اولین نمایش عمومی اینیوس گرنادیر در حضور آفرودرهای کهنهکار
اسیووی آفرودی جدید اینیوس گرنادیر برای اولین بار در کنکورس الگانس لندن به نمایش عمومی درآمده است. در این رویداد، اینیوس یک پروتوتایپ از گرنادیر را در کنار آفرودرهای کهنهکار و تاریخی به نمایش درآورده است که شامل اولین لندروور سری I تولیدی، یک تویوتا FJ40 مدل 1980 کاملاً بازسازیشده، یک ویلیز جیپ 1944 و یک مرسدس بنز G کلاس مدل 1988 میشود. این خودروها بهمنظور نمایش الهامات طراحی گرنادیر در این مراسم حضور یافتهاند.
رئیس طراحی شرکت اینیوس اتوموتیو «توبی اکوایر» دراینباره میگوید:
ما تعدادی از خودروهای 4x4 بزرگ گذشته را به استودیو آوردیم تا از نزدیک ببینیم چه چیزی باعث ماندگاری آنها شده است و اکنون دیدن گرنادیر در کنار این افسانهها بسیار خارقالعاده است. شما میتوانید ویژگیها و تناسبات طراحی مشترک و هدف یکسان آنها را مشاهده کنید. من فکر میکنم گرنادیر بین این نمادهای 4x4 بسیار طبیعی به نظر میرسد و اگر دیگران موافق باشند، ما به هدف طراحی خود رسیدهایم
مدیرعامل اینیوس اتوموتیو «دیرک هِیلمن» نیز میگوید:
این خیلی خوب است که این خودرو در کنار مجموعهای از نمادهای آفرود به نمایش درآمده است. آنها الهامبخش پروژهٔ گرنادیر بودهاند
اینیوس گرنادیر از ابتدا بهعنوان یک آفرودر خشن و سرسخت مهندسی شده تا جای خالی نسل قبلی دیفندر که از تولید کنار رفته را پُر کند. این خودرو روی یک شاسی نردبانی و سیستم تعلیقی قرار گرفته که توسط مگنا اشتایر در اتریش مهندسی شده است. هردو اکسل جلو و عقب گرنادیر هم از نوع صلب خواهند بود. قرار است زیر کاپوت این آفرودر جدید پیشرانههای 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو در دو نوع بنزینی و دیزلی قرار گیرد که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشوند. سامانهٔ چهارچرخ محرک گرنادیر هم به یک گیربکس کمکی دو سرعته و قفل دیفرانسیل مرکزی مکانیکی مجهز خواهد بود.
به گفتهٔ اینیوس، آزمایش پروتوتایپهای گرنادیر هماکنون در حال انجام است و پیمودن 1.8 میلیون کیلومتر مسیر آنرود و آفرود طی سال آینده برنامهریزی شده است. فروش رسمی گرنادیر در پایان سال 2021 در سراسر جهان آغاز خواهد شد. طبق گزارشها، اینیوس در حال مذاکره با دایملر برای خرید کارخانهٔ اسمارت در فرانسه بهمنظور تولید آفرودر خود است.