پردهبرداری از باک مونو جدید با پرفورمنس خیرهکننده
باک از نسل جدید سوپرکار تکنفره مونو رونمایی کرد. نیروبخش این هیولای دوستداشتنی پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری توربو است که قدرت 332 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری تولید میکند.
به لطف نسبت قدرت به وزن 582 اسبی به ازای هر تن، مونوی جدید توانایی ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.7 ثانیهای را دارد؛ اما چنین پرفورمنس فوقالعادهای با هزینهای سنگین همراه بوده و قیمت باک مونو جدید از 165950 پوند شروع میشود.
این خودروی جدید تنها 570 کیلوگرم وزن داشته و برای اولین بار است که با استانداردهای آلایندگی EU6D و استانداردهای صوتی هماهنگی دارد.
مدیر طراحی باک گفته است:
وقتی بحث طراحی نسل جدید باک مونو فرا رسید ما تنها نمیخواستیم روشی تکاملی را در پیش بگیریم بلکه به دنبال طراحی جدیدی برای این سوپرکار بودیم.
او ادامه میدهد:
فرم سیال و عملکردی این خودرو که پر از DNA مونو است حس سبکوزنی و تمیزتری را القا میکند. ساخت دومین نسل مونو همیشه یک چالش بوده و مشابه دومین آلبوم از خوانندهای است که با آلبوم اول خود بسیار محبوب شده است؛ اما ما مطمئن بودیم که ظاهر برجسته و تجربه سواری و خلاقیت فوقالعادهی باک مونوی جدید فراتر از نیازها و انتظارات خواهد بود.
باک در مقایسه با نسل اول این خودرو روش کاملاً جدیدی برای طراحی مونو را در نظر گرفته است. هدف این شرکت دستیابی به زیباشناسی سبکتری بوده و این کار از طریق دماغهای باابهت به دست آمده است. از دیگر ویژگیهای طراحی مونوی جدید میتوان به چراغهای جلوی نصب شده در مرکز، آینههای متمایز، دم نازکتر، کاهش 20 میلیمتری ارتفاع و افزایش 25 میلیمتری طول نسبت به نسل پیشین اشاره کرد.
داخل کابین هم فرمان فیبر کربن سبکتر و پانلهای کناری کربنی سفارشی دیده میشوند.
از نظر ساختار نیز این خودرو از فیبر کربن استفاده کرده و بنابراین استحکام بیشتری دارد. کالیپرهای ترمز AP ریسینگ و کف کربنی جدید از مدل مونو R گرفته شدهاند. البته ترمزهای سرامیک کربنی سفارشی هم وجود دارند.
خب به تجربه رانندگی میرسیم که به لطف کاهش مرکز ثقل بهبود یافته و باتری نیز به مرکز خودرو رفته تا توازن بهتری ایجاد شود. ژئومتری بهتر سیستم تعلیق و دامپرهای قابل تنظیم نیز جزو دیگر ویژگیهای باک مونوی جدید هستند.