سدان اسپرت برقی یا هیبریدی؟ درگ بی‌ام‌و i5 با پورشه پانامرا و مرسدس E53

چهارشنبه 16 مهر 1404 - 17:00
مطالعه 3 دقیقه
درگ سدان‌های مرسدس، ب‌ام‌و و پورشه
در مصافی بین قوی‌ترین نسخهٔ ب‌ام‌و i5 برقی و دو سدان قدرتمند هیبریدی از مرسدس و پورشه، کدام خودرو سریع‌تر خواهد بود؟
تبلیغات

در این رقابت، سه فلسفه متفاوت از مهندسی پرفورمنس آلمان رودرروی هم قرار گرفته‌اند. از یک سو، ب‌ام‌و i5 M60 با دو موتور برقی، ۶۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور آنی ۸۲۰ نیوتن متر قرار دارد و در سوی دیگر، مرسدس E53 مرسدس E53 با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی پلاگین‌هیبریدی و ۶۱۲ اسب بخار قدرت و پورشه پانامرا 4S E-Hybrid با پیشرانهٔ ۲٫۹ لیتری V6 پلاگین‌هیبریدی و ۵۴۴ اسب بخار قدرت خودنمایی می‌کنند. درحالی‌که پورشه با فاصله سبک‌ترین خودروی گروه است، مرسدس هیبریدی حتی از ب‌ام‌و i5 M60 که یک خودروی برقی با پک باتری سنگین است هم وزن بیشتری دارد.

بااین‌حال، گشتاور فوری و تحویل قدرت یکنواخت پیشرانه برقی ب‌ام‌و، عاملی تعیین‌کننده بود که توانست وزن بیشتر را جبران کرده و پیروزی را برای این سدان باواریایی به ارمغان بیاورد. ب‌ام‌و i5 M60 تمام برقی موفق شد با ثبت زمان ۱۱٫۶۱ ثانیه در مسافت ۴۰۰ متر، رقبای پلاگین‌هیبریدی خود را با اختلافی کمتر از یک پلک زدن پشت سر بگذارد. مرسدس E53 با زمان ۱۱٫۶۲ ثانیه در جایگاه دوم و پورشه پانامرا 4S با زمان ۱۱٫۷۲ ثانیه در رده سوم قرار گرفتند تا پیروزی قاطع، هرچند میلی‌متری، برای قوای محرکه برقی رقم بخورد.

اما درست زمانی که به نظر می‌رسید همه‌چیز تمام شده، یک مهمان ناخوانده ایتالیایی تمام معادلات را بر هم زد. یک لامبورگینی هوراکان تکنیکا با رنگ سبز فسفری وارد میدان شد و با موتور V10 تنفس طبیعی و ۶۴۰ اسب بخاری خود، یادآور دوران شکوه پیشرانه‌های بنزینی شد. این گاو خشمگین دیفرانسیل عقب، با ثبت زمان شگفت‌انگیز ۱۱٫۵۹ ثانیه، هر سه سدان آلمانی چهارچرخ محرک را شکست داد و ثابت کرد که وزن کمتر و چسبندگی بالاتر هنوز هم حرف اول را در پیست می‌زند. این رقابت به‌خوبی نشان داد که آینده خودروهای اسپرت چقدر پیچیده و هیجان‌انگیز است؛ جایی که خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی خالص هرکدام به شیوه‌ای متفاوت برای سریع‌تر بودن تلاش می‌کنند.

کپی لینک

مشخصات فنی

ب‌ام‌و i5 M60

مرسدس E53 AMG

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

پیشرانه

الکتریکی دوموتوره

۳٫۰ لیتری I6 توربو هیبرید

۲٫۹ لیتری V6 توئین توربو هیبرید

قدرت

۶۰۰ اسب بخار

۶۱۲ اسب بخار

۵۴۴ اسب بخار

گشتاور

۸۲۰ نیوتن متر

۷۵۰ نیوتن متر

۷۵۰ نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

۹ سرعته اتوماتیک

۸ سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

۲۳۸۰ کیلوگرم

۲۳۹۵ کیلوگرم

۲۳۰۰ کیلوگرم

قیمت

۸۴,۱۰۰ دلار

۸۹,۱۵۰ دلار

۱۲۴,۱۰۰ دلار

پخش از رسانه

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.