پس از چارجر و چلنجر، پیشرانههای V8 دوج همچنان در دورانگو ارائه میشود
مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» درحالیکه شایعهٔ ساخت یک موتور V8 جدید برای ارائه در کنار ماسل کارهای الکتریکی را رد کرده، گفته است که پیشرانههای همی همچنان در دورانگو ارائه میشوند. این یعنی برای دورانگو مدل 2024 همچنان امکان سفارش پیشرانهٔ V8 وجود خواهد داشت اما وقتی از کونیسکیس در مورد بعد از سال 2024 سؤال شد، وی گفته در مورد محصولات آینده اظهارنظر نمیکند. بااینحال، مدیرعامل دوج دوباره تأکید کرده است که در جانشینهای چارجر و چلنجر خبری از موتور V8 نخواهد بود و هلکت از بین خواهد رفت.
اما چیزی که همه را کنجکاو کرده و این شایعات را به راه انداخته این است که پلتفرم الکتریکی ماسل کارهای دوج یعنی STLA برای تجهیز به پیشرانهٔ بنزینی طراحی شده است. این یعنی دوج میتواند روی این پلتفرم ماسل کارهای بنزینی هیبریدی توسعه دهد. این اتفاق کاملاً محتمل خواهد بود زیرا برای مثال، لامبورگینی هم برای جانشین اونتادور سراغ قوای محرکهٔ V12 هیبریدی رفته که 1015 اسب بخار قدرت دارد و درعینحال آلایندگی آن 30 درصد نسبت به اونتادور کمتر خواهد بود.
هرچند کونیسکیس گفته است از سال آیندهٔ پیشرانهٔ V8 از تمام محصولات دوج بهجز دورانگو حذف خواهد شد اما شاید این شرکت استفاده از پیشرانهٔ شش سیلندر جدید هوریکین را در ماسل کارهای جدید خود در نظر داشته باشد. درهرحال، آیندهٔ دوج هرچه که باشد موتور V8 در آن وجود ندارد. این یعنی آخرین ماسل کار هشت سیلندر دوج مدل چلنجر دیمن 170 است که بهتازگی معرفی شده است. این خودرو که آخرین عضو از سری لست کال دوج برای خداحافظی با چارجر و چلنجر محسوب میشود، 1025 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف تنها 1.66 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد.