معرفی T.50s نیکی لائودا، نسخهٔ مخصوص پیست از سوپرکار گوردون موری

سه‌شنبه 5 اسفند 1399 - 06:30
مطالعه 9 دقیقه
GMA T50S
شرکت گوردون موری اتوموتیو مدل T.50s نیکی لائودا را معرفی کرده است که نسخه‌ای افراطی، تولید محدود و مخصوص پیست از سوپرکار T.50 است. نسخهٔ وحشی‌تر...
تبلیغات

شرکت گوردون موری اتوموتیو مدل T.50s نیکی لائودا را معرفی کرده است که نسخه‌ای افراطی، تولید محدود و مخصوص پیست از سوپرکار T.50 است. نسخهٔ وحشی‌تر T.50 که بنام قهرمان افسانه‌ای فرمول یک نام‌گذاری و در روز تولد او رونمایی شده، هم‌زمان با برادر جاده‌ای خود در حال توسعه بوده و پس از اتمام تولید صد دستگاه نسخهٔ جاده‌ای در ژانویهٔ سال 2023، تنها 25 دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

نسخهٔ مخصوص پیست T.50 تنها 852 کیلوگرم وزن دارد که حتی از نسخهٔ جاده‌ای 986 کیلوگرمی هم سبک‌تر است. این وزن کمتر با نسخهٔ قوی‌تری از پیشرانهٔ 3.9 لیتری V12 تنفس طبیعی ترکیب شده که حالا بجای 654 اسب بخار، 725 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند تا دور خیره‌کنندهٔ 12,100 rpm غرش کند. این پیشرانه که از سر سیلندرها و میل بادامک‌های کاملاً اصلاح‌شده‌ای سود می‌برد، حالا به یک گیربکس شش سرعتهٔ X-Trac پدال شیفتی متصل شده که تازه طراحی شده است. هوای موردنیاز پیشرانه از طریق یک رم ایر القایی روی سقف تأمین می‌شود و یک سیستم اگزوز مستقیم سفارشی هم برای آن طراحی شده است.

گوردون موری در مورد این نسخه می‌گوید:

T.50s نیکی لائودا اتصال عمیقی بین راننده، خودرو و پیست ایجاد می‌کند که تاکنون تجربه نشده است. من می‌توانم تصور کنم وقتی در وسط بنشینید و آن V12 پرسروصدا پشت سرتان فریاد بکشد و در پیست موردعلاقه‌تان دور بزنید، تجربهٔ رانندگی چقدر خاص خواهد بود. با نسبت قدرت به وزنی بهتر از یک خودروی LMP1 تنفس طبیعی، این خودرو بسیار سریع خواهد بود و با چنین وزن کمی مثل یک خودروی فرمول یک تغییر جهت می‌دهد

همهٔ پانل‌های بیرونی T.50s نیکی لائودا خاص این نسخه هستند و از فیبر کربن فوق سبک‌وزن ساخته شده‌اند درحالی‌که شیشه‌های آن‌هم از نسخهٔ جاده‌ای سبک‌تر هستند. در این نسخه، کمک‌فنرها و آنتی‌رول بارها برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس در پیست ارتقاء یافته‌اند و ارتفاع خودرو در جلو به 87 میلی‌متر و در عقب به 116 میلی‌متر کاهش یافته است. در T.50s فن 400 میلی‌متری نسخهٔ جاده‌ای حفظ شده است اما حالا این فن در کنار یک دیفیوزر عقب بزرگ‌تر و یک بال دلتایی جدید قرار گرفته است.

علاوه بر این، به‌منظور بهبود جریان هوا به سمت ورودی‌های هوای جانبی، در جلوی خودرو بارج بوردهایی طراحی شده است. در این قسمت همچنین شاهد باله‌های جدیدی هستیم درحالی‌که اسپلیتر هم برجسته‌تر شده است. گوردون موری ادعا می‌کند که به لطف این ویژگی‌ها، T.50s نیکی لائودا می‌تواند تا 1500 کیلوگرم داون‌فورس تولید کند.

در کابین این خودرو همچنان همان موقعیت مرکزی راننده حفظ شده و یک صندلی تمام مسابقه‌ای فیبر کربنی برای او در نظر گرفته شده است؛ اما T.50s حالا به خودرویی دونفره تبدیل شده است زیرا بجای صندلی سرنشین در سمت راست راننده، سیستم اطفاء حریق نصب شده و قسمت جای پای این صندلی نیز توسط یک پانل دکمهٔ عمودی اشغال شده است. در سمت چپ راننده اما صندلی ثابت برای سرنشین حفظ شده است.

هر یک از خریداران 25 دستگاه T.50s از خدمات سفارشی و شخصی‌سازی بهره خواهند برد. علاوه بر این، همهٔ نمونه‌های این ماشین با پکیج ترک‌اسپید ارائه می‌شوند که شامل پشتیبانی مهندسی و کلیهٔ تجهیزات موردنیاز برای رانندگی با خودرو در پیست مثل مجموعهٔ کاملی از ابزار پیت استاپ و تجهیزات سوخت‌گیری می‌شود. البته T.50s نیکی لائودا خودرویی صرفاً مخصوص پیست بوده و امکان تردد آن در جاده‌های عمومی وجود ندارد. قیمت این جانور که می‌توان آن‌را یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای مخصوص پیست روی کرهٔ زمین دانست، از 3.1 میلیون پوند آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.