سایر خودروهای اروپایی

سونو موتورز سایون، خودرویی با داشبورد پر از خزه!

شرکت سونو موتورز که روی تهیه‌ی وسایل حمل‌ونقل کشور آلمان کار می کند یک سری تصاویر از کابین خودروی الکتریکی خود با نام سایون را منتشر کرده است.


قبلا شاهد پیش‌نمایش طراحی ظاهری این خودرو بوده ایم اما برای اولین بار است که می‌توانیم نگاهی به کابین محصول الکتریکی سونو موتورز بیندازیم. اگرچه طراحی بدنه‌ی این خودرو کاملا معمولی و استاندارد است اما کابین کاملا منحصربه‌فرد نشان می دهد.


در مرکز داشبورد یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۰ اینچی قرار گرفته که سیستم‌های متفاوت خودرو و داده های مصرف انرژی را نشان می دهد. همچنین پشت فرمان نیز یک صفحه‌نمایش کوچک ۷ اینچی قرار گرفته که تا اینجا وضعیت نسبتا مرسومی را به نمایش می‌گذارند.


اما آنچه که واقعا باعث تمایز کابین سایون الکتریکی می‌شود بخش پر از خزه در داشبورد است. این کمپانی می گوید استفاده از خزه به حفظ وضعیت بهینه‌ی کابین از نظر آب‌وهوا کمک کرده و باعث فیلتر هوا و تنظیم رطوبت می‌شود. با استفاده از نورپردازی ویژه نیز می توان جلوه دیگری به این بخش از داشبورد داد.


سایون از سلول های خورشیدی در سراسر سطوح تخت بدنه استفاده کرده و سازنده ادعا می‌کند مجموعه باتری ۳۵ کیلووات ساعتی نصب شده برد ۲۵۵ کیلومتری را ارائه می‌کند. سونو موتورز اعلام کرده اگر خودرو به مدت یک روز زیر خورشید پارک شود تا ۳۰ کیلومتر برد اضافی را هم می‌توان بدست آورد.

این شرکت به دنبال فروش سایون با بهای ۱۶ هزار یورویی بوده و انتظار دارد تولید آن از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ آغاز شود. سونو موتورز می‌خواهد حداکثر ۲۶۰ هزار دستگاه از سایون را تولید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    مثل دنیای مد لباس شده دیگه دارن میزنن تو جاده خاکی ?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. بهراد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    ماشین مورد علاقه دوستان کشاورز میتونن اینجا محصولاتشون رو کشت بدن و از عطر علوفه و سبزیجات هنگام رانندگی نهایت لذت رو ببرن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محسنی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جالبه بدونی تو کشورای اروپایی و امریکایی و استرالیا و کانادا کشاورزا و دامدارها بالاترین ثروت رو دارن. حالا هی کشاورزا رو مسخره کن.
      کلا مزرعه داری تو کشورای غربی یه سبک زندگی بالاتر از لاکچریه.
      عربها وقتی میخوان بگن لاکچری هستن میرن لندن و نیویورک خونه میخرن. ولی ثروتمندای لندنی و نیویورکی میرن مزرعه میخرن . درسته خیلیاشون کشت نمیکنن ولی به حداقل صدمتری رو کشت میکنن با دستای خودشون.
      حالا یه تبعه ی خاورمیانه ایی اومده به کشاورزای غربی طعنه میزنه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (753 ديدگاه)

        دوست عزیز نسنجیده قضاوت نکن.شاید شما کشاورز باشی و خیلی از کشاورزای زحمتکش ما به روش سنتی کار می کنن و محصولاتشون رو به قیمت نمی خرن .بعضی ها هم کاملا مزرعشون رو مدرن و مکانیزه کردن ووو . عرب ها هم با دانه های تراریخته ی آمریکایی مزراع گندمی دارن که تو اون آب وهوا اندازه قد آدم رشد می کنه و ملخ نزدیکش نمیشه و افتخارم می کنن . این به کنار؛ منظور من از کشت علوفه و علف چیز دیگه بود که در کشور های اروپایی و آمریکای شمالی براش مالیات تصویب کردن و دولتی میفروشن.خوب پس مفهوم کشاورز و محصولش هم عوض میشه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. rezlot

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اونوقت اون خزه ها را اون تو گند نمی زنه؟ چجوریه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. morteza

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (278 ديدگاه)

      تا جایی که فهمیدم خزه ها داخل یه محفظه ی شیشه ای عین هو یه فیلتر استوانه ای کابین قرار گرفتن و آب هی و وضعیت رطوبت شون توسط مغز خودرو کنترل میشن.هم قشنگه میشه ببینی چطور دارن هوارو تصفیه میکنم هم باکلاس

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      هر گیاهی طول عمری داره بعدش خزه تو فصل زمستان که رویش نداره چه رطوبت باشه چه نباشه تا اخر عمر که نمیشه این خزها رو تو ماشین نگه داشت اگه بمیرن بوی بدی میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی دهقانی فرد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مالک باید حتما یه افتابه اب همراهش باشه برا ابیاری
    اینم یکی از این طرح هاس که فقط برا مجلات و سایت هاس که هیچ وقت عملی نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Malt hill

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (514 ديدگاه)

      آفتابه رو خوب اومدی?????

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا