زنوو TSR-S جدید، هیولای 1177 اسبی دانمارکی

چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 03:30
مطالعه 5 دقیقه
zenvo-tsr-s 02
دقیقاً یک سال پس از معرفی زنوو TS1 GT در نمایشگاه ژنو، این خودروساز دانمارکی در حال معرفی محصول جدید دیگری در خاک سوئیس می‌باشد. شما را با TSR-S،...
تبلیغات

دقیقاً یک سال پس از معرفی زنوو TS1 GT در نمایشگاه ژنو، این خودروساز دانمارکی در حال معرفی محصول جدید دیگری در خاک سوئیس می‌باشد. شما را با TSR-S، نسخه جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای TSR آشنا می‌کنیم. این سومین محصول از خانواده TS بوده و دو محصول دیگر نیز شامل سوپرکارهایی بای توربو هستند. TSR-S که توانایی‌های فوق‌العاده جاده‌ای را با نهایت منحصربه‌فرد بودن ترکیب کرده تنها به تعداد 5 دستگاه تولید خواهد شد.

صادقانه باید گفت این خودرو از نظر طراحی تفاوت خیلی زیادی با محصولات قبلی این کمپانی نداشته اما تمامی خطوط بدنه وظیفه آئرودینامیکی مهمی را بر عهده دارند. دانمارکی‌ها با افتخار بال دراماتیکی را معرفی کرده‌اند که هم به عنوان ترمز هوایی عمل کرده و هم پایدار کننده خودرو در پیچ‌ها می‌باشد. این خودرو در زمان عبور از پیچ داون فورس بیشتری را لطف چرخش طولی بال به دست می‌آورد.

یکی از کارشناسان ارشد کمپانی می‌گوید:

ایده بال TSR-S برای ایجاد داون فورس بالا و نیروی داخلی بیشتری می‌باشد. زمانی که بال خودرو کج می‌شود داون فورس تنها 3 درصد کاهش می‌یابد اما با کارکرد اصلی بال 30 درصد داون فورس بیشتری تولید می‌شود.

قلب تپنده این خودرو پیشرانه 8 سیلندر 5.8 لیتری با دو سوپرشارژر است که قدرت 1177 اسب بخاری تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس 7 سرعته پدال شیفتر برگرفته از موتور اسپورت متصل است. زنوو می‌گوید گیربکس یاد شده یکی از سریع‌ترین تعویض‌ها را داشته و به ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.8 ثانیه‌ای کمک می‌کند. موضوع مهم‌تر اینکه TSR-S تنها در 6.8 ثانیه از سکون به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

Troels Vollertsen مؤسس کمپانی می‌گوید:

"هدف ما در زمان ساخت این خودرو دست به سطح بسیار بالایی از توانایی‌های مهندسی آئرودینامیک در یک خودروی جاده‌ای بوده است. با ترکیب مشخصات پرفورمنس فوق‌العاده TS1 GT و البته جانور وحشی TSR ما حد نهایی زنوو را به همگان نشان داده‌ایم.

زنوو می‌گوید سوپرکار جدیدش نزدیکی بسیار زیادی به برادر مخصوص پیست خود داشته اما به آسانی در جاده‌های عمومی حرکت می‌کند. به لطف تنظیمات پرفورمنس قابل تنظیم این خودرو دارای سه خروجی گوناگون بوده که حداقل آن 700 اسب بخار بوده و دو حالت دیگر نیز IQ و ماکزیمم می‌باشند. در حالت IQ شاهد خودرویی مسابقه‌ای برای جاده بوده و حداکثر قدرت هر زمانی که امکان‌پذیر باشد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.