گشتی در کارخانه ریماک کرواسی!
آغاز به کار یک شرکت خودروسازی از صفر کار بسیار سختی بوده و این زحمت برای شرکتی که میخواهد هایپرکارهای الکتریکی پرفورمنس بسازد بسیار بیشتر خواهد بود؛ اما این دقیقاً همان کاری است که میت ریماک انجام داده است.
ریماک در سال 2009 و حدود دو سال پس از سفارشیسازی بامو سری 3 کد E30 توسط میت ریماک و استفاده از قوای محرکهی الکتریکی در آن تأسیس شده است. این شرکت در سال 2011 از اولین نمونهی پیشتولیدی خودرویی با نام کانسپت وان رونمایی کرد. این شرکت کروات از آن زمان تاکنون رنگ عوض کرده و در ویدئویی که تماشا خواهید کرد مؤسس کمپانی ما را به یک تور مجازی در کارخانه میبرد.
اولین شوروم ریماک در Sveta Nedelja که فاصله زیادی با زاگرب ندارد افتتاح شده و با اینکه نیروی کاری آن از 10 نفر به بیش از 500 نفر رسیده اما فضای کلی آن همچنان مشابه یک دههی قبل است. همانگونه که مدیرعامل ریماک میگوید، این شرکت بیوقفه در حال گسترش و جابجایی مقرهای خود بوده و در این کلیپ تمرکز ویژهای روی ساخت بسیاری از قطعات خودروی C-Two شده است. این هایپرکار الکتریکی قدرت 1888 اسب بخاری و گشتاور 2300 نیوتون متری دارد.
اما چیزی که واقعاً ما را تحت تأثیر قرار میدهد نه تنها ساخت دو هایپرکار توسط ریماک بلکه تهیهی قوای محرکهی سایر شرکتهاست که مشهورترین آنها هایپرکار الکتریکی پینین فارینا باتیستا میباشد که از همان قوای محرکهی C-Two استفاده میکند. استون مارتین نیز از سیستم باتری هیبریدی KERS ریماک برای هایپرکار والکری استفاده خواهد کرد و باتریهای کونیگ زگ رگرا نیز توسط ریماک ساخته خواهند شد.