تویوتادوج

درگ دوج چلنجر هلکت با تویوتا سوپرا تیونینگ ۵۰۰ اسب بخاری

شاید دوج چلنجر هلکت و تویوتا سوپرا شباهت‌هایی باهم داشته باشند. هردوی این خودروهای کوپه‌های اسپرتی با پیشرانه در جلو، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و محور محرک عقب هستند. بااین‌حال، همه میدانیم که در خط مستقیم، سوپرا در برابر هلکت هیچ شانسی نخواهد داشت. برای کسانی که نمی‌دانند زیر کاپوت این خودروها چه می‌گذرد، یادآوری می‌کنیم. چلنجر از یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که در نمونهٔ حاضر در ویدئو ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد. از سوی دیگر، سوپرا به‌صورت استاندارد یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد.


بااین‌حال، خودرویی که در اینجا حضور دارد یک سوپرای معمولی نیست و با تیونینگ قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار رسیده است. البته، هلکت استاندارد هنوز هم حدود ۲۰۰ اسب بخار برتری دارد. از سوی دیگر، کوپهٔ ژاپنی با ۱۵۴۰ کیلوگرم وزن به میزان قابل‌توجهی از چلنجر ۲ تنی سبک‌تر است. پس بهتر است بدون فوت وقت سراغ درگ‌ها برویم تا ببینیم این اعداد و ارقام روی مسیر ۴۰۰ متر چه معنایی خواهند داشت. در این ویدئو سه مسابقهٔ درگ از حالت سکون و سه رولینگ برگزار می‌شود. در اولین مسابقه، سوپرا در ابتدا جلو می‌افتد اما در ادامه حریف قدرت مهیب چلنجر نمی‌شود و با اختلافی نه‌چندان زیاد مغلوب می‌شود.


نتیجهٔ درگ دوم جالب می‌شود زیرا حالا سوپرا کشش و لانچ بسیار بهتری دارد و این بار در ابتدا آن‌قدر اختلاف ایجاد می‌کند که چلنجر تا پایان مسافت ۴۰۰ متر موفق به جبران آن نمی‌شود. البته در اینجا اختلاف بسیار جزئی است و هلکت اگر کمی مسافت بیشتری در اختیار داشت از رقیب ژاپنی عبور می‌کرد. درگ سوم نیز با نتیجه‌ای مشابه به پایان می‌رسد اما در رولینگ سوپرا هیچ شانسی ندارد زیرا حالا رقیب سنگین‌وزن آمریکایی دیگر با مشکل کشش و لانچ دست و پنجره نرم نمی‌کند و به‌راحتی از سامورایی تقویت‌شده فاصله می‌گیرد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    برای این راننده های نوب فقط رولینگ قابل استناده!
    یکی از بدترین لانچ هارو با چلنجر داشتن
    یه پلت فرم جدید و سبک برای چلنجر مشکلات کشش رو حل میکنه
    البته ک دیگه خیلی دیر شده برای این کار…

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
    1. AMIN (M.A.S)

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (738 ديدگاه)

      موتور ترند همین دیشب یه مقاله کارکرد درباره نسل بعدی چلنجر و چارجر و ادعا کرد ماشین برقی داج نه چارجره نه چلنجر و گفت نسل بعدی این ماشینا روی یه پلتفرم جدید و با موتور بنزینی قراره توسعه پیدا کنه
      ظاهرا تیپ های پایین و جانشین پنتاستار و R/T قراره با موتور ۶ خطی هاریکین بیان و تریم های رده بالا و جانشین هلکت ها با موتور یا موتورای V8 و حداقل ۸۰۰ اسب (!!!!!) قدرت بیان
      هندلینگ بهبود یافته و وزن سبکتر ویژگیای نسل بعدی چلنجر و چارجرن و اپشن AWD (مشخص نیست مثل این نسل برای رده پایینا یا چیزای دیگه)
      اینکه چقدر از ادعاهای موتور ترند درسته رو نمدونم ولی امیدوار کننده بود
      درباره این درگ هم باید بگم حتی با لانچ افتضاح هلکت و وزن سنگینش هنوز مسابقه ناعادلانس مخصوصا رولینگ
      به نظرم درگ R/T اسکات پک با سوپرا GR استوک میتونه جالب باشه
      موتور ترند با لانچ نه چندان خوب با نسخه ۱۳۲۰ اسکات پک ۱۲.۱ ثانیه یک چهارم مایل زده بود و یه بارم یه جا ۱۱.۴ زده تو حالت استوک
      ولی با درنظر گرفتن شرایط مسابقه سوپرا با اسکاتی معمولی و ۱۳۲۰ جالب میشه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
    2. R

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (542 ديدگاه)

      قبول کنید چلنجر با اون بدنه و طراحیش یکی از ضعیفترین هندلینگارو بین ماشینا داره حالا هی بهونه بنی اسرائیلی بگیرید

