دوئل نهایی، زنوس E10 یا آریل اتم؟
زنوس E10
تاریخ معرفی: نمایشگاه اتواسپرت 2016
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
کشور سازنده: بریتانیا
سازندهٔ پیشرانه: فورد
امتیاز از اتوکار: 4.5 از 5
نقاط مثبت: تفسیری تازه از اسپرتهای کلاسیک بریتانیایی، عملکرد و پویایی چشمگیر، عملکرد چشمگیر به لطف پیشرانهٔ قدرتمند
نقاط منفی: عدم امکان استفاده در آبوهوای نامناسب میتواند خریداران را مردد کند، قیمت گران
آریل اتم
تاریخ معرفی: فستیوال گودوود 2018
ترکیب: موتور عقب، محور عقب
کشور سازنده: بریتانیا
سازندهٔ پیشرانه: هوندا
امتیاز از اتوکار: 4.5 از 5
نقاط مثبت: عملکرد فوقالعاده، توانایی عالی در طی کردن پیچها، استایل منحصربفرد
نقاط منفی: قیمت گران، برای بهترین استفاده از آن به یک پیست نیاز است، پاسخ ضعیف توربوشارژر
مقایسهٔ مشخصات فنی
| آریل آتم 4 | زنوس E10 R |
پیشرانه | 2 لیتری I4 | 2.3 لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | 320 اسب بخار | 350 اسب بخار |
گشتاور | 420 نیوتن متر | 475 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | 2.8 ثانیه | 3.0 ثانیه |
حداکثر سرعت | 260 کیلومتر/ساعت | 250 کیلومتر/ساعت |
ظرفیت باک | 40 لیتر | - |
وزن | 595 کیلوگرم | 700 کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | 1 به 1.8 | 1 به 2 |
طول | 3.52 متر | 3.80 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.39 متر | 2.30 متر |
ظرفیت سرنشین | 2 نفر | 2 نفر |
قیمت بریتانیا | 39,975 پوند | 39,995 پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10311740]