معرفی نسخهٔ جدید کی‌تی‌ام X-Bow GTX، سبک، قوی، گران

چهارشنبه 23 مهر 1399 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
KTM-X-Bow-GTX-1
شرکت اتریشی کی‌تی‌ام جدیدترین نسخه از خودروی پیستی خود یعنی X-Bow با نام GTX را معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید که برای استفاده در پیست و مسابقات...
تبلیغات

شرکت اتریشی کی‌تی‌ام جدیدترین نسخه از خودروی پیستی خود یعنی X-Bow با نام GTX را معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید که برای استفاده در پیست و مسابقات طراحی شده است، از سوی سازندهٔ اتریشی تماشایی‌ترین، زیباترین و پیشرفته‌ترین خودروی خود توصیف شده است. X-Bow GTX بدنهٔ کاملاً محصوری از فیبر کربن دارد و شاسی مونوکوک فیبر کربنی نسخهٔ معمولی را با یک رول کیج کامل ترکیب کرده که مطابق با قوانین ایمنی فیا است.

در کابین این ماشین پیستی اتریشی یک صندلی مسابقه‌ای ریکارو برای راننده در نظر گرفته شده که از کربن و کولار ساخته شده و به‌صورت استاندارد به کمربند ایمنی شش نقطه‌ای مسابقه‌ای ساخت Schroth مجهز است. پدال‌های قابل تنظیم و غربیلک فرمان مسابقه‌ای جیر کاملاً قابل تنظیم هم از دیگر ویژگی‌های کابین X-Bow GTX هستند. سیستم فرمان این نسخهٔ جدید برخلاف فرمان هیدرولیک نسخهٔ معمولی X-Bow، از نوع الکتریکی است که علاوه بر کاهش وزن، با توجه به تنظیمات و نیازهای راننده، سه نوع تنظیم مختلف را ارائه می‌کند.

X-Bow GTX به پیشرانهٔ 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی مجهز شده که کی‌تی‌ام با انجام اصلاحاتی در سوپاپ‌های تزریق، دریچهٔ کنترل ورود گازهای اگزوز به توربوشارژر، سیستم ورود هوا، سیستم اگزوز و نرم‌افزار موتور، خروجی آن‌را به 530 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور رسانده است. از سوی دیگر، GTX تنها 1048 کیلوگرم وزن دارد و درنتیجه نسبت قدرت به وزن آن 1.98 کیلوگرم بر هر اسب بخار است که این هم موجب پرفورمنس چشمگیر و هم مصرف سوخت مناسب می‌شود.

این پیشرانه به یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشیال هولینگر با کلاچ مسابقه‌ای فلزی متصل شده که نیروی را به یک دیفرانسیل لغزش محدود انتقال می‌دهد. نکتهٔ جالب اینکه در GTX مثل خودروهای مسابقه‌ای لمانز تعویض دنده‌ها به‌صورت الکتریکی صورت می‌گیرد. این ماشین همچنین به یک باک سوخت 120 لیتری ایمن هم مجهز شده که امکان رانندگی بیشتری را با هر بار سوخت‌گیری فراهم می‌کند و در مسابقات طولانی مفید خواهد بود.

محصول جدید کی‌تی‌ام به کمک‌فنرهای Sachs مجهز شده که هم در میزان نوسان و هم در ارتفاع در هردو محور قابل تنظیم هستند. برای متوقف کردن خودرو نیز کالیپرهای استقامتی شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده که به ترتیب روی دیسک‌های 378 میلی‌متری و 355 میلی‌متری قرار گرفته‌اند. GTX X-Bow فاقد آینه‌های جانبی بوده و بجای آن به دو دوربین دید عقب مجهز شده است.

در ظاهر، عنصر اصلی X-Bow GTX کاناپی جت جنگندهٔ آن است که از مدل X-Bow GT4 گرفته شده اما کاملاً اصلاح شده است. در GTX، کاناپی یک‌تکهٔ پلکسی‌گلاس GT4 با یک قاب کربنی با شیشهٔ جلو و درهای شیشه‌ای مجزا در طرفین جایگزین شده است. البته برای ورود و خروج هنوز هم می‌توان این کاناپی را به‌طور کامل باز کرد.. قیمت کی‌تی‌ام X-Bow GTX در اروپا از 230 هزار یورو آغاز می‌شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.