سایر خودروهای اروپایی

پاگانی زوندا HP بارچتا، جدیدترین شعبده‌بازی هوراچیو!

پاگانی زوندا HP بارچتا در گردهمایی مشهور پبل بیچ معرفی شد. پیش از آنکه بپرسید باید بگوییم ظاهرا این خودرو آخرین زوندایی خواهد بود که تولید خواهد شد! ما که باور نکرده‌ایم!


تنها سه دستگاه از زوندا HP بارچتا تولید خواهد شد و یکی از آن‌ها مستقیماً به کلکسیون خصوصی هوراچیو پاگانی تعلق دارد. همچنین گفته شده این خودرو یکی از وحشی‌ترین زونداهایی خواهد بود که تاکنون تولید شده است.

چشمگیرترین تفاوت بین این خودرو و دیگر مدل‌های زوندا طراحی جدید بارچتا است. به نظر می‌رسد در این خودرو از قطعات مدل‌های زوندا ۷۶۰ استفاده شده که شامل کاپوت، چراغ‌های عقب بازطراحی شده و پوشش‌های روی چرخ‌ها مشابه زوندا ZoZo می‌باشد.

از دیگر شاخصه‌های HP بارچتا می‌توان به ورودی کربنی روی سقف، بال و دیفیوزر عقب، رینگ‌های بازطراحی شده و رنگ سفید برجسته کابین اشاره کرد.

پاگانی در ابتدا گفت یکی از سه دستگاه زوندا Tricolore نسخه نهایی زوندا خواهد بود. این خودرو در سال ۲۰۱۱ تولید شد؛ اما اندکی بعد طرفداران متمول این برند شروع به سفارش تک خودروهای اختصاصی کردند و بدین ترتیب زوندا تا به امروز زنده ماند.

آیا HP بارچتا آخرین نسخه از زوندا خواهد بود؟ نمی‌دانیم! اما اگر در آینده نزدیک نسخه‌های دیگری نیز ساخته شوند اصلاً شگفت‌زده نخواهیم شد!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عاشق زوندا هستم، مخصوصا نسخه‌های خاصش (ولی نه مثل این با روکش چرخ عقب). بعضی کمپانی‌ها نشون میدن که برای خودروسازی، نباید صرفا خودروساز بود، بلکه در مرحله اول باید هنرمند بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Zonda 760

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    زوندا بعد از قریب به ۲۰ سال همچنان زندست‌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID-LAMBO

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    آقای خاص دنیای سوپر اسپورت ها !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Achtung

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    چجوری میتونم یکی از دوتای باقی مونده رو سفارش بدم؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      با شماره 00390594739201 تماس بگیر!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرشاد

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من به شخصه اگر ثروتمند بودم، یه نسخه خاص از زوندا با بیشترین شباهت ممکن به زوندا R رو به جای تمامی سوپر اسپورت‌های جدید، سفارش می‌دادم؛ واژه بی‌نظیر، برازندشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا