صدای دلنشین نیروگاه 12 سیلندر پاگانی هوایرا R
به نظر میرسد یک درصدهای ثروتمند جهان در بهترین دوران حضور دارند چراکه در بخش خودروهای 12 سیلندر مختص پیست و گرانقیمت گزینههای جذابی همچون خودروی گوردون مورای T.50s نیکی لائودا، لامبورگینی اسکادرا کورس SCV12، فراری FXX-K Evo و استون مارتین والکری AMR Pro خودنمایی میکنند. پاگانی هم به تازگی با هوایرا R وارد میدان شده است، خودرویی که پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری تنفس طبیعی آن با همکاری شرکت HWA توسعه یافته است.
پاگانی پس از معرفی رسمی هوایرا R اقدام به انتشار ویدئویی از صدای دلنشین پیشرانه آن کرده است. این نیروگاه آهنین که از صفر توسعه یافته قدرت قابلتوجه 850 اسب بخاری در دور 8250 و گشتاور 750 نیوتون متری را در دور 5500 تولید میکند. این پیشرانه ردلاین 9000 دور در دقیقه داشته و تنظیمات صدای باورنکردنیای دارد.
این پیشرانه در واقع نمونهای مسابقهای بوده و واضح است که قوانین آلایندگی سخت گیرانه اجازه تردد آن در جادهها را نمیدهند. پاگانی میگوید این پیشرانه 6 لیتری به حدی بادوام است که میتوان حدود 10 هزار کیلومتر آن را بهصورت تخت گاز راند هرچند پس از آن باید سوپاپها را تعویض نمود. علیرغم حجم بالای پیشرانه وزن آن تنها 198 کیلوگرم است که باعث میشود خودرو به وزن خشک 1050 کیلوگرمی دست پیدا کند. این وزن تقریباً به اندازه سوپرمینی های اروپایی است.
هوراچیو پاگانی در زمان توسعه قلب تپنده هایپرکار جدید خود یک وظیفه مهم را خاطرنشان ساخته بود: "پیشرانه جدید باید جذابیت، دلربایی، صدا و سادگی پیشرانههای فرمول 1 دهه 80 میلادی را داشته و درعینحال از تکنولوژی مدرن سود ببرد." صدای تولیدی پیشرانه فوقالعاده هیجانانگیز بوده و احتمالاً در تاریخ به عنوان یکی از خوشصداترین پیشرانههای 12 سیلندر تنفس طبیعی باقی بماند.
تنها 30 ثروتمند خوششانس خواهند توانست از این صدا بهصورت کامل لذت ببرند و البته برای این کار مبلغ 3.1 میلیون دلار پرداخت خواهند کرد. در نظر داشته باشید که این خودرو 400 هزار دلار ارزانتر از هوایرا BC رودستر است. پاگانی آزادی عمل کامل برای ارائه حداکثر پتانسیلهای یک خودرو را بدون در نظر گرفتن قوانین مسابقات مختلف داشته است.