تولید آخرین نمونه پاگانی هوایرا رودستر، وداع با الهه زیبایی...
با اینکه هوایرا کوپه در اوایل سال 2011 معرفی شد اما در فوریه سال 2017 بود که پاگانی نسخه روباز یا همان کانورتیبل این خودرو را به جهانیان نشان داد. حدود چهار سال بعد و در سال 2020 تولید هوایرا رودستر نیز به پایان رسید و این شرکت با انتشار ویدئویی کوتاه اعلام کرد یک صدمین دستگاه هوایرا رودستر نیز خط تولید را ترک کرده است.
ما همچنین فهمیدیم که علاقه مالک این خودرو به پاگانی چگونه شکل گرفته است. او اولین بار یک دستگاه زوندا C12 را در نمایندگی شرکت در هنگکنگ دیده اما نمیدانسته که هوراچیو پاگانی مهندس ارشد لامبورگینی بوده و سپس کمپانی خود را تأسیس کرده است. او فکر میکرد C12 دارای قطعات لامبورگینی است؛ اما این فرد با دیدن زوندا Cinque بهطور واقعی پاگانی را درک کرده است.
نهایتاً این فرد تصمیم گرفته یک هوایرا بخرد اما به هر دلیلی نتوانسته به نسخه کوپه آن دست یابد. او مجبور بوده با نسخه رودستر کنار آید که در واقع مدلی سبکتر و قویتر نسبت به نسخه استاندارد و غیر BC از هوایرا کوپه میباشد. آخرین نمونه تولیدی از این خودرو دارای ظاهر مشکی مامبا با تریم فیبر کربن آشکار و کابینی با رنگ زرد در برخی بخشها میباشد.
تقریباً هیچیک از هوایراهای تولیدی شبیه هم نیستند و جای تعجبی ندارد که این رودستر نیز دارای ویژگی خاصی باشد که آن همان تیغه عقب نصب شده در بالای سیستم اگزوز با چهار خروجی میباشد و ادای احترامی به زوندا محسوب میشود. نیازی به گفتن نیست که این بخش خودرو نیز دارای ظاهر فیبر کربنی مشابه سایر بخشهای بدنه میباشد. همانند تمامی خودروهایی که با سقف جداشدنی عرضه میشوند این خودرو نیز پیش از معرفی رسمی و با قیمت پایه 2.28 میلیون یورو به فروش رفته هرچند به جرات میتوان گفت این محصول خاص از آپشن های متنوعی برخوردار است.
پاگانی در سال 2019 نسخه وحشیتر BC را با قیمت 3.08 میلیون یورویی و سقف تولید 40 دستگاهی رونمایی کرد. البته داستان هوایرا ظاهراً به پایان نرسیده زیرا گفته میشود نسخه R این خودرو با پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی AMG و قدرتی فراتر از 900 اسب بخار تولید خواهد شد.