معرفی وویا فری پلاس با تغییرات ظاهری و فناوری‌های پیشرفته‌تر

جمعه 5 اردیبهشت 1404 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Voyah-Free-Plus-1
وویا فری پلاس که در نمایشگاه شانگهای 2025 معرفی شده، صرفاً یک فیس‌لیفت جزئی نیست و به‌روزرسانی‌های بزرگی را به همراه داشته است.

وویا فری پلاس در نمایشگاه خودروی شانگهای 2025 به‌طور رسمی معرفی شده است. این مدل که بیش از یک فیس‌لیفت ساده است، ارتقایی جامع نسبت به نسخهٔ قبلی محسوب می‌شود. فری که به‌تازگی توسط سروش موتور به ایران هم وارد شده، از زمان عرضه در سال 2021 تاکنون بیش از 100 هزار مشتری جذب کرده و حالا فری پلاس با طراحی و فناوری‌های پیشرفته‌تر، قصد دارد این موفقیت را ادامه دهد. ابعاد فری پلاس کمی بزرگ‌تر از مدل قبلی شده و حالا طول 4,915 میلی‌متر (10 میلی‌متر افزایش)، عرض 1,960 میلی‌متر (10 میلی‌متر افزایش) و ارتفاع 1,660 میلی‌متر (15 میلی‌متر افزایش) دارد درحالی‌که فاصله محوری همچنان 2,960 میلی‌متر است. این افزایش ابعاد، فضای داخلی جادارتری برای سرنشینان فراهم می‌کند.

نمای بیرونی خودرو هم با تغییراتی جزئی ولی تأثیرگذار مثل جلوپنجرهٔ جدید، رینگ‌های 21 اینچی پویا و افزایش فاصله از سطح زمین، ظاهری لوکس‌تر و قدرتمندتر پیدا کرده است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های فری پلاس، استفاده از سیستم رانندگی پیشرفته هوآوی ADS 4 همراه با سیستم‌عامل هامونی OS کاکپیت 5 است. فری پلاس یکی از اولین خودروهایی محسوب می‌شود که به این سیستم مجهز شده است. این سیستم، قابلیت‌هایی نظیر رانندگی خودکار در بزرگراه، تغییر خط خودکار و اجتناب از برخورد با موانع را ارائه می‌دهد. این فناوری با استفاده از رادار لیزری و ادغام چند سنسور، ایمنی و دقت بالایی را فراهم می‌کند.

کابین فری پلاس به امکاناتی لوکس مثل یخچال داخلی، صندلی‌های ارگونومیک با قابلیت کاهش فشار، نمایشگر سرگرمی برای سرنشینان و سیستم صوتی فراگیر مجهز شده که تجربه‌ای سینمایی ایجاد می‌کند. این ویژگی‌ها، کابین را به فضایی راحت و لذت‌بخش برای سفرهای طولانی تبدیل کرده‌اند. فری پلاس از یک پیشرانه هیبریدی بردافزا با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و دو موتور برقی بهره می‌برد. این سیستم مجموعاً 483 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این شاسی‌بلند تنها 4.4 ثانیه است که برای یک خودروی خانوادگی بسیار چشمگیر است.

باتری لیتیوم آهن فسفات که جایگزین باتری لیتیوم سه‌تایی قبلی شده، برد الکتریکی 210 کیلومتر را ارائه می‌دهد و ایمنی بالاتری دارد. سیستم تعلیق جدید EDC موسوم به «فرش جادویی» با پنج حالت رانندگی قابل تنظیم، شرایط جاده را پیش‌بینی کرده و تعادلی بین عملکرد دینامیک و راحتی سرنشینان برقرار می‌کند. این سیستم، تجربه رانندگی را در مسیرهای شهری و خارج ‌جاده‌ای بهبود می‌بخشد. فری پلاس در ماه‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. وویا که از سال 2022 وارد بازار اروپا شده و در کشورهایی مثل نروژ، فنلاند و دانمارک فعالیت می‌کند، قصد دارد تا سال 2030 بازار خود را به 60 کشور گسترش دهد و 500 هزار دستگاه خودرو صادر کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.