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۴
  2. phonix

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    سوپر عالیه
    هم زیبا تره هم کیت های تیون عالی براش هست تقویت هم که شده دیگه عالیه
    این ودیو داخلش رو دیدم نظرم نسبت بهش عوض شد شاید کامل تویوتا نباشه ولی بد هم نیست
    البته من خودم اینو میگم چون ماسل کار دوست ندارم
    کسی هم که ماسل دوست داره صدرصد اصلا سوپرا براش تو چشم نیست و چارجرو با چیزی عوض نمیکنه اونم وقتی بج هلکت داره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  3. Elemento

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    هلکت به خاطر وزن سنگین و پلتفرم قدیمیش شدیدا به مهارت لانچ راننده وابسته س. هر چقدر یک ماشین پیشرفته تر و جدیدتر و شاید به نوعی اروپایی تر (تفاوت نگرش) باشه نیازش به مهارت راننده کمتره این تفکر در اروپا و ژاپن وجود داره که رایانه باید جای انسان رو در خودرو بگیره؛ ولی چلنجر دقیقا با عکس این فلسفه طراحی شده و کلاً خودروسازان امریکایی هنوز دنبال لذت رانندگی و درگیری راننده با ماشین هستن (نه رایانه).
    چلنجر یک راننده ی شدیدا حرفه ای میخواد که بتونه به خوبی لانچ کنه و اون موقس که توانایی هاشو نشون میده.

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۵
    1. phonix

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      تو درگ قبل لکسوس محور عقب بود اگه قرار بود اروپایی سازی بکنه ماشین هاش همه باید چهار چرخ میبودن و همه هم توربو میداشتن ولی همه تنفس طبیعن
      درگ تخصص هلکته کمتر ماشینی میتونه ببرتش

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
  4. Moon

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    چرا اینقدر سوپرا جلو چلنجر ریزه میزست ؟ 😂
    اصلا فکر نمی کردم اینقدر فنچ باشه .
    چرا بخش اسپرت سازی ژاپنی ها اینجوری شده ؟
    اون از NSX که با چه خفتی کنار رفت ,اون از ۳۷۰Z که اون قدر بی روح شده ، این از سوپرا که تقریبا غیر از دیزاین بدنش ( تازه اونم شک دارم ) با Z4 هیچ تفاوتی نداره , اون GT-R هم که فسیل شده . جدٱ کجاست اون ماشین های دهه ی ۹۰ ژاپنی ؟

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۷
  5. AmirAli

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    یا خدا کی میتونه چلنجر و تو جاده مارپیچی کنترل کنه 😂

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. فرحان نصیری

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (30 ديدگاه)

      کیچی تسوچیا

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  6. Aboalfazl demon

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    خبر جدید اینه که
    داج تا سال ۲۰۳۰ درون سوز میسازه
    احتمالا یه ۸ سیلندر هم داره
    پلتفرم جدید مشترک برای چلنجر چارجر و مازراتی کاترپورته هم داره میاد

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. R@min

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      ۸ سیلندری که در کار نیست چون استلانتیس موتور هوریکین رو فرستاد آمریکا که بساط همی رو جمع کنه پس دیگه خرج اضافه ای نمی کنن اونم ساخت یه V8 مدرن.

      پلتفرم هم احتمالا، نسخه ارتقا یافته M156 مازراتی باشه.

      موافقم ۵
      مخالفم ۸
      1. مازیار

        ۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1385 ديدگاه)

        رامین ریشه این موتور هوریکین از کجاست؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. R@min

          ۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (179 ديدگاه)

          فیات ساخته.

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  7. JDM lover

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    سوپرا طراحیش خوبه مخصوصا عقبش ولی اینکه پلتفرم و موتورش با z4 مشترکه برای من ( و شاید اکثر ژاپنی فن ها )خوشایند نیست
    من دوست دارم یه سوپرا بگیرم و موتور ۲jz بندازم روش ، اونوقته که ازش خوشم میاد

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  8. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (471 ديدگاه)

    سوپرا رو از دوران جوانی دوست داشتم

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  9. سام

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ماشین فقط آلمانی هر کدوم از شرکت های المانی زبان طراحی خودشون دارن اما لکسوس یا سوپرا بصورت زیرکانه از طراحی اروپایی ها استفاده کردن

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
    1. phonix

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      لکسوس رو تا الان دیدی؟
      زمانی که کسی جلو پنجره گنده نمیزد لکسوس جلو پنجره گنده میزد
      بیشتر از همه ماشین های تولید عمومی جهان خط شکسته و… تو طراحی داره
      دوست عزیز تویوتا بزرگ ترین و ارزشمند ترین برند صنعت اوتوموبیل هست با کپی کاری کسی به این جایگاه نمیرسه

      موافقم ۲
      مخالفم ۶
      1. سپهر

        ۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (267 ديدگاه)

        حالا لکسس انگار چیه با اون جلو پنجره ی زشتش تازه ده ساله یاد گرفته باید زبان طراحی داشته باشه که اونم اینقد الکی شلوغ و اغراق امیز بود زودی خسته کننده شد،جدیدام با تویوتا که فقط شلوغ کاری میکنن

        موافقم ۹
        مخالفم ۲
  10. Reza Waffen SS

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4192 ديدگاه)

    هلکت انتخابم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا