درگ جالب ریماک C-Two و پورشه تایکان توربو S

سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
Rimac C_Two 1
توسعه یک خودروی تمام الکتریکی از صفر زمان‌بر است مخصوصاً اگر خودروی موردبحث دارای چهار پیشرانه و چهار گیربکس باشد. مت ریماک مؤسس و مدیرعامل ریماک...
تبلیغات

توسعه یک خودروی تمام الکتریکی از صفر زمان‌بر است مخصوصاً اگر خودروی موردبحث دارای چهار پیشرانه و چهار گیربکس باشد. مت ریماک مؤسس و مدیرعامل ریماک کرواسی فردی کاملاً خبرساز در دنیای کنونی بوده و پس از معرفی کانسپت C-Two در نمایشگاه ژنو 2018 در معرض دید قرار گرفته است.

پس از نگاهی به پشت‌صحنه فرایند تحقیق و توسعه C-Two در ماه‌های اخیر و انتشار برخی ویدئوها، این مدیر 33 ساله با ویدئوی جذاب دیگری بازگشته است. این بار شاهد هنرنمایی این هایپرکار الکتریکی در زمینی خالی هستیم. آنچه در ویدئو دیده می‌شود نسخه پیش‌تولیدی C-Two است که 85 تا 90 درصد گشتاور کامل خود را ارائه می‌کند.

پروتوتایپ کاملاً هماهنگ با قوانین و تولیدی در تست 400 متر شرکت کرده و توانسته این مسیر را در 8.95 ثانیه و با سرعت 251.1 ثانیه طی کند. این مدل همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.42 ثانیه‌ای را در اولین تست و با لاستیک‌های سرد ثبت کرده است. پس از چندین تست و گرم شدن لاستیک‌ها، رکورد این هایپرکار به 8.94 ثانیه و 249.7 ثانیه رسیده است.

زمانی که مدیرعامل کمپانی می‌گوید شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.33 ثانیه‌ای C-Two "کاملاً بد" بوده بنابراین باید بدانید که با یک موشک جدی روبرو خواهیم بود. ریماک قبلاً گفته نسخه تولیدی این هایپرکار شتاب 1.85 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 412 کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. این شتاب باورنکردنی به مدد قدرت 1914 اسب بخاری و گشتاور 2300 نیوتون متری حاصل خواهد شد.

برای جذاب‌تر شدن ویدئو، ریماک یک دستگاه پورشه تایکان توربو S را وارد صحنه کرده است. علیرغم واکنش نسبتاً کند مت ریماک در آغاز مسابقه، پروتوتایپ C-Two آب رفته را به جوی بازگردانده و نهایتاً به آسانی پیروز می‌شود. این خودرو مسافت 400 متر را در 8.94 ثانیه و با سرعت 256.2 کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

این عملکردی خوب است چراکه پروتوتایپ موردبحث فاقد لانچ کنترل نسخه نهایی بوده است. همچنین قوای محرکه این خودرو حداکثر قدرت را تولید نکرده و بنابراین جا برای بهبود وجود دارد. مت ریماک مطمئن است نسخه تولیدی پرشتاب‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا خواهد بود و بهتر از بوگاتی شیرون، تسلا مدل S پلاد پلاس و آسپارک اول عمل خواهد کرد.

خودروی انتخاب شده توسط ریماک برای رویایی با C-Two محصولی جالب است چراکه پورشه و ریماک رابطه نزدیکی باهم دارند. پورشه سهام خود در ریماک را به 24 درصد افزایش داده است. در عوض ریماک نقشی در آینده بوگاتی خواهد داشت هرچند این برنامه نهایی نشده است.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.