دوج

SRT بازمی‌گردد، غرش دوباره V8 همی در خودروهای دوج، رم و جیپ

استلانتیس رسماً خبر از بازگشت زیربرند پرفورمنس SRT داده و قرار است غرش V8 همی را دوباره به محصولات آمریکایی این گروه بازگرداند.

زیربرند SRT که مدتی غیرفعال بود، بار دیگر توسط استلانتیس احیا شده است. این زیربرند پرآوازه به‌طور رسمی فعالیت خود را از سر گرفت و وعده داده است تا خودروهایی با پرفورمنس بالا و هیجان‌انگیز برای برندهای آمریکایی استلانتیس شامل دوج، جیپ، رم و کرایسلر تولید کند. تیم کونیسکیس، مدیرعامل رم و مدیر تازه‌ منصوب‌شده برندهای آمریکایی استلانتیس، مسئولیت احیای SRT را بر عهده گرفته است. نام این زیربرند که در سال ۱۹۸۹ برای تولید وایپر تأسیس شد، در حال حاضر فقط روی یک مدل یعنی دوج دورانگو SRT هلکت دیده می‌شود. کونیسکیس در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما دوباره گروه را دورهم جمع کرده‌ایم. SRT یک گام کلیدی در مسیر برنامه عرضه محصولات جدید ماست که امکان دستیابی به عملکردی بی‌سابقه را فراهم می‌کند. ما با تیم توسعه محصول و فناوری‌مان همکاری می‌کنیم تا بهترین مهندسان حوزه پیشرانه و دینامیک خودرو را گرد هم آوریم و تیمی شایسته نام SRT بسازیم.

استلانتیس هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده که تیم جدید SRT روی چه پروژه‌هایی کار خواهد کرد، اما می‌توان حدس‌هایی زد. با بازگشت موتورهای V8 همی، احتمالاً SRT بار دیگر به تولید ماسل کارهایی متمرکز بر سرعت و غرش موتور بازمی‌گردد، مشابه دوران طلایی هلکت. یک ویدئوی تبلیغاتی کوتاه که صداهای موتور V8 را به نمایش می‌گذارد و شعار «زمان غرش دوباره فرارسیده» را نشان می‌دهد، این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند. طبق اعلام استلانتیس، خودروهایی که نشان SRT را یدک می‌کشند، «مرزهای قدرت، آیرودینامیک، هندلینگ و فناوری را در خیابان و پیست جابجا خواهند کرد.»

هنوز مشخص نیست که خودروی بعدی با نشان SRT چه زمانی معرفی خواهد شد اما با توجه به سرعت عمل کونیسکیس در بازسازی برند رم، بعید نیست که تا پایان سال شاهد رونمایی از محصولی جدید باشیم. به‌هرحال، آنتونیو فیلوسا، مدیرعامل استلانتیس، اعتماد زیادی به این مدیر سابق دوج که اخیراً از بازنشستگی بازگشته دارد. فیلوسا در بیانیه‌ای اظهار داشت:

ارتباط با مشتریان و ارائه محصولات و تجربیاتی که آن‌ها می‌خواهند، برای دستیابی به پتانسیل کامل ما حیاتی است. تیم بارها و بارها ثابت کرده که در ساخت برندهایی که به قلب و روح مشتریان نفوذ می‌کنند، استاد است. ما از انرژی، ذهن استراتژیک و روحیه رقابتی او استفاده خواهیم کرد تا تمام فعالیت‌های برندهایمان را به سطحی بالاتر ببریم.

بازگشت SRT همچنین امیدها برای احیای وایپر را هم پررنگ‌تر کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. yektachafi

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (214 ديدگاه)

    وایپر و چلنجر جدید 🔥

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7988 ديدگاه)

      برگردون اون ۸ سیلندر رو که طرفدارهای متعصب اولد اسکول امریکن کاربراتورز کار منتظرشن

      بابا مرحبا گژن پین موتور فورد
      بابا مرحبا اویل پمپ موتور ۴۰۰ موپار
      بابا مرحبا کرانویل و پینیون دف ۱۰ افتر مارکتی شورولت نوا
      🇺🇸🇺🇸🇺🇸

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. R8

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      🔥🔥🔥

  2. amirboss

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    «بازگشت SRT همچنین امیدها برای احیای وایپر را هم پررنگ‌تر کرده است»

