معرفی GFG استایل باندینی دورا با استایل فرمول یکی!

پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 04:30
مطالعه 7 دقیقه
GFG-Style-Bandini-Dora-Concept-26
نمایشگاه خودروی ژنو به‌طور سنتی محبوب‌ترین رویداد برای نمایش خودروهای مفهومی بوده اما امسال سرنوشت تلخی داشت. شرکت GFG استایل نیز قرار بود سه گونه...
تبلیغات

نمایشگاه خودروی ژنو به‌طور سنتی محبوب‌ترین رویداد برای نمایش خودروهای مفهومی بوده اما امسال سرنوشت تلخی داشت. شرکت GFG استایل نیز قرار بود سه گونه از این خودروها را روانه ژنو کند که خب این‌گونه نشد.

مهم‌ترین سه‌گانه این شرکت باندینی دورا نام دارد که نشان دهنده‌ی یک بارچتای چهار چرخ محرک تمام الکتریکی با قدرت کل 536 اسب بخاری می‌باشد. این خودرو از شاسی آلومینیوم فریم فضایی و بدنه‌ای فیبر کربنی سود می‌برد.

کار طراحی این خودرو توسط جیورجتو و فابریزیو جیوجیارو صورت گرفته و آن‌ها طرح باندینی دورا را به عنوان یک دو درب آزاد و لذت‌بخش که به کار گشت‌وگذار در طبیعت می‌آید توصیف کرده‌اند. در حقیقت این خودرو نیم‌نگاهی به محصولات اسپورت باندینی در دهه 50 میلادی دارد.

موضوع جالب اینکه باندینی دورا مفهوم بارچتای کلاسیک را در پکیجی مدرن که تأثیر منفی روی ایمنی ندارد ارائه کرده است. از جمله ویژگی‌های برجسته بدنه می‌توان به طراحی تیز و طویل با چراغ‌های جلوی بسیار بزرگ، کاپوت گسترده، رول بار در نقش اسپویلر و شیشه‌ی جلوی کشیده شده از ستون‌های A اشاره کرد.

جیوجیارو می‌گوید این ویژگی آخری از خودروهای فرمول 1 مدرن الهام گرفته شده است. او گفته است:

ما این ویژگی را از هالو خودروهای فرمول 1 به عاریت گرفته‌ایم زیرا به خودرویی فکر می‌کردیم که شیشه‌ی جلوی بزرگ‌تری داشته باشد و بنابراین این بخش تا حد امکان خطی و شفاف بوده است.

این طراح با سابقه ادامه می‌دهد:

برای حل این نیاز من به فراساختاری فکر می‌کردم که بتواند با استایل خودرو ادغام شده و عملکرد حفاظتی برای راننده و سرنشین را نیز ارائه کند.

دو درب قیچی شکل کاملاً خودکار باعث دسترسی به کاکپیت کاملاً بدون کلید می‌شوند. این بخش بنا به گفته طراحان پلی ساختاری است که بخش راننده را از سرنشین جدا می‌کند. موارد برجسته کابین باندینی دورا شامل فرمان با صفحه لمسی، صندلی‌های کربنی و چرمی ثابت و نورپردازی منحصربه‌فرد داخل داشبورد هستند.

نام این کانسپت ادای احترامی به لاریو باندینی است. باندینی صنعتگری ایتالیایی بود که از سال 1946 تا 1992 تعداد 75 خودروی مسابقه‌ای تولید کرد. خودروی کلاسیکی که به همراه کانسپت باندینی دورا می‌بینید باندینی 750 اسپورت اینترنشنال بارچتا نام دارد که در مسابقات میله میگلیای سال 1957 شرکت کرده بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.