کارلوس تاوارس، دلیل پایان تولید پیشرانه‌های V8 همی دوج

پنج‌شنبه 22 آذر 1403 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
tavares-hemi-v8
به گفتهٔ منابع داخلی استلانتیس، در این شرکت همه با کنار گذاشتن موتورهای V8 همی مخالف بودند، اما تاوارس بر این کار اصرار داشته است.
تبلیغات

کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس استعفا داده و پس از رفتن او، تعدادی از مقامات داخلی این شرکت حاضر به افشای تصمیماتی شده‌اند که در دوران مدیریت وی گرفته شده است. به گفتهٔ یکی از این منابع، در داخل استلانتیس همهٔ به دنبال حفظ پیشرانه‌های همی بودند ولی تاوارس مخالف بود و نهایتاً این موتورها را کنار گذاشت. این یعنی مرگ موتورهای V8 همی کرایسلر و دوج، با وجود مخالفت‌های گسترده، فقط به خاطر تاوارس بوده که این نشان از مشکلات مدیریتی گسترده‌ای دارد.

طبق این گزارش، تاوارس بدون در نظر گرفتن شرایط برندهای آمریکایی، با استلانتیس بیشتر شبیه یک شرکت اروپایی رفتار می‌کرد و درنتیجه فشار زیادی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای اعمال کرد که این به معنای کنار گذاشتن موتورهای V8 همی و حرکت سریع به سمت الکتریکی‌سازی بود. این اتفاق اما علیرغم فشار تاوارس، خیلی کند پیش رفت. منابع داخلی استلانتیس همچنین تاوارس را به کاهش کوتاه‌مدت هزینه‌ها متهم کرده‌اند که منجر به سوء مدیریت سبد محصولات این شرکت شد. به گفتهٔ یکی از این منابع، تاوارس طوری رفتار می‌کرد که گویی همه‌چیز را می‌داند و به توصیه‌ها توجهی نداشت. شخص دیگری مدعی است این مدیرعامل پرتغالی بجای اینکه به شکست‌های خود اعتراف کند، مدیران آمریکایی را مقصر مشکلات شرکت می‌دانست.

با برکناری تاوارس، سؤالات زیادی در مورد آیندهٔ استلانتیس مطرح شده است. قرار است مدیرعامل جدید شرکت در نیمهٔ اول سال آینده معرفی شود ولی در حال حاضر نشانه‌هایی حاکی از آن است که استلانتیس به دنبال بهبود و اصلاح شرایط خود در آمریکای شمالی خواهد بود. در اولین گام، استلانتیس «تیم کونیسکیس» مدیرعامل سابق دوج و رم را دوباره برای هدایت رم بازگردانده است. وی به‌عنوان قهرمان پیشرانه‌های V8 همی و پدر مدل‌های هلکت شناخته می‌شود. بازگشت او به استلانتیس پس از چند ماه بازنشستگی می‌تواند نشان‌دهندهٔ تغییرات گسترده‌ای در شیوهٔ کاری استلانتیس پس از خروج تاوارس باشد.

بنابراین، آیا موتورهای همی بازخواهند گشت؟ هنوز هیچ‌چیز معلوم نیست اما گروه کرایسلر هنوز این پیشرانه‌ها را به‌صورت موتور جعبه‌ای ارائه می‌کند و جیپ رانگلر، دوج دورانگو و پیکاپ‌های سنگین رم هم کماکان با پیشرانه‌های همی تولید می‌شوند؛ بنابراین، آیا با وجود موتور شش سیلندر خطی جدید هوریکین، می‌توانیم در آینده زیر کاپوت چارجر جدید یک موتور V8 همی ببینیم؟ زمان پاسخ این سؤال را خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.