آشنایی اولیه با هایپرکار جدید و گمنام آررا اتوموبیلی SD
همه به آرزوهای خود دست پیدا نمیکنند؛ اما کندریم تاکی فردی است که به دنبال تولید اولین سوپرکار کشور آلبانی بوده است. ما پروژه او را قبلاً در پدال معرفی کردهایم، سوپرکاری که با نام ایلیریان پیور اسپورت شناخته میشود. البته به نظر میرسد کمپانی آررا اتوموبیلی متعلق به تاکی این پروژه را لغو کرده تا روی یک خودروی بزرگتر و قویتر کار کند.
این شرکت اقدام به معرفی هایپرکار آلبانیایی SD+ کرده است، هایپرکاری که از قوای محرکه شاخصی سود میبرد.
اول بیایید درباره قوای محرکه این هایپرکار صحبت کنیم. نیروگاه 8 سیلندر 7 لیتری این خودرو دارای پیستونهای 90 درجه بوده و بهطور اختصاصی توسط ولفگانگ کیزلر برای شرکت آررا اتوموبیلی ساخته شده است. این نیروگاه قدرت 1800 اسب بخاری و گشتاور 1500 نیوتون متری با استفاده از سوخت نرمال داشته و هدفگذاری شرکت نیز دستیابی به وزن کمتر از 1230 کیلوگرم میباشد. آررا گفته که از شکسته شدن رکورد سرعت دنیا توسط این خودرو مطمئن است.
از نظر طراحی تاکی که طراح ایلیریان پیور اسپورت بوده شکلدهی SD+ را نیز بر عهده گرفته و این خودرو را بهطور کامل از فیبر کربن ساخته است. او میگوید در طراحی این خودرو از فرمول 1 به ویژه شاخصههای آئرودینامیکی آن الهام گرفته است. هر بخش از بدنه این هایپرکار دارای عملکرد آئرودینامیکی خاصی است.
یکی از مثالهای بارز این موضوع نشان نصب شده در بخش عقب است که به سرعت هوای داغ پیشرانه را خارج کرده و اجازه میدهد هوای سرد وارد اویل پمپ شود.
آررا SD+ همچنین نامگذاری جالبی دارد. S مخفف اسکندربگ است که یکی از فرماندهان نظامی آلبانی بوده است. حرف D مخفف عدد 500 در زبان رومی است که نشان میدهد این خودرو سرعت 500 کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. پسوند + نیز نشان دهنده برنامههای شرکت برای رسیدن به سرعتی بالاتر از 500 کیلومتر در ساعت میباشد.
آررا گفته که SD+ سال آینده بهصورت کامل معرفی خواهد شد.