درگ سلاطین V12، لامبورگینی روئلتو، فراری ۱۲ چیلیندری و آستون ونکوئیش

یک‌شنبه 30 آذر 1404 - 21:00
مطالعه 3 دقیقه
درگ فراری، آستون، لامبورگینی V12
تاپ گیر سه سوپرکار V12 را برای برگزاری مسابقهٔ درگی تماشایی به خط کرده است. فراری، لامبورگینی و آستون‌مارتین؛ کدام‌یک پیروز این نبرد حماسی خواهد بود؟
تبلیغات

در یکی از جذاب‌ترین رویارویی‌های سال، سه ابرخودروی V12 افسانه‌ای در یک مسابقهٔ درگ نفس‌گیر به مصاف هم رفتند. این رقابت که توسط تیم تاپ گیر ترتیب داده شده بود، در پیست بین‌المللی پورتیمائو در پرتغال برگزار شد. تیم تاپ گیر به همراه رانندهٔ مرموز خود، استیگ، این سه سوپرکار بنزینی را در سه مسابقهٔ درگ پیاپی آزمودند. پیش از تماشای این رقابت هیجان‌انگیز اما بیایید ابتدا نگاهی به مشخصات فنی سه خودرو بیندازیم.

لامبورگینی روئلتو، سنگین‌ترین خودروی این جمع با وزن خشک ۱۸۹۲ کیلوگرم، از یک پیشرانهٔ ۶٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی در کنار سه موتور الکتریکی بهره می‌برد که مجموعاً قدرت ویرانگر ۱۰۱۵ اسب بخار تولید می‌کند. در سوی دیگر، آستون‌مارتین ونکوئیش با پیشرانهٔ ۵٫۲ لیتری V12 توئین توربو، ۸۳۵ اسب بخار قدرت دارد و وزن آن به ۱۸۳۵ کیلوگرم می‌رسد؛ و درنهایت، فراری دودیچی چیلیندری با وزن ۱۵۶۵ کیلوگرم، سبک‌ترین خودروی گروه است و قلب تپندهٔ ۶٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی آن، ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در هر سه درگ، لامبورگینی روئلتو با قدرت هیبریدی خود، فراری دودیچی چیلیندری و آستون‌مارتین ونکوئیش را با اقتدار پشت سر گذاشت و ثابت کرد که در دنیای دوازده سیلندرها، یک سر و گردن از رقبا بالاتر است. درحالی‌که پیروزی روئلتو از همان ابتدا قطعی به نظر می‌رسید، رقابت برای کسب جایگاه دوم بین فراری و آستون‌مارتین بسیار نزدیک و تنگاتنگ بود.

اما هدف تاپ گیر صرفاً تعیین سریع‌ترین خودرو نبود. آن‌ها به دنبال تجربهٔ اصیل و نابی بودند که این پیشرانه‌های بنزینی ارائه می‌دهند. همان‌طور که یکی از اعضای تیم اشاره کرد، گرچه خودروهای برقی سریع‌تری هم وجود دارند، اما:

چه کسی اهمیت می‌دهد؟ اینجا ما همه‌چیزهایی را که دوست داریم در اختیار داریم. حرارت، صدا، بو و قلب‌هایی که در سینه می‌کوبند.

این جمله جوهر اصلی این رقابت را به تصویر می‌کشد؛ لذت رانندگی خالص و هیجانی که فراتر از اعداد و ارقام شتاب‌گیری است. این خودروها شاید بی‌نقص نباشند، اما همین کاستی‌ها است که به آن‌ها شخصیت می‌بخشد و به راننده حسی فراتر از زنده بودن می‌دهد. درنهایت، این گردهمایی باشکوه، جشنی برای دوران رو به افول پیشرانه‌های V12 بود. لامبورگینی، فراری و آستون‌مارتین نه‌تنها ماشین، بلکه قطعاتی هنری و مهندسی هستند که صدای غرششان تا سال‌ها در ذهن علاقه‌مندان به خودرو باقی خواهد ماند.

مقایسه مشخصات فنی

آستون‌مارتین ونکوئیش

لامبورگینی روئلتو

فراری دودیچی چیلیندری

پیشرانه

۵٫۲ لیتری V12 توئین توربو

۶٫۵ لیتری V12 هیبریدی

۶٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی

قدرت

۸۳۵ اسب بخار

۱۰۱۵ اسب بخار

۸۳۰ اسب بخار

گشتاور

۱۰۰۰ نیوتن متر

۱۰۶۲ نیوتن متر

۷۰۰ نیوتن متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

۸ سرعته دوکلاچه

۸ سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

چهارچرخ

عقب

وزن

۱۸۳۵ کیلوگرم

۱۸۹۲ کیلوگرم

۱۵۶۵ کیلوگرم

قیمت

۴۳۲,۷۰۰ دلار

۶۰۸,۳۵۸ دلار

۴۷۰,۹۵۰ دلار

پخش از رسانه

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.