    یکی از معدود جمله هایی که به آینده امیدوارم می‌کنه…

    موافقم 15
    مخالفم 3
  3. javad-bmw

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (326 ديدگاه)

    عالی شد
    خبر خوبی بود
    امیدوارم چلنجر دوباره برگرده ، دوس دارم همینو درمورد کامارو هم بگم ، اما شورلت هیچ نشونه ای بهمون نمیده که امیدوار بشیم

    موافقم 10
    مخالفم 3
  4. احسان محسنی

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اول

    موافقم 3
    مخالفم 3
  5. امین

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (497 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  6. 2646.1

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ” تیم بارها و بارها ثابت کرده که در ساخت برندهایی که به قلب و روح مشتریان نفوذ می‌کنند، استاد است. ما از انرژی، ذهن استراتژیک و روحیه رقابتی او استفاده خواهیم کرد تا تمام فعالیت‌های برندهایمان را به سطحی بالاتر ببریم. ”

    تیم کونیسکیس و مری بارا محبوب ترین مدیران خودرویی آمریکا از دید من هستند، جفت شون جسور، با تدبیر و فوق العاده آینده نگرانه عمل می کنند. براشون آرزوی بهترین ها رو دارم تا دنیا رو زیباتر کنند.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6855 ديدگاه)

      خود تیموتی کونیسکیس واقعا نجابت از چهره اش می‌باره.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. (Ali(chevynova

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (7988 ديدگاه)

        تیم کونیسکیس از مدیران لایقی هست که کرایسلر و زیرمجموعه هاش بشدت بهش نیاز دارن

        با اونکه پارسال بازنشسته شد ولی اونقدر کاربلد بود که دوباره بکار برگردوندنش

        باب لوتز ، آلن مولالی و تیم کونیسکیس از مدیران بینظیر خودروسازی امریکا بودن و هستن

        موافقم 2
        مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6855 ديدگاه)

    به به عجب خبری
    بیا که منتظریم
    جانم به تیموتی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (619 ديدگاه)

    چقدر زمان و پول رو از دست دادن چقدر سهم بازار خودشون رو از دست دادن ولی همینکه فهمیدن باید به مسیر درست برگردن عالیه ‌ اگر سرعت و دقت داشته باشن خیلی زود سهمشون رو میگیرن.اولین گزینه باید چارجر باشه دوم جیپ گرند چروکی و برو تا وایپر

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. حسن

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    کاملا معلوم بود مجبور میشن به اصل برگردن

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7988 ديدگاه)

      دقیقا حسن جون
      خودروسازی امریکا زیاد نمیتونه از ریشه هاش فاصله بگیره

      موافقم 4
      مخالفم 3
    2. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6855 ديدگاه)

      بزرگترین اشتباهشون این بود که یهو گفتن آقا همی و V8 تعطیل، فقط هوریکین و برقی.
      اینجوری کل طرفدار ها پس زدن.
      درحالی که هوریکین موتور عالی ایه، می‌تونستن یه بیانیه ای چیزی بدن تو اون از همی تعریف کنن و بگن ما این موتورو دوست داریم و روش کار میکنیم و کنار نمیذاریمش، بعدش هوریکین هم اضافه کنن، اون موقع اصلا شاید فروشش چند برابر میشد چون هوریکین کنار همی ها عالیه.
      تعطیل کردن یهویی همی هم کار همون تاوارس بود که معلوم بود کار بدیه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6855 ديدگاه)

      از همون لحظه ای که گفتن چلنجر دیگه نیست بجاش چارجر دو نسخه داره معلوم بود زدن جاده خاکی.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. سوشیانت

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    امیدوارم هیبرید نباشه

  11. SENIOR

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اینم شده مثل داستان بنز و بعید نیست چارجر دیتونا به سرنوشت eqs دچاربشه.
    منتقد برقی نیستم ولی بنظر من دنیا خیلی زود شروع کرد به برقی شدن

  12. Cadillac-V

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (591 ديدگاه)

    امیدوارم کرایسلر هم به خوبی احیا بشه🔥
    دوج هم به روزای قبلش برگرده🔥🇺🇲

  13. hosen

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    خبر خوبی بود
    V8 همی واقعا یچیز دیگست

  14. آریا

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (317 ديدگاه)

    واقعا خوشحال شدم از این خبر 😍

  15. SRT

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    اینم خبری که منتظرش بودم ((:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا