درگ دوج چلنجر هلکت با تویوتا سوپرا تیونینگ 500 اسب بخاری
شاید دوج چلنجر هلکت و تویوتا سوپرا شباهتهایی باهم داشته باشند. هردوی این خودروهای کوپههای اسپرتی با پیشرانه در جلو، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و محور محرک عقب هستند. بااینحال، همه میدانیم که در خط مستقیم، سوپرا در برابر هلکت هیچ شانسی نخواهد داشت. برای کسانی که نمیدانند زیر کاپوت این خودروها چه میگذرد، یادآوری میکنیم. چلنجر از یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکند که در نمونهٔ حاضر در ویدئو 707 اسب بخار قدرت دارد. از سوی دیگر، سوپرا بهصورت استاندارد یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با 382 اسب بخار قدرت دارد.
بااینحال، خودرویی که در اینجا حضور دارد یک سوپرای معمولی نیست و با تیونینگ قدرت آن به 500 اسب بخار رسیده است. البته، هلکت استاندارد هنوز هم حدود 200 اسب بخار برتری دارد. از سوی دیگر، کوپهٔ ژاپنی با 1540 کیلوگرم وزن به میزان قابلتوجهی از چلنجر 2 تنی سبکتر است. پس بهتر است بدون فوت وقت سراغ درگها برویم تا ببینیم این اعداد و ارقام روی مسیر 400 متر چه معنایی خواهند داشت. در این ویدئو سه مسابقهٔ درگ از حالت سکون و سه رولینگ برگزار میشود. در اولین مسابقه، سوپرا در ابتدا جلو میافتد اما در ادامه حریف قدرت مهیب چلنجر نمیشود و با اختلافی نهچندان زیاد مغلوب میشود.
نتیجهٔ درگ دوم جالب میشود زیرا حالا سوپرا کشش و لانچ بسیار بهتری دارد و این بار در ابتدا آنقدر اختلاف ایجاد میکند که چلنجر تا پایان مسافت 400 متر موفق به جبران آن نمیشود. البته در اینجا اختلاف بسیار جزئی است و هلکت اگر کمی مسافت بیشتری در اختیار داشت از رقیب ژاپنی عبور میکرد. درگ سوم نیز با نتیجهای مشابه به پایان میرسد اما در رولینگ سوپرا هیچ شانسی ندارد زیرا حالا رقیب سنگینوزن آمریکایی دیگر با مشکل کشش و لانچ دست و پنجره نرم نمیکند و بهراحتی از سامورایی تقویتشده فاصله میگیرد.