن است.

کپتیو از کاپوتی خاص سود می‌برد که در زیر خود نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری را به نمایش گذاشته است. رینگ برادرز همچنین اسپلیتر زیر دماغه و خروجی‌های اگزوز جانبی را به خودرو افزوده است. رنگ بدنه هم ترکیبی از رنگ‌های زرد با خطوط مشکی است.

این شرکت علاوه بر پیشرانه هلکت از سیستم مدیریت پیشرانه موتک و میل‌لنگ فیبر کربنی استفاده کرده است. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ ها فرستاده می‌شود. چارجر موردبحث دارای رینگ‌های HRE و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴S است و در پشت خود ترمزهای ۶ پیستونه را پنهان کرده تا قدرت توقف بالایی داشته باشد. به این موارد باید شوک‌های قابل تنظیم در چهار گوشه را اضافه کرد.

گرِگ مورفی قهرمان موتور اسپورت سفارش تولید کپتیو را به رینگ برادرز داده است. کار جداسازی قطعات و آماده‌سازی آن در نیوزلند انجام شده و سپس به ویسکانسین آمریکا انتقال یافته است. رینگ برادرز برای تولید این خودرو ۴ هزار ساعت صرف کرده است. فرایند بازسازی چارجر شامل تولید یونی بادی جدید برای آن و ادغام با اگزوز فلومستر بوده است.

اگرچه بدنه خودرو همبستگی قوی‌ای با نسخه استاندارد چارجر ۶۹ دارد اما کابین یک دگرگونی اساسی را تجربه کرده است. یکی از موارد برجسته فرمان فیبر کربنی با پره‌های آلومینیومی است. پشت آمپرهای دیجیتال هم حس و حال مدرنی را به کابین بخشیده و یک نمایشگر دیگر هم باعث ارتباط کنسول مرکزی و داشبورد شده است.

رینگ برادرز اخیراً کار تولید یک خودروی دیگر را هم تمام کرده که مرکوری کوگار ۱۹۶۸ با پیشرانه مدرن ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت است. این مرکوری برخلاف چارجر دارای کابین کلاسیک با برخی جزئیات مدرن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    قدرتش چقدر هست ؟؟
    من بودم بیشتر از هزار اسب می کشیدم

    موافقم 12
    مخالفم 4
  2. Hami.R

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    طراحیه یسری از خودروهای قدیمی واقعا جذابه. هیچ وقت کهنه نمیشن .نگاه کردن بهشون یجورایی آدمو سر کیف میاره

    موافقم 33
    مخالفم 1
  3. Aboalfazl demon

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    وای وای پادشاه روببین
    ارازل که میگن رئیسشون ایشونه
    یه نکته بگم داج چارجر ۶۹ آر تی . در اون زمان با شتاب ۰تا۱۰۰ . ۴.۷ ثانیه بیشترین شتاب تو ماشین های تولید انبوه رو داشته . حتی از ۹۱۱ هم سریعتر بوده

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. من⁦^_^⁩

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      مثل الان نسخه جیل بریک دوج حدودا

      موافقم 7
      مخالفم 0
  4. کافر مقدس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    خروجی اگزوز روبیاری رو اطراف دیگه انگار کل کار ت زیر سئوال رفته . یدونه اچ پایب میذاشتی میبردی عقب عین نمونه فابریکی

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      جاش بده وگرنه خروجی اگزوز توی رکاب ها کنار چرخ عقب باشه شیک تر کلاسیک تره

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. OMID

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    همین رینگ برادرز یه ای ام سی جاولین هم ساختن که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ لذت رانندگی فوق‌العاده س
    ارزش جستجو داره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. viper

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    واااااای مرسی پدال عجب مقاله ای لعنتی
    این ماشین باعث شد که من به صنعت خودرو علاقه مند بشم و کلا به خودرو
    توی اینستا یه عکس دوج چارجر ۶۹ و دیدم و دیگه کلا رفتم تو خط ماشین
    این ماشین یه هیولاااااااست با موتور ۴۴۰ و ۴۲۶ و ۳۸۳ و یه چند تا دیگه تولید میشد
    که ۴۴۰
    ۷۲۰۰ سی سی داشت و سر سیلندرش تخت بود
    اما ۴۲۶
    ۷۰۰۰ سی سی
    و سر سیلندر نیمکره ای
    ۴۲۶ با اینکه موتور کم حجم تری بود اما موتور خاص تر و بهتری بود
    یه موتور خیلی خیلی خاص دیگه بود که اون خیلی کم ساخته شد
    ۵۷۲ همیییییییی

