معرفی لادا وستا اسپرت، یک سدان اسپرت ارزان‌قیمت

یک‌شنبه 11 شهریور 1397 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Lada-Vesta-Sport-1
هرچند کانسپت 4x4 ویژن جذاب‌ترین محصول لادا در نمایشگاه مسکو امسال است اما این سازندهٔ روسی خودروهای جدید دیگری را هم در این نمایشگاه به نمایش...
تبلیغات

هرچند کانسپت 4x4 ویژن جذاب‌ترین محصول لادا در نمایشگاه مسکو امسال است اما این سازندهٔ روسی خودروهای جدید دیگری را هم در این نمایشگاه به نمایش درآورده است. یکی از این خودروها، پرچم‌دار خانوادهٔ سدان وستا است که وستا اسپرت نام داشته و برای اولین بار در نمایشگاه مسکو رونمایی شده است. این خودرو همان‌طور که از نامش پیدا است، نسخه‌ای اسپرت و پویا از سدان کامپکت وستا محسوب می‌شود.

این ماشین در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپتی با همین نام به‌حساب می‌آید که دو سال پیش در نمایشگاه مسکو 2016 رونمایی شد. گفته شده وستا اسپرت از برخی از ویژگی‌های خودروی مسابقه‌ای لادا WTCC برخوردار بوده و آن‌ها را به خیابان آورده است. این سدان اسپرت روسی در ظاهر با ویژگی‌هایی چون سپر جلوی اسپرت با اسپویلر یکپارچه که موجب افزایش داون‌فورس در اکسل جلو می‌شود، رکاب‌های اسپرت، سپر عقب تهاجمی‌تر با دو سر اگزوز کرومی و دیفیوزر عقب، نمایی اسپرت پیدا کرده و از دیگر نسخه‌های وستا متمایز شده است.

ازجملهٔ دیگر ارتقاءهای ظاهری وستا اسپرت نیز می‌توان به تریم قرمزرنگ در قسمت‌هایی چون سپرها و خطوط جانبی، نصب یک اسپویلر روی درب صندوق بار، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی اسپرت با لاستیک‌های فاق کوتاه، قاب مشکی‌رنگ آینه‌های جانبی و نشان اسپرت در جلوپنجره و روی درب صندوق اشاره کرد. در داخل خودرو نیز با صندلی‌های اسپرتِ پوشیده شده با چرم مصنوعی و آلکانترا، غربیلک فرمان چندمنظوره با حلقهٔ قرمزرنگ در قسمت ساعت 12، پدال‌های آلومینیومی و تریم فیبر کربن مانند در داشبورد و رو دری‌ها، حال و هوایی اسپرت ایجاد شده است.

اما خوشبختانه تغییرات و ارتقاء‌های وستا اسپرت صرفاً محدود به ظاهر و کابین آن نمی‌شود چراکه لادا در زیر کاپوت آن‌هم تغییراتی ایجاد کرده است. البته در اینجا هنوز هم همان پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی وستا معمولی قرار دارد اما حالا خروجی این پیشرانه با تنظیم مجدد به 145 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیرو که توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌ها می‌رسد، وستا اسپرت را ظرف 9.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم می‌کند. علاوه بر این، برای بهبود قابلیت پیچیدن، ارتفاع تعلیق خودرو نیز 1.6 سانتیمتر کمتر شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.