سایر خودروهای اروپایی

آپولو R ؛ سفینه ی گومپرت در پیست

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: دومین رونمایی رسمی از گومپرت Apollo  R  در ژنو پاسخی بود به درخواست مشتریان برای داشتن مدل مسابقه ای از شرکت گومپرت تا با آن پیست ها را تسخیر کنند.

سفینه ی فضایی برای حضور در پیست تن به تغییرات زیادی داده است.بطوریکه تغییرات  موتور ۴.۹ لیتری V8 شامل موارد  بالا بردن فشار در سوپرشارژینگ ، تنظیم وکنترل زمان احتراق، بهینه سازی مجرای سوپاپ هوا  می شود. در کنار این موارد استفاده از سیستم اگزوز مسابقه ای حداکثر توان خروجی ۸۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۹۸۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را برای آپولو رقم زده است.استفاده از گیربکس با کمک دنده های الکترونیکی TT40 e به همراه دیفرانسیل های ضد قفل و تعبیه هواکش هایی به منظور خنک کاری چرخ ها از دیگر تجهیزات اضافه شده هستند.

 

بدنه ی سفینه ی مسابقه ای عمدتا از کربن می باشد و برای حفظ سرنشین شاهد استفاده از قاب لوله ای و سلول امن یکپارچه از کربن و کولار هستیم. همچنین برای محافظ زیر خودرو از کربن و آلومینیوم بهره گرفته شده است.

بال کربنی بزرگی که در پشت قرار گرفته نیروی رو به پایین را افزایش می دهد تا در کنار چرخ های آلومینیومی ۱۸ اینچی که با لاستیک های صاف میشلین روکش شده اند و سیستم تعلیق دو جناغه قابل تنظیم و فشرده سازی ، تعادل و پایداری را در پیست تضمین کند.برای تنظیم نقطه ثقل می توان ارتفاع سواری را بین ۴۰ تا ۱۲۰ میلی متر به لطف آنتی رول های عقب و جلو تغییر داد.

 

در داخل نیز تجهیزاتی مانند کمربند ایمنی ۶ نقطه ای ، سیستم خاموش کردن آتش و صفحه نمایش ۲D-BIG DASH استفاده شده است و نمای داخل با روکش آلکانترا پوشش داده شده است.

برای این سفینه فضایی حداکثر سرعت ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت ، صفر تا صد ۲.۹ ثانیه ای و صقر تا دویست ۸.۶ ثانیه ای تخمین زده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا