معرفی آزنوم پالادیوم، یک هایپر لیموزین آفرودی فوق لوکس و قدرتمند

جمعه 16 آبان 1399 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
Aznom-Palladium-4-1
پس از انتشار تیزرهای مختلف و وعده‌ووعیدهای فراوان، سرانجام شرکت اتاق‌سازی ایتالیایی آزنوم (Aznom) از سدان فوق لوکس خود بنام پالادیوم رسماً رونمایی...
تبلیغات

پس از انتشار تیزرهای مختلف و وعده‌ووعیدهای فراوان، سرانجام شرکت اتاق‌سازی ایتالیایی آزنوم (Aznom) از سدان فوق لوکس خود بنام پالادیوم رسماً رونمایی کرده است. این خودرو به‌عنوان یک هایپر لیموزین معرفی شده که به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک قادر به عبور از هر مسیری است. اولین چیزی که در این خودرو جلب‌توجه می‌کند طراحی منحصربه‌فرد و سؤال‌برانگیز آن است.

بخش جلویی پالادیوم با چراغ‌های LED باریک و جلوپنجره‌ای مستطیلی که درون آن خطوط عمودی چراغ‌دار کار شده، به ساخته‌های رولزرویس شبیه به نظر می‌رسد. در پروفیل جانبی خودرو اما می‌توان شباهت‌هایی با پیکاپ رم 1500 مشاهده کرد که البته طبیعی است زیرا این سدان لوکس بر اساس دومین پیکاپ پرفروش آمریکا ساخته شده است. بااین‌حال طراحان ایتالیایی سعی کرده‌اند با روکش‌های پلاستیکی پایین بدنه، تریم‌های کرومی و گلگیرهای برآمده، نمای متفاوتی را نسبت به پیکاپ رم ایجاد کنند.

روی ستون‌های C هم پنجره‌های باریک افقی کار شده است که به لطف این پنجره‌ها، سرنشینان عقب می‌توانند بدون اینکه چهرهٔ خود را در معرض دید قرار دهند، نگاهی به بیرون داشته باشند. در عقب خودرو نیز نمای کاملاً متمایزی به چشم می‌خورد که فاقد درب صندوق سنتی بوده و بجای آن یک بخش کشو مانند طراحی شده که به‌صورت برقی باز می‌شود.

در داخل پالادیوم به‌وضوح می‌توان ریشه‌های مشترک آن با پیکاپ رم را مشاهده کرد زیرا بخش جلویی کابین آن اساساً همان رم 1500 است که با تریم‌های چرمی فانتزی و تزئینات چوبی و آلومینیومی پوشیده شده است. البته در رو دری راننده یک صفحهٔ لمسی جدید نصب شده که امکان کنترل کردن چراغ‌های داخلی، یخچال، صندوق بار و باز و بسته کردن همهٔ محفظه‌های اشیاء داخلی را فراهم می‌کند.

فضای بخش عقبی کابین پالادیوم اما به‌مراتب بهتر است زیرا در اینجا یک صندلی نیمکتی مبل مانند تعبیه شده که با چرم پوشانده و با تریم‌های چوبی شیک تزئین شده است. در دسته‌های این صندلی هم قسمت‌های کشویی به‌عنوان محفظه‌های نوشیدنی تعبیه شده است. سیستم صوتی هارمن کاردون، دو تبلت مایکروسافت و یک ساعت دست‌ساز هم از دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این سدان فوق لوکس هستند.

در پالادیوم از همان پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 رم استفاده شده اما این موتور به دو توربوشارژر مجهز شده و حالا 700 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل شده است. به لطف این قوای محرکه، سدان لوکس آزنوم ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را دارد.

همهٔ این ویژگی‌ها و تجهیزات، وزن پالادیوم را به 2650 کیلوگرم رسانده است اما برای اینکه وزن خودرو از این بیشتر نشود، سقف و کاپوت آن از فیبر کربن ساخته شده، سپرها کامپوزیتی هستند و برخی قطعات هم از جنس آلومینیوم هستند. برای متوقف کردن این کوه سنگین‌وزن نیز سیستم ترمز عملکرد بالای برمبو با دیسک‌های 16 اینچی خنک‌شونده و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 15 اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در نظر گرفته شده است.

از پالادیوم تنها 10 دستگاه ساخته می‌شود و خریداران می‌توانند همهٔ جزئیات آن‌را سفارشی کنند. فعلاً هیچ حرفی از قیمت این سدان فوق لوکس زده نشده ولی آزنوم قصد دارد آن‌را در چین، روسیه، خاورمیانه و ایالات‌متحده به فروش برساند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.