سایر خودروهای اروپایی

رؤیت هایپرکار آرش AF10 در موناکو

AF10 هایپرکاری است که توسط شرکت بریتانیایی آرش ساخته شده است. این یکی از قابل‌توجه‌ترین خودروهایی بود که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد. در زمان رونمایی گفته شد که این هایپرکار در دو نسخهٔ مختلف تولید خواهد شد. نسخهٔ قدرتمندتر نمونه‌ای هیبریدی است که به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 و چهار موتور الکتریکی مجهز است. این موتورها مجموعاً ۲۰۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که دو برابر بیشتر از فراری SF90 استراداله و حدود ۶۰۰ اسب بخار از بوگاتی شیرون بیشتر است. در نسخهٔ دوم اما موتورهای الکتریکی حذف شده و صرفاً موتور بنزینی نیروبخش خودرو است که قدرت بسیار کمتری برابر با ۵۵۰ اسب بخار تولید می‌کند.

حال یک دستگاه از این هایپرکار در موناکو دیده شده که به نظر می‌رسد از نوع دوم باشد زیرا قطعات فیبر کربنی بزرگی که در قسمت‌های زیرین بدنهٔ نسخهٔ هیبریدی وجود داشت در این نمونه دیده نمی‌شود. درهرحال، نسخهٔ هیبریدی AF10 مشخصات بسیار جذابی دارد به‌گونه‌ای که ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۲۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

درصورتی‌که خودرو در حالت تمام الکتریکی قرار گیرد اما در حدود ۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای حالت برقی چندان بد نیست؛ اما آرش AF10 خودروی بسیار گران‌قیمتی است به‌گونه‌ای که نسخهٔ پایهٔ V8 بنزینی آن ۳۵۰ هزار دلار قیمت دارد درحالی‌که این عدد در نسخهٔ هیبریدی به عدد فوق‌العادهٔ ۱.۱ میلیون پوند افزایش پیدا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه سوال دارم ؟
    این انجین 6.2 لیتری هشت سیلندر
    مال خود کمپانی که به احتمال نیست ( چون کمپانی کوچیک تر از این حرف هاست که بتونه برای خودش انجین بزنه )
    ایا این همون انجین جنرال موتورز هست ؟
    یا مال کمپانی دیگه ای هستش ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMANTE

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      بله انجین هاش مال همون جنرال موتورز هست.
      فکر کنم قبلا از موتور های هشت سیلندر 7 لیتری شورلت استفاده میکردن.
      ولی الان از موتور های هشت سیلندر 6.2 لیتری شورلت استفاده میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR / ARMI

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        ممنون بابت جواب دادن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mad.z.Max

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      منم فک میکنم انجین جنرال موتورزه. چون هم امتحان خودشو پس داده (توی انواع تولیدات کمپانی مادر و کمپانیهای متفرقه) هم با قیمت معقول، تقریبا توی اکثر کشورا در دسترسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Amir Machine

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      اکثر شرکت‌های کوچیک سوپراسپرت‌سازی حتی شرکت‌های اروپایی از موتورهای جنرال موتورز و خصوصا موتور 6.2 لیتری اون استفاده میکنن چون این موتورها قیمت و استهلاک پایین و فضای ارتقای بسیار زیادی دارن
      مثلاً موتور 7 لیتری تنفس طبیعی کوروت Z06 نسل قبل در حالت استاندارد جنرال‌موتورز 500 اسب قدرت داره اما یه شرکت ایتالیایی به اسم مازانتی از این موتور تو محصول خودش استفاده کرده و بصورت تنفس طبیعی 750 اسب قدرت ازش گرفته
      یا شرکت آمریکایی فالکون از همین موتور با توئین توربو 1100 اسب گرفته
      از این نمونه‌ها زیاد هست و نشون میده موتورهای جنرال‌موتورز چقدر جای ارتقاء دارن و در حالت استاندارد چقدر کم استهلاک هستن چون با کمترین فشار کار میکنن
      این موتور 6.2 لیتری آرش هم قطعا از جنرال‌موتورز گرفته شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        امیر جان اتفاقا
        نظر من اینه کمپانی های اروپایی بیشتر هم انگلیسی
        از انجین های فورد استفاده کنن
        بار ها و بار ها هم دیده شده این اتفاق
        نمونش
        زنوس E10
        کاترهام 7
        TVR گریفیت
        فورد در انگلیس سابقه بهتری از جنرال موتورز داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (89 ديدگاه)

    فکر کنم موسس شرکت ارش فربد باشه و از حدود ۲۰۰۸ که من مطالب ماشینی رو پیگیری میکردم این شرکت رو شناختم . یه مدل هم به اسم فربیو داره اگه درست خاطرم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hamed

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (212 ديدگاه)

    این مدل شاسی دیگه قدیمی شده بیشتر به شاسی سوپراسپرتای دهه پیش میخوره
    اتلاف انرژی زیادی هم داره 2080 اسب بخار و شتاب 300 کیلومتر نزدیک 27 ثانیه چشمگیر نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا