درگ کوروت استینگری و تویوتا سوپرا فاینال ادیشن، جدال نامهای افسانهای
در یک رویارویی جذاب میان مهندسی ژاپن و قدرت آمریکا، شورلت کوروت C8 استینگری در مسابقه درگ در برابر نسخهٔ تولید محدود و ویژه تویوتا GR سوپرا فاینال ادیشن قرار گرفته است. این رقابت در ارتفاع ۱,۶۰۰ متری از سطح دریا برگزار شده است یعنی شرایطی که به دلیل کاهش اکسیژن هوا، قدرت موتورهای تنفس طبیعی را کاهش میدهد اما این تأثیر منفی روی موتورهای توربو بسیار کمتر است. بااینوجود، کوروت به لطف حدود صد اسب بخار قدرت بیشتر، توانست رقیب ژاپنی را مغلوب کند.
در دور اول مسابقه، کوروت C8 مسیر ۴۰۰ متر را در ۱۲.۵۷ ثانیه طی کرد درحالیکه سوپرا با ثبت زمان ۱۳.۴۵ ثانیه عقب ماند. با فعالسازی سیستم لانچ کنترل در دور دوم، هر دو خودرو عملکرد بهتری از خود نشان دادند. کوروت با ثبت زمان فوقالعادهٔ ۱۲.۰۳ ثانیه و شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیهای، بار دیگر پیروز میدان شد. سوپرا نیز زمان خود را به ۱۲.۷۲ ثانیه و شتاب را به ۴.۵۵ ثانیه بهبود بخشید، اما این پیشرفت برای شکست دادن رقیب آمریکایی کافی نبود.
تویوتا GR سوپرا فاینال ادیشن که تنها ۱,۳۰۰ دستگاه از آن با قیمت ۶۹,۷۴۵ دلار در آمریکای شمالی عرضه میشود، از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو که در نسخهٔ معمولی میبینیم استفاده میکند. هرچند این موتور در نسخهٔ فاینال ادیشن برای بازارهای اروپا و ژاپن قویتر شده و ۴۳۵ اسب بخار قدرت دارد اما در نسخهٔ بازار آمریکا تغییری نداشته و مثل سوپرای معمولی ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در سوی دیگر، شورلت کوروت C8 استینگری حاضر در این مسابقه، به پکیج پرفورمنس Z51 مجهز است و درنتیجه، نیروگاه عظیم ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آن ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو با قیمت پایهٔ حدود ۷۸ هزار دلار، قدرت بیشتری را در ازای مبلغ پرداختی ارائه میدهد، اما سوپرا فاینال ادیشن به دلیل تولید محدود، در آینده میتواند ارزش کلکسیونی پیدا کند.
پخش از رسانه