    ۹۳۰۰ سی سی فابریک
    تا ۹۷۰۰ سی سی هم تو یوتیوب دیدم استروکرش کنن
    توی ایران هم یه دوج چارجر ۶۹ سبز مایل به سیاه هست که دقیقا این موتور ۹۳۰۰ سی سی روش هست و بازسازی اش ۸ سال طول کشید و تنها یه نمونه از این موتور تو کل ایرانه و این موتور هم از خارج وارد شد و صاحبش هم واسش دو تا کاربراتور ادلبروک گذاشته
    واقعا دنیا این ماشین رو به همه ما بدهکار هست واقعا مگه میشه کسی این رو دوست نداشته باشه؟؟؟؟ اصلا حتی اگه سر پیچا با سرعت ۳۰ تا هم چپ کنه بازم همه دوسش دارن
    طولش هم ۵ و ۳ دهم متر
    پلتفرمشم b body chrysler
    ترنسمیشن ۳ دنده و ۴ دنده اتوماتیک و دستی
    قدرت حدودا ۵۰۰ اسب ولی به خاطر مالیات کمتر گفتن
    گشتاور به اندازه کل اسب های جهان 😂😂
    گشتاور ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیوتون متر
    حداکثر سرعت با ۴ دنده ۲۴۰ کیلومتر که محدود شده هست و اگر محدودیت برداشته بشه تا ۲۷۰ هم میتونه بره حتی بیشتر
    شتاب هر چقدر گازش بدی 😂😂😂
    مصرف سوخت در صورت عدم شیطنت ۳۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
    مصرف سوخت در صورت شیطنت و حالت عادی ۴۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
    حجم باک ۷۹ لیتر
    محل قرار گیری دلکو جلو
    ضریب دیفرانسیل ۱.۴ و ۳.۴
    جرم ۱تن و ۴۶۲ کیلو گرم
    چرخ های متحرک عقب
    قیمت در زمان تولید ۳۰۰۰ دلار تا ۳۷۱۰ دلار
    کاربراتور 440 سیکس پک ۵۰۰ سی اف ام (۳ تا کارب دو دهنه )
    کاربراتور کارتر ۴۲۶ همی ۶۲۵ سی اف ام
    قدرت ۵۷۲ همی ۷۰۰ اسب حدودا
    تموم شد.

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. M.Kkarimi

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      حالا که یه اشاره ای هم به مصرف کردید اینم بگم …. :
      داشتم یکی از ویدیو کانال علی بخردی رو میدیدم ( حدود یه سالی میشه یه چلنجر ردآی گرفته و ویدیو های زیادی ازش گرفته … ) جالب بود میگفت این ماشین جوریه که لازمه تا پاتونو رو پدال گاز فشار بدید تا حرکت عقربه سوخت رو ببینید 😍😂 حالا این یکم اغراق و مزاح بود اما واقعا بعد یه مدت کوتاه که مصرف رو نشون میداد جابجایی عقربه سوخت کاملا مشهود بود ! لعنتی جذاب !!😍😂 خوبه که نسل کنونی نسبت به 69 قطعا خیلی استرلیزه تر شده ؛ اما هنوز با مصرف 20 تا دل آدمو میبره 😍

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. viper

        ۲۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        بابا اصن ماشین نباید بنزین رو قورت بده باید مکش کنه داخل انجین
        هر چی بیشتر مصرف کنه بهتر
        البته مصرف درست که نشانه موتور بزرگه نه مصرف حاکی از خوب نبودن و تنظیم نبودن انجین

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          ماسلکار باید پر مصرف باشه نه هر ماشینی

          موافقم 1
          مخالفم 0
  7. عرفان

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    چقدر تمیز و حرفه ای و خفن کار کردن
    خصوصا نمای داخل
    هم حس کلاسیک
    هم مدرن
    با جنس خوب

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. M@M@DRZ911

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (352 ديدگاه)

    کلا رینگ برادرز استاد بازسازی ماسل کار هاست .
    هنوز اون کامارو و ای ام سی جاولین هراز اسبیش یادمه .
    این چلنجرم مثل اونا فوق العادست.
    فقط جای اگزوزش یکم بده.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. mm-yarlou

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    این چی بود واقعا گذشته خیلی جذاب تر از الان و آینده خواهد بود طراحی رو واقعا باید ستود این خودرو نشون میده چرا باید طرفدار آمریکایی ها باشی و از خودرو هاشون لذت ببری

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    معنی واقعی کاریزما!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. 720s

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ماشین قدیمی رو فقط دلت می خواهد به دل سیر نگاهش کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mahdi

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خیلی خیلی دوستش دارم .
    اینو نمی خواستم بگم
    ولی به اندازه ی چارجر های دومینیک تورتو جذاب